Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Poloneza czas zacząć... Tak wygląda pierwowzór (mam nadzieję że nie będzie zbyt trudny dla początkującego)

 

  • Odpowiedzi 59
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Mówisz że nie będzie trudny - to zależy jak patrzeć...

Jeżeli nastawisz się tylko na wykonanie modelu to będzie łatwo...

Jeżeli nastawisz się na oddanie rzeczywistości - czyli tak jak na zdjęciu to wcale nie będzie tak łatwo..

Ale i tak życzę owocnego modelingu i zaciętej walki.

Czekam na update.

Pozdrawiam.

Napisano

Główny zarys geometrii opieram na nurbsach, później skonwertuję je na siatkę żebydodać drobne detale- kolce, pazurki itd.- w rozwinięciu na nurbsy szczegóły bywają mało wygodne.

 

 

FOR CLAUD (\'YA HEAR ME ?! WORK !!!)

 

During creation of base geometry I\'ll use nurbs and at later stages I\'ll convert model to polys to add small details, as in nurbs working with them can be somehow... troublesome.

 

 

Napisano

Chyba pora na update- niestety praca zostawia strasznie mało czasu na modelowanie...

 

tu są linie na których rozpinam płaszczyzny...

 

REMOVED

 

a tu powierzchnie płyt pancerza przed scalaniem

 

REMOVED

 

Napisano

Po scaleniu i konwersji na poligony wygląda to mniej więcej tak:

 

REMOVED

 

Najgorsze już właściwie za mną- zostało kilka drobiazgów i można się zabrać za zabawę z materiałami.

 

Claud, mate, where are You ? I hope You have a good time...

 

Napisano

Zanim wrzucę wersję z teksturami- mały update- wszystkie elementy scalone przed teksturowaniem i rigowaniem (wireframe):

 

 

REMOVED

 

W czasie pracy nad modelem zmieniłem gatunek owada- do kompozycji którą planuję potzebna była inna, \"chudsza\" ważka- erythromma viridulum. Jako że zmiana jest niewielka i polega na modyfikacji modelu nie będę zaśmiecał forum nowym wątkiem

 

Napisano

Ładnie poprowadziłeś swoją Owadzicę....

 

chyba wproszę się do Ciebie na lekcję sposobu modelowania jakim operujesz, rozpinasz płaszczyzny na liniach? Da się to jakoś prosto wytłumaczyć...?

 

powodzenia

 

liczę że będzie niezła!

Napisano

Miły komplement i jak większość komplementów chyba nie do końca prawdziwy. Nie potrafię uczyć- tym niemniej dziękuję.

 

Mówiąc prosto- rysuję kształt liniami z przodu i z boku, na tych liniach rozpinam powierzchnie NURBS.. i to właściwie wszystko. Takie proste powierzchnie łatwo modyfikować- na zakończenie scala się je, zamienia na poligony, retuszuje... i to wszystko. Oczywiście po nałożeniu tekstur dodam smooth- ale to tylko ostateczne... dopieszczenie.

Napisano

Model z nałożoną wstępną makietą mapy koloru (oczywiście zrzut ekranu, nie render). Jeszcze parę dni...

 

REMOVED

 

Napisano

Bazowa geometria kompletna- pora na duperele w rodzaju włosków, haczyków, poprawienie shaderów itd. Potem rigowanie, kompozycja sceny i można zacząć budowę obrazka... Chcę oprzeć go na zdjęciu z ostatniego NG.

 

REMOVED

 

Usuwam starsze screeny- nie ma sensu zaśmiecać serwera (Republika nie jest szczególnie chojna) a ci którzy byli zainteresowani widzieli jak posuwają się prace.

 

Napisano

Pierwsze zestawienie \"aktorów\" sceny- bez świateł i otoczenia, czysta przymiarka kompozycji. Przed dodaniem detali trzeba będzie jeszcze poprawić tekstury dla każdego z owadów z osobna (zwłaszcza na połączeniu skrzydeł i tułowia).

 

new-7.jpg

 

Napisano

Jasne (o matulu ! post w moim topicu)- chociaż dopiero na jutro- nie trzymam w pracy prywatnych modeli. Który fragment Cię interesuje ?

 

No dobra... skłamałem. Ten akurat model miałem...

 

Napisano

Wiem że to dziwaczne podejście ale rendery robię dopiero kiedy kończę scenę- wcześniej to tylko strata czasu. Mam nadzieję że wybaczysz.

 

REMOVED

 

Napisano

Model jest raczej prosty- nie przewidywałem oglądania go z takiego ujęcia jakie tu widzisz. Po dodaniu detali trochę się zmieni ale ciągle- projekt przewiduje inny układ i oddalenie kamery- takie jak w poście z zestawieniem sceny. Cel ustala środki :)

Napisano

oczywiście, że wybacze

z renderami masz racje całkowitą

zdaje sobie sprawę, że to strasznie spowalnia prace ale ciągle robie rendery, szczególnie przy robieniu texturek :)

Napisano

powiem w tajemnicy, że chciałem podejrzeć jak powinny wyglądać miejsca z których kończyny wychodzą z tułowia bo nie znalazłem referencji do tego...

jeszcze nurtuje mnie pytanie jak ważki poruszają skrzydłami i jak skrzydla są zamocowane :)

Napisano

No bardzo fajnie to wygląda :D- mam tylko jedno tytanko :] czy twoje skrzydła też mają teksturkę - chodzi mi o te małe niteczki (qrcz nie wiem jak to napisać [co?][co?][co?])??

 

Pozdrawiam

Giorgione

Napisano

Pierwszy render... właściwie chyba nie powinienem pokazywać czegoś aż tak niewykończonego ale... raz kozie śmierć... a nuż zdarzy się komentarz...

