Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 106
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Szczerze mowiac to po prostu chcialbym moc to potem wyrenderowac, dlatego przyjalem taki maly polycount. Zalozmy ze animka ma 10000 klatek - jesli jedna klatka bedzie renderowac sie godzine to mamy 10000 godzin, czyli 416 dni renderowania!!! No po prostu... no.... :((( A zauwazcie ze nie mam kompa za 10 000zl.

 

Nawet jesli klatka bedzie sie renderowac przez 15 min (a watpie), to wychodzi nam 100 dni.

 

Dobra, dosyc biadolenia, zobaczymy jak to bedzie pod koniec wygladac. Wrzucam probna animacje - ma byc taka scena w filmie, tyle ze chyba z siekiera zamiast mlotka. No i oczywiscie cloth, krew, flexy, flaki, rozmorphowane na pol glowy... ;)

 

 

 

http://www.hematologia.net.pl/tawerna/hammer.avi

 

 

 

jahuuu! :)

 

 

 

 

serwusik .

no mam tez spory problem ostatnio z renderingami :(.

Z mojich obserwacji wynika, ze nie jest tak masakrycznym problemem finalny rendering (pomimo, ze wydaje sie to bariera nie do przejścia). Zawsze mozna porozsyłać poszczegolne sceny po znajomych, czy np. zaprzyjaznionych firmach.

W domu tez kompa nie masz kazdej nocy pewnie obciazonego na maksa. Problemem są rendery testowe - trzeb je powiem wykonywać po miliard razy :(((

Poza tym 10.000 klatek to ponad 6 minut filmu -sporo. Nawet bardzo sporo.

Na szczęście zapewne nie wszystkei sceny bedziesz mieć tak skomplikowane do renderingu.

Powodzenia , bede tu zaglądać :)

Napisano

ech... mam od 2 tygodni jazde ze zmiana softu w firmie. Zostalem brutalnie pozbawiony 3ds maxa i pozostawiony sam na sam z Maya... Do tego Motionbuilder sie za nic w swiecie nie chce odpalic, a to juz tragedia.

 

Oznacza to dla mnie ze, dopoki nie opanuje Mayi po mistrzowsku, caly filmik bedzie robiony w domu, na moim powolnym sprzecie (nie wspominajac o innych przeszkadzajkach domowych, czyli dziewczynie ;)). Troche glupio.

 

Dopoki sytuacja sie nie unormuje to bedzie cienko :(

Napisano
Szantak, wspólcześnie medycyna jest od zera po angielsku, łacina już poszła do lamusa na dobre

a anatomia, farmakognozja, farmakologia, cała chemia medyczna? łacina to nadal obowiązujący język w medycynie.

koniec OT :]

Napisano

A, to ja sie jeszcze raz wypowiem odnosnie laciny w medycynie:

 

Calcium

Paracetamolum

Rutinoscorbinum

ACIDUM ACETYLSALICYLICUM

codeini phosphas

progestagen

diabetes

hepatitis

vitaminum C...

 

Chyba juz wiesz o co mi chodzi Shogun 3D :) No chyba, ze np. nagle lacinskie slowa "hepatitis", albo "paracetamolum" uznamy za angielskie. Nawet w mojej ksiazce od biologii testosteron to testosteron, a nie "male hormon nr 10679-A"...

 

W grafice jest tak samo! Nikt nie bedzie tlumaczyl zdania:

"Select mesh, enter face mode and extrude faces, then apply texture" na "Zaznacz siatke, wejdz do trybu trojkatow i wybrzusz na zewnatrz trojkaty, a potem pomaluj" :D

 

No taka prawda :)

Napisano

Tak, ale odnosi się ona jedynie do podstawowych surowców i zwiazków. bardziej Zaawansowane substancje mają nazwy angielskie, albo czysto chemiczne.

Mam lekarza w rodzinie, konsultowałem z nim to zagadnienie.

Napisano

Witam, widzę że bardzo ambitny projekt.

 

Bardzo solidna animka. Modele też wysokiej klasy. Choć coś mi się w elficy nie podoba, piersi od góry powinny mieć trochę inny kształt, jej twarz... no może jest nie w moim typie :) Ale textury na bardzo wysokim poziomie.

 

Sama animka. W tym sexownym chodzie jest pewien błąd, jej miednica powinna się poruszać tak aby w widoku od przodu jej biodra poruszały się jak waga jedno w górę jedno w dół, zobacz tutaj żeby lepiej zrozumieć http://www.cgchannel.com/cgtheater/4575/CGC02A.mov (na końcu filmiku jest laska), cycuchy bujają się bardzo fajnie. Jej drugi chód jest bardziej męski, więc biodra nie muszą się tak poruszać (góra-dół), ale powinny przód-tył, zgodnie z wysuniętą nogą, a w tym samym momęcie jej barki w przeciwne strony, jako counterbalance.

 

Pozatym bardzo mi się podoba i podziwam kawał dobrej roboty.

Ps. jak zrobiłeś bujające piersi i poruszające się ubranie? Szukam tutoriala o softbody (jeśli to to) i coś nie mogę znaleść.

Pozdrawiam

SK

Napisano

Piersi sie bujaja na Flexie, z tym ze przy zaznaczeniu softselectem vertexow, ktore sie maja bujac, podkrecilem opcje "bubble". W ten sposob sutki praktycznie sie nie deformuja :)

 

Ubranko zrobilem na Simcloth3. Jak juz skoncze cala animke to bede dodawal im ubrania na Cloth (3ds max 8).

 

Ech, jestem w trakcie zmiany kompa, wiec jeszcze troche ta przerwa w aktualizacjach potrwa. Zwlaszcza ze w pracy tez mam sajgon z softem.

 

pozdro!

Napisano

Czesc

Fajne animki, słuchaj czy ten "kij" to technika: mocap czy rotoskoping ? Zabrakło mi tam mocnych akcentów, tzn. mocnych uderzeń. Cwiczyłem przez pewien czas kung - fu, w niektórych miejscach, stopa która jest najbliżej nas powinna byc skierowana o 90 stopni. Słaba pozycja "sejpima" nogi powinno byc bardzie rozwarte. Tak jak pozycja na jezdzca. he he ;P. Nie no poważnie mówię.

Ale to tylko czepianie. Nie wiem może to jest inne kung fu. Ja mówiłem o CHOY LEE FUT KUNG FU

Ale naprawdę, swietne prace, prawie na wysokim poziomie.

P.s. Jak kupisz komputer, pochwal się z twoimi parametrami ;P

Pozdrawiam Jonasz

Napisano

...wiedzialem ze tak bedzie. Dzwonilem do klasztoru Shaolin, zeby mi przyslali mistrza CHOY LEE FUT KUNG FU, ale powiedzieli, ze w chwili obecnej robi mocap do Franko 2 w Pcimiu dolnym, wiec nie moze przyjechac. No i masz, wiedzialem, ze z ta noga bedzie cos nie tak... :D

 

Ale ok, poprawie to jak bede ten mocap obrabial (bo, jak juz zauwazyliscie, narazie Elfka operuje kijem za pomoca Mocy, a nie rak ;P). No i szczerze mowiac, totalnie zmienie ta animke zeby jej nadac poweru (kosztem poprawnisci CHOY LEE FUT KUNG FU).

Napisano

Gdzie można skorzystać ze studia mocap? Jest to możliwe dla każdego czy trzeba być jakoś upoważnionym?

Pozdrówka

 

Jonasz - nie masz szans! bo znam Judo, Boks, Karate i mam śmiertelnego kopa! ;D

(potrafie też znikać jak ninja, ale mocap tego nie chyta)

Napisano

Szantak, wrzucaj prosze tutaj-rapidshare.de bo na interii to ten transferek nie teges:)

 

W "supersalto" ladnie zadbales o ruch cycuszkow, naprawde zajebiscie sie dyndaja:P

Napisano

Niestety sprzet do motion capture jest srrrrasznie drogi. Jesli jakas firma go kupi to albo udostepni po znajomosci (tylko dla celow prywatnych), albo bedzie trzeba slono placic za wynajem (zazwyczaj ok 1000zl dziennie, ale raczej nie ma reguly).

Ale pocieszam - na necie sa tysiace gotowych plikow mocapowych, tych legalnych (np. turbosquid.com) i tych pirackich (emule). Na 80% znajdziesz to, czego potrzebujesz kingwins.

 

 

Z tym rapidshare to dobry pomysl :)

Napisano
Niestety sprzet do motion capture jest srrrrasznie drogi. Jesli jakas firma go kupi to albo udostepni po znajomosci (tylko dla celow prywatnych), albo bedzie trzeba slono placic za wynajem (zazwyczaj ok 1000zl dziennie, ale raczej nie ma reguly).

Ale pocieszam - na necie sa tysiace gotowych plikow mocapowych, tych legalnych (np. turbosquid.com) i tych pirackich (emule). Na 80% znajdziesz to, czego potrzebujesz kingwins.

 

 

Z tym rapidshare to dobry pomysl :)

 

hehe Szantak nie policzyles zer i Ci braklo jednego mocap kosztuje ok 10000 -12000 dziennie a w czechach gdzie kilka firm robilo mocap gdy jeszcze nie bylo tego we wrocku jest jeszcze drozej ale to juz inna bajka

Napisano

no jasne, nawet 10 milardow za dzień sobie można policzyć (na tym polega gospogarka wolnorynkowa). Zapodaj linka do producenta mocapu , ktorego wynajecie tyle kosztuje . Poprostu linka, szybka akcja. (dzieki)

pozdrawiam i yzcze powodzenia

Napisano

Jak dla mnie to jakaś lipa z tymi cenami, widziałem systemy zrobione z 6 kamer i białych guzików przyklejanych na ciało. do tego jakaś karta na pci. No ile może kosztować 6 kamer? Z resztą wszystko kiedyś tanieje. Nie mówię że to nieprawda że mocap tyle kosztuje, tylko dziwie się że tak jest.

Napisano
no jasne, nawet 10 milardow za dzień sobie można policzyć (na tym polega gospogarka wolnorynkowa). Zapodaj linka do producenta mocapu , ktorego wynajecie tyle kosztuje . Poprostu linka, szybka akcja. (dzieki)

pozdrawiam i yzcze powodzenia

 

tak sie sklada ze obsluguje ten mocap i wiem ile to kosztuje i powiem ci szczerze ze nie wydaje mi sie to wygorowana cena. poprostu jesli chcesz dane z mocapu to cwiczysz z aktorami na "sucho" przez tydzien albo dwa a pozniej wpadasz na mocap i wszystko leci z platka i zmiescisz sie w 1,2 dni przy okazji dodam ze wieksza ilosc dni to pewnie "promocje"-(uwielbiam te supermarketowe slowko). Dla nas smiertelnikow jest to duza kasa ale jesli ktos ma jakas produkcje jest to poprostu koleja fakturka do zaplacenia :)

 

a i jeszcze link z tym ze w tym wypadku producent sprzedaje

http://www.ptiphoenix.com

pzdr

Napisano
chcesz dane z mocapu to cwiczysz z aktorami na "sucho" przez tydzien albo dwa a pozniej wpadasz na mocap i wszystko leci z platka i zmiescisz sie w 1,2 dni przy okazji dodam ze wieksza ilosc dni to pewnie

 

pzdr

 

Najważniejsze jak i co sie potrafi wykorzystać. Obaj wiemy że materiał z mocapa trzeba jeszcze obrabiać.

