RK Napisano 16 Lipiec 2003 Napisano 16 Lipiec 2003 Poloneza czas zacząć... Tak wygląda pierwowzór (mam nadzieję że nie będzie zbyt trudny dla początkującego)
STANEK Napisano 16 Lipiec 2003 Napisano 16 Lipiec 2003 Mówisz że nie będzie trudny - to zależy jak patrzeć... Jeżeli nastawisz się tylko na wykonanie modelu to będzie łatwo... Jeżeli nastawisz się na oddanie rzeczywistości - czyli tak jak na zdjęciu to wcale nie będzie tak łatwo.. Ale i tak życzę owocnego modelingu i zaciętej walki. Czekam na update. Pozdrawiam.
RK Napisano 16 Lipiec 2003 Autor Napisano 16 Lipiec 2003 E no... to całe 3d nie może być aż tak trudne... Kiedyś nawet udało mi się zrobić krzesło.
RK Napisano 17 Lipiec 2003 Autor Napisano 17 Lipiec 2003 Główny zarys geometrii opieram na nurbsach, później skonwertuję je na siatkę żebydodać drobne detale- kolce, pazurki itd.- w rozwinięciu na nurbsy szczegóły bywają mało wygodne. FOR CLAUD (\'YA HEAR ME ?! WORK !!!) During creation of base geometry I\'ll use nurbs and at later stages I\'ll convert model to polys to add small details, as in nurbs working with them can be somehow... troublesome.
Claud Napisano 17 Lipiec 2003 Napisano 17 Lipiec 2003 Nice Legs RK HA HA! are you working in Maya? [rotfl]
RK Napisano 17 Lipiec 2003 Autor Napisano 17 Lipiec 2003 Supprising, isn\'t it ? :) Pure Maya- as always ...
RK Napisano 5 Sierpień 2003 Autor Napisano 5 Sierpień 2003 Chyba pora na update- niestety praca zostawia strasznie mało czasu na modelowanie... tu są linie na których rozpinam płaszczyzny... REMOVED a tu powierzchnie płyt pancerza przed scalaniem REMOVED
RK Napisano 6 Sierpień 2003 Autor Napisano 6 Sierpień 2003 Po scaleniu i konwersji na poligony wygląda to mniej więcej tak: REMOVED Najgorsze już właściwie za mną- zostało kilka drobiazgów i można się zabrać za zabawę z materiałami. Claud, mate, where are You ? I hope You have a good time...
adek Napisano 7 Sierpień 2003 Napisano 7 Sierpień 2003 Niezle ... czekamy na kolejny update już z materiałami.
RK Napisano 7 Sierpień 2003 Autor Napisano 7 Sierpień 2003 Zanim wrzucę wersję z teksturami- mały update- wszystkie elementy scalone przed teksturowaniem i rigowaniem (wireframe): REMOVED W czasie pracy nad modelem zmieniłem gatunek owada- do kompozycji którą planuję potzebna była inna, \"chudsza\" ważka- erythromma viridulum. Jako że zmiana jest niewielka i polega na modyfikacji modelu nie będę zaśmiecał forum nowym wątkiem
pazzi Napisano 7 Sierpień 2003 Napisano 7 Sierpień 2003 Ładnie poprowadziłeś swoją Owadzicę.... chyba wproszę się do Ciebie na lekcję sposobu modelowania jakim operujesz, rozpinasz płaszczyzny na liniach? Da się to jakoś prosto wytłumaczyć...? powodzenia liczę że będzie niezła!
RK Napisano 7 Sierpień 2003 Autor Napisano 7 Sierpień 2003 Miły komplement i jak większość komplementów chyba nie do końca prawdziwy. Nie potrafię uczyć- tym niemniej dziękuję. Mówiąc prosto- rysuję kształt liniami z przodu i z boku, na tych liniach rozpinam powierzchnie NURBS.. i to właściwie wszystko. Takie proste powierzchnie łatwo modyfikować- na zakończenie scala się je, zamienia na poligony, retuszuje... i to wszystko. Oczywiście po nałożeniu tekstur dodam smooth- ale to tylko ostateczne... dopieszczenie.
RK Napisano 9 Sierpień 2003 Autor Napisano 9 Sierpień 2003 Model z nałożoną wstępną makietą mapy koloru (oczywiście zrzut ekranu, nie render). Jeszcze parę dni... REMOVED
RK Napisano 11 Sierpień 2003 Autor Napisano 11 Sierpień 2003 Bazowa geometria kompletna- pora na duperele w rodzaju włosków, haczyków, poprawienie shaderów itd. Potem rigowanie, kompozycja sceny i można zacząć budowę obrazka... Chcę oprzeć go na zdjęciu z ostatniego NG. REMOVED Usuwam starsze screeny- nie ma sensu zaśmiecać serwera (Republika nie jest szczególnie chojna) a ci którzy byli zainteresowani widzieli jak posuwają się prace.
RK Napisano 12 Sierpień 2003 Autor Napisano 12 Sierpień 2003 Pierwsze zestawienie \"aktorów\" sceny- bez świateł i otoczenia, czysta przymiarka kompozycji. Przed dodaniem detali trzeba będzie jeszcze poprawić tekstury dla każdego z owadów z osobna (zwłaszcza na połączeniu skrzydeł i tułowia).
dawid Napisano 12 Sierpień 2003 Napisano 12 Sierpień 2003 a można prośić o duże zbliżenie na ważkę z pełną texturką?
RK Napisano 12 Sierpień 2003 Autor Napisano 12 Sierpień 2003 Jasne (o matulu ! post w moim topicu)- chociaż dopiero na jutro- nie trzymam w pracy prywatnych modeli. Który fragment Cię interesuje ? No dobra... skłamałem. Ten akurat model miałem...
dawid Napisano 12 Sierpień 2003 Napisano 12 Sierpień 2003 w sumie to tułów i odwłok - ale jak byś mógł reder a nie zrzut z viewporta :)
RK Napisano 12 Sierpień 2003 Autor Napisano 12 Sierpień 2003 Wiem że to dziwaczne podejście ale rendery robię dopiero kiedy kończę scenę- wcześniej to tylko strata czasu. Mam nadzieję że wybaczysz. REMOVED
RK Napisano 12 Sierpień 2003 Autor Napisano 12 Sierpień 2003 Model jest raczej prosty- nie przewidywałem oglądania go z takiego ujęcia jakie tu widzisz. Po dodaniu detali trochę się zmieni ale ciągle- projekt przewiduje inny układ i oddalenie kamery- takie jak w poście z zestawieniem sceny. Cel ustala środki :)
dawid Napisano 12 Sierpień 2003 Napisano 12 Sierpień 2003 oczywiście, że wybacze z renderami masz racje całkowitą zdaje sobie sprawę, że to strasznie spowalnia prace ale ciągle robie rendery, szczególnie przy robieniu texturek :)
dawid Napisano 12 Sierpień 2003 Napisano 12 Sierpień 2003 powiem w tajemnicy, że chciałem podejrzeć jak powinny wyglądać miejsca z których kończyny wychodzą z tułowia bo nie znalazłem referencji do tego... jeszcze nurtuje mnie pytanie jak ważki poruszają skrzydłami i jak skrzydla są zamocowane :)
RK Napisano 12 Sierpień 2003 Autor Napisano 12 Sierpień 2003 Wrzuce jutro moje referencje- może na coś Ci się przydadzą.
RK Napisano 13 Sierpień 2003 Autor Napisano 13 Sierpień 2003 Przymiarka do scenerii- test materiału wody na próbnej powierzchni (jeszcze bez fal)
giorgione Napisano 13 Sierpień 2003 Napisano 13 Sierpień 2003 No bardzo fajnie to wygląda :D- mam tylko jedno tytanko :] czy twoje skrzydła też mają teksturkę - chodzi mi o te małe niteczki (qrcz nie wiem jak to napisać [co?][co?][co?])?? Pozdrawiam Giorgione
RK Napisano 13 Sierpień 2003 Autor Napisano 13 Sierpień 2003 Myśle że w finalnym renderze będzie widać... tak, mają, nie tylko na teksturce.
RK Napisano 14 Sierpień 2003 Autor Napisano 14 Sierpień 2003 Pierwszy render... właściwie chyba nie powinienem pokazywać czegoś aż tak niewykończonego ale... raz kozie śmierć... a nuż zdarzy się komentarz... Błędy które sam widzę ? Zbyt głębokie i źle ustawione cienie spłaszczające obrazek, zbyt głęboki lejek przy prawej samicy, za słaby FOV, za mało rozjaśniony tylny plan, kompozycja trochę zbyt przycięta, zbyt podobne odbicia skrzydełek...
giorgione Napisano 14 Sierpień 2003 Napisano 14 Sierpień 2003 Popraw jeszcze wodę przy ważce na samym dole- bo wygląda jakby ona miała jakąś potężną moc i sam aodgaerniała wodę :D Pozdrawiam Giorgione
RK Napisano 14 Sierpień 2003 Autor Napisano 14 Sierpień 2003 Dzięki- to już zauważyłem i dopisałem do usterek...
dawid Napisano 14 Sierpień 2003 Napisano 14 Sierpień 2003 kompozycyjnie razi mnie to, ze wszysstkie wazki sa ustawione w jednym kierunku...
RK Napisano 14 Sierpień 2003 Autor Napisano 14 Sierpień 2003 Co mogę powiedzieć... tak wygląda pierwowzór...
Pabloos_ Napisano 14 Sierpień 2003 Napisano 14 Sierpień 2003 jezus... ostry jestes.... rewelacyjne odwzorowanie, tylko daj jakis render w przyzwoitej rozdzielczości żeby było widać szczegóły [piwo][piwo][piwo]
giorgione Napisano 15 Sierpień 2003 Napisano 15 Sierpień 2003 Tew twije ważki to lepiej wyglądają niżeli na tym rysuneczku powyżej :D Giorgione
RK Napisano 17 Sierpień 2003 Autor Napisano 17 Sierpień 2003 Dziękuję Panowie- pochwały z ust fachowców są więcej niż cenne. Mam nadzieję że efekt końcowy przypadnie wam do gustu.
RK Napisano 18 Sierpień 2003 Autor Napisano 18 Sierpień 2003 Pierwszy prawie kompletny render: I opis na wypadek gdybym nie zdążył z poprawkami na czas: I wanted to build long composition, based on rules of traditional ukiyo-e paintings- constructed on strong contrasts of smal highly detailed models and large flat surfaces. Project\'s overal layout is based on National Geographic photo (attached inside topic). As a main tool I\'ve used Maya4. Wings textures (color and bump map) are based on photo, with CorelPaint used for corrections. All other textures are hand painted.
RK Napisano 19 Sierpień 2003 Autor Napisano 19 Sierpień 2003 Dziękuję pięknie. Mam nadzieję że finalna wersja również będzie się podobać.
giorgione Napisano 19 Sierpień 2003 Napisano 19 Sierpień 2003 Piękne - jeden z moich faworytów:D Pozdrawiam Giorgione
RK Napisano 26 Sierpień 2003 Autor Napisano 26 Sierpień 2003 Kompozycja po zakończeniu. Większa rozdzielczość prawdopodobnie nie zmieści się w okna więc daję 1024x480. Świetna zabawa- dziękuję i czekam na kolejną bitwę. .
dawid Napisano 26 Sierpień 2003 Napisano 26 Sierpień 2003 o kucze cudeńko to wygląda!! piękna woda, pewnie ci się nie chce ale mógłbyć zrobić dla realizmy jakies pływające roślinki,brudy i inne mikroorganizmy tworzące taką zieloną zawiesine :)
dawid Napisano 26 Sierpień 2003 Napisano 26 Sierpień 2003 aha, jeszcze mógłyś dodać nasycenia i ewentualnie lekko kontraścik podnieść ale to takie zabiegi kosmetyczne (myśle ze by bylo jeszcze lepiej) piękna robota!! gratulacyje! :D - jedyne nidociągnięcie jakie zauważylem - te ważki parami nie różnią sie kolorami. a na tymzdjęciu co zamieściłeś są dosyć znaczące różnice w tonacjach poszczególnych osobników...
RK Napisano 27 Sierpień 2003 Autor Napisano 27 Sierpień 2003 Wielkie dzięki Dawid. Co do wody- mówiąc szczerze myślałem o tym ale chyba zatarła by mi się wtedy kompozycja a praca nie zostawia mi tyle czasu żebym mógł swobodnie eksperymentować. Kolory ? Trafiłeś bezbłędnie- to po prostu efekt nie do końca poprawnego oświetlenia. Korekcja tonów- jak najbardziej, tylko że to już byłyby operacje w 2d a tego unikam (obrazek - oprócz japońskiego wierszyka i stempelka- jest czystym 3d prosto z renderera). Tak czy inaczej (mam nadzieję że się zgodzisz)- owady były miłe a współpraca robiła bitwę jeszcze przyjemniejszą ale chyba pora na zmianę klimatu. Może bitwa pod Waterloo ? Pozdrawiam
RK Napisano 27 Sierpień 2003 Autor Napisano 27 Sierpień 2003 PS. pewnie ci się nie chce Nie uznaję takiego pojęcia- jeśli już decyduję się na- było nie było- publiczne pokazywanie jak pracuję to \"nie chce mi się\" byłoby w najlepszym dowodem mało poważnego podejścia i kiepskim \"pokazem umiejętności\". :)
dawid Napisano 27 Sierpień 2003 Napisano 27 Sierpień 2003 zdadzam się [yes]. tylko nie rozumiem dlaczego unikasz takich prostych operacji 2d jak podbicie kontrastu czy lekki balans kolorów; bo według mnie liczy się efekt końcowy, nikt nie da ci więcej pkt dlatego że nie poprawiałeś w 2d (dadzą ci więcej jak wywołasz piorunujące wrażenie ostatecznym obrazkiem - jeśli nawet zrobisz maske i zmienisz tonacje ręcznie owadów nikt nie będzie cie o to pytał) !! co do pojęcia \"nie chce mi się\" to chciałbym wyrobić u siebie takie podejście...ale kto wie...natchnąłęś mnie ;) a co do zmiany klimatu to wole klimaty Grunwaldu - albo wręcz bitwy na polach pelleneoru; ewentualnie - Helm\'s deep. :D
RK Napisano 27 Sierpień 2003 Autor Napisano 27 Sierpień 2003 zdadzam się . tylko nie rozumiem dlaczego unikasz takich prostych operacji 2d jak podbicie kontrastu czy lekki balans kolorów; bo według mnie liczy się efekt końcowy, nikt nie da ci więcej pkt dlatego że nie poprawiałeś w 2d (dadzą ci więcej jak wywołasz piorunujące wrażenie ostatecznym obrazkiem - jeśli nawet zrobisz maske i zmienisz tonacje ręcznie owadów nikt nie będzie cie o to pytał) Widzisz- to rzecz podejścia (nie raz spieraliśmy się o to z chłopakami w studio). Nie zacząłem bitwy po to żeby ją wygrać czy pokazać komuś cokolwiek. Na codzień zajmuję się low poly i tego rodzaju konkursy traktuję bardziej jako próbę sprawdzenia czy jeszcze nie odpadłem zbyt daleko od standardów, czy ciągle jeszcze coś potrafię w \"normalnym\" 3d. Dlatego właśnie nie używam fajerwerków w rodzaju global ilumination a tradycyjnych świateł (scena renderuje się niecałych 5 minut), nie polegam na mesch smooth, nie robię korekt w 2d, nie używam AfterEfects itd. itp.. Opinia jury jest dla mnie oczywiście ważna, choćby dlatego że daje pojęcie jak moje prace widzą inni- osoby znające się na 3d, ale to nie ona jest najważniejsza. Właśnie dlatego to że nikt nie będzie pytał nie ma znaczenia- ważne jest to co ja wiem o sobie a nie to co o mnie wiedzą inni. Co innego gdyby to była praca na zamówienie :). a co do zmiany klimatu to wole klimaty Grunwaldu - albo wręcz bitwy na polach pelleneoru; ewentualnie - Helm\'s deep. Że co ? Że ja nie zrobie tego lepiej niż jakiś tam Jackson ? JA ? Wiesiuchna, słyszałeś co on powiedział !? :) Nie powiem, chętnie bym spróbował... ale nie sądzę żeby zanosiło się na temat w stylu LOTR\'a
dawid Napisano 27 Sierpień 2003 Napisano 27 Sierpień 2003 mała polemika - ale w aspekcie dopieszczania pracy (czy raczej, nie dopieszczania w pakietach 2d) nie zgadzam sie z tobą. - no ale świat byłby nbudny jak by się wszyscy zgadzali. Zatem niech każdy robi jak uważa (byle mądrze) pozostaje nam tylko czekać na klimaty lotr\'a :)
RK Napisano 27 Sierpień 2003 Autor Napisano 27 Sierpień 2003 Jak mówie- to czysto osobiste zboczenie i dotyczące wyłacznie prac robionych niezarobkowo :) Nie sądzę żeby LOTR się pojawił...
dawid Napisano 27 Sierpień 2003 Napisano 27 Sierpień 2003 słowo \"niezarobkowo\" tłumaczy wszystko :) komercyjnie wszystko musi być perfect, zatem trzeba imać się różnych, alternatywnych sposobów.
Rekomendowane odpowiedzi