 

wazki1.jpg

 

Błędy które sam widzę ? Zbyt głębokie i źle ustawione cienie spłaszczające obrazek, zbyt głęboki lejek przy prawej samicy, za słaby FOV, za mało rozjaśniony tylny plan, kompozycja trochę zbyt przycięta, zbyt podobne odbicia skrzydełek...

 

Napisano

Dziękuję Panowie- pochwały z ust fachowców są więcej niż cenne. Mam nadzieję że efekt końcowy przypadnie wam do gustu.

Napisano

Pierwszy prawie kompletny render:

 

render2.jpg

 

I opis na wypadek gdybym nie zdążył z poprawkami na czas:

 

I wanted to build long composition, based on rules of traditional ukiyo-e paintings- constructed on strong contrasts of smal highly detailed models and large flat surfaces. Project\'s overal layout is based on National Geographic photo (attached inside topic). As a main tool I\'ve used Maya4. Wings textures (color and bump map) are based on photo, with CorelPaint used for corrections. All other textures are hand painted.

 

Napisano

Kompozycja po zakończeniu. Większa rozdzielczość prawdopodobnie nie zmieści się w okna więc daję 1024x480. Świetna zabawa- dziękuję i czekam na kolejną bitwę.

 

 

 

final.jpg

 

.

 

Napisano

o kucze cudeńko to wygląda!!

piękna woda, pewnie ci się nie chce ale mógłbyć zrobić dla realizmy jakies pływające roślinki,brudy i inne mikroorganizmy tworzące taką zieloną zawiesine :)

Napisano

aha, jeszcze mógłyś dodać nasycenia i ewentualnie lekko kontraścik podnieść ale to takie zabiegi kosmetyczne (myśle ze by bylo jeszcze lepiej)

 

piękna robota!! gratulacyje! :D

 

- jedyne nidociągnięcie jakie zauważylem - te ważki parami nie różnią sie kolorami. a na tymzdjęciu co zamieściłeś są dosyć znaczące różnice w tonacjach poszczególnych osobników...

 

Napisano

Wielkie dzięki Dawid. Co do wody- mówiąc szczerze myślałem o tym ale chyba zatarła by mi się wtedy kompozycja a praca nie zostawia mi tyle czasu żebym mógł swobodnie eksperymentować. Kolory ? Trafiłeś bezbłędnie- to po prostu efekt nie do końca poprawnego oświetlenia. Korekcja tonów- jak najbardziej, tylko że to już byłyby operacje w 2d a tego unikam (obrazek - oprócz japońskiego wierszyka i stempelka- jest czystym 3d prosto z renderera). Tak czy inaczej (mam nadzieję że się zgodzisz)- owady były miłe a współpraca robiła bitwę jeszcze przyjemniejszą ale chyba pora na zmianę klimatu. Może bitwa pod Waterloo ?

 

Pozdrawiam

Napisano

PS.

 

pewnie ci się nie chce

 

Nie uznaję takiego pojęcia- jeśli już decyduję się na- było nie było- publiczne pokazywanie jak pracuję to \"nie chce mi się\" byłoby w najlepszym dowodem mało poważnego podejścia i kiepskim \"pokazem umiejętności\". :)

Napisano

zdadzam się [yes].

tylko nie rozumiem dlaczego unikasz takich prostych operacji 2d jak podbicie kontrastu czy lekki balans kolorów; bo według mnie liczy się efekt końcowy, nikt nie da ci więcej pkt dlatego że nie poprawiałeś w 2d (dadzą ci więcej jak wywołasz piorunujące wrażenie ostatecznym obrazkiem - jeśli nawet zrobisz maske i zmienisz tonacje ręcznie owadów nikt nie będzie cie o to pytał) !!

 

co do pojęcia \"nie chce mi się\" to chciałbym wyrobić u siebie takie podejście...ale kto wie...natchnąłęś mnie ;)

 

a co do zmiany klimatu to wole klimaty Grunwaldu - albo wręcz bitwy na polach pelleneoru; ewentualnie - Helm\'s deep. :D

Napisano

zdadzam się .

tylko nie rozumiem dlaczego unikasz takich prostych operacji 2d jak podbicie kontrastu czy lekki balans kolorów; bo według mnie liczy się efekt końcowy, nikt nie da ci więcej pkt dlatego że nie poprawiałeś w 2d (dadzą ci więcej jak wywołasz piorunujące wrażenie ostatecznym obrazkiem - jeśli nawet zrobisz maske i zmienisz tonacje ręcznie owadów nikt nie będzie cie o to pytał)

 

Widzisz- to rzecz podejścia (nie raz spieraliśmy się o to z chłopakami w studio). Nie zacząłem bitwy po to żeby ją wygrać czy pokazać komuś cokolwiek. Na codzień zajmuję się low poly i tego rodzaju konkursy traktuję bardziej jako próbę sprawdzenia czy jeszcze nie odpadłem zbyt daleko od standardów, czy ciągle jeszcze coś potrafię w \"normalnym\" 3d. Dlatego właśnie nie używam fajerwerków w rodzaju global ilumination a tradycyjnych świateł (scena renderuje się niecałych 5 minut), nie polegam na mesch smooth, nie robię korekt w 2d, nie używam AfterEfects itd. itp.. Opinia jury jest dla mnie oczywiście ważna, choćby dlatego że daje pojęcie jak moje prace widzą inni- osoby znające się na 3d, ale to nie ona jest najważniejsza. Właśnie dlatego to że nikt nie będzie pytał nie ma znaczenia- ważne jest to co ja wiem o sobie a nie to co o mnie wiedzą inni. Co innego gdyby to była praca na zamówienie :).

 

 

a co do zmiany