Poza tym ogladałem "Salon Gier" w TV . Myslisz , ze można Salon Gier polecić komuś jako reklame motion capture ?? Zaufanie drogim zabawkom bywa niebezpieczne.

pozdrawiam i zycze powodzenia

Napisano

tu sie z toba zgadzam w 100% nalezy jednak tez zrozumiec ze niektore produkcje jak np saloon gier byl robiony w 10 dni jeden odcinek a to jest jakies ponad 8 min animacji i tu raczej nie mam mowy czyszczeniu mocapu na poziomie jaki by byl zadowalajacy wystarczy porownac"SG"z inna produkcje 15min, ktora tez jest bazowo osadzona takze na mocapie a mimo to jest juz robiona ok 2 lat, niestety w dzieisjszych realich tak juz jest ma byz szybko i smiesznie. pzdr

Napisano

kurcze, nic nie rozumiem - skoro mocapem sie wgrywa ruchy bez czyszczenia , postacie sa zrobione raz, jest malo polygonow (low poly), renderowane jest nawet bez cienia - co to sie robi przez 10 dni?? a poza tym to nie Wasza wina, tylko kierownictwa firmy - bo widocznie trzeba do czegos takiego zatrudnic 3 osoby wiecej.

Ciekawa dyskusja - ale moze by to jakos przeniesc, bo sie zorientowalem , ze paskudzimy tu koledze calkiem fajny watek ( za co wielkie sory)

pozdrawiam i zycze powodzenia :)

Napisano

chłopak ma jakiegoś buga w siatce ucha czy mi się zdaje?

 

i tak najlepsze są cycuszki tej pani :D

 

pozdrawiam i powodzenia ofkz!

Napisano

no moze dydy sa niezle ale jak dla mnie troche za bardzo nieruchome...nie mówie ze ma byc jak w BloodRayan ale troche ruchu by im nie zaszkodzilo:p

Napisano

Hym a czemu oczka zostaly ?? przy linku z ciuchami taki maly bonusik heh :p czekam z niecierpliowscia na koncowy efekt :D 5min hmm mhmm :D

Napisano

Łoł, dopiero ten wątek zobaczyłem. super to wygląda!

Ty to wszystko ręcznie animujesz? Bo super to wychodzi!

Nie mogę się doczekać finału :)

Pozdro

Napisano

Chyba wiem jak mozna rozwiazac problem renderingu Tawerny - co sadzicie o cell shadingu? Myslalem ostatnio nad tym i mysle ze to mogloby byc to. Projekt w ten sposob nie stanie na etapie zrzutu z viewporta, sporo roboty odpadnie przy texturowaniu, a postaci nie beda wygladaly jak kiepskie marionetki udajace ludzi.

 

Tematyka fantasy jest szczegolnie trudna do renderingu - futra, drewno, skora ludzka, syf, bloto... no jednym slowem bez farmy renderujacej i pol roku czasu to sie nie da. Moze wlasnie pseudo-rysunkowy klimacik to jest dobre rozwiazanie?

 

Niedlugo zrobie animke testowa ta metoda, juz z jakims poczatkowym terenem i zobaczymy...

Napisano

Cell shading?! :( A panienka tak ładnie wygląda z texturkami. Pokaz próbne rendery. Wszystko zależy od tego, jaki efekt uda Ci sie uzyskac. Może nie bedzie tak źle.

 

Czy aż tak sużo czasu zaoszczędzisz?

Napisano

Mysle ze sporo czasu. Ale raczej chodzi mi o moc obliczeniowa - odpadnie area shadows, skylight, w ogole cieniowanie postaci... Cos wczoraj juz kombinowalem ale na razie wychodzi mi cos, co wyglada jak stary rysunkowy wladca pierscieni. Czyli chyba kicha. Duzo lepiej wyglada jak sa normalne materialy.

 

P.S. Po obejrzeniu Appleseeda strasznie zalowalem, ze zrobili go cell shadingiem :) Wiec moze to jednak jest zly pomysl?

Napisano

Zawsze mozesz poprosic znajomych oraz ludzi z forum. Ja na przyklad z checia bym pomogl w renderingu :)

A co do cellshadingu to mi sie tak srednio podoba. Lepiej to wyglada z teksturkami.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności