Shogun 3D Napisano 11 Listopad 2005 Napisano 11 Listopad 2005 Robię próbny materiał rybiej łuski. Na razie utknąłem na bumpie. Zrobilem w Corelu bumpa gradientowego, wyeksportowałem w sporej rozdziałce do jpga. Na jpgu nie widac żadnych pasów przejscia gradientu na łuskach, a na renderze - owszem i to bardzo. Na dodatek w bumpmapie skala szarości waha się od bieli po 60% czerni. Gdy pogłębiam kontrast do pełnej skali od czerni do bieli, wychodzi jeszcze gorzej. Jak to obejść? Zastanawiałem sie nad nałozeniem na bumpa jakiegos piaskowania, ale to moze zaszkodzić gładzi łusek... Renderek załączam poniżej. Fragment bumpa również. PS: Ja wiem, że łuska nigdy nie jest równa, to jest na razie próbka, więc bez czepiactwa proszę. :D
polka dot Napisano 11 Listopad 2005 Napisano 11 Listopad 2005 zobaczy czy z displacem bedzie to samo oczywiscie jezeli uzywasz vraya :)
Shogun 3D Napisano 11 Listopad 2005 Autor Napisano 11 Listopad 2005 Nie, nie używam V-raya. Na razie uzywam Scanline'a.
VGT Napisano 11 Listopad 2005 Napisano 11 Listopad 2005 tylko że na tym przykładowym fragmencie nieco widać pasy (przynajmniej ja widze ;) ). Może w Corelu zapisz to do jakiegoś formatu niekompresowanego (tga, tiff)? Nieco też poprawia wygląd zwiekszenie blur'a dla mapy bump'a, ale po mojemu to tym bardziej wskazuje na to, ze te pasy tam sa.
RA Napisano 11 Listopad 2005 Napisano 11 Listopad 2005 Dla mnie te pasy dodaja pracy smaczku. ;) Serio. :)
Shogun 3D Napisano 12 Listopad 2005 Autor Napisano 12 Listopad 2005 Euch, ale nie sa one tak wyraźne... Ok, spróbuję dodać blura w PS i spróbuję zrobić eksport do tga. Zobaczymy, co sie stanie. :) Dzięki. Edit: eksport do TGA nic nie dał, ale rozmycie w PSie już tak. Oto efekt: Dziękuję za rady. :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się