Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Robię próbny materiał rybiej łuski. Na razie utknąłem na bumpie. Zrobilem w Corelu bumpa gradientowego, wyeksportowałem w sporej rozdziałce do jpga.

Na jpgu nie widac żadnych pasów przejscia gradientu na łuskach, a na renderze - owszem i to bardzo. Na dodatek w bumpmapie skala szarości waha się od bieli po 60% czerni. Gdy pogłębiam kontrast do pełnej skali od czerni do bieli, wychodzi jeszcze gorzej. Jak to obejść?

Zastanawiałem sie nad nałozeniem na bumpa jakiegos piaskowania, ale to moze zaszkodzić gładzi łusek...

Renderek załączam poniżej. Fragment bumpa również.

PS: Ja wiem, że łuska nigdy nie jest równa, to jest na razie próbka, więc bez czepiactwa proszę. :D

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

tylko że na tym przykładowym fragmencie nieco widać pasy (przynajmniej ja widze ;) ).

Może w Corelu zapisz to do jakiegoś formatu niekompresowanego (tga, tiff)?

 

Nieco też poprawia wygląd zwiekszenie blur'a dla mapy bump'a, ale po mojemu to tym bardziej wskazuje na to, ze te pasy tam sa.

Napisano

Euch, ale nie sa one tak wyraźne... Ok, spróbuję dodać blura w PS i spróbuję zrobić eksport do tga. Zobaczymy, co sie stanie. :) Dzięki.

Edit: eksport do TGA nic nie dał, ale rozmycie w PSie już tak. Oto efekt:

Dziękuję za rady. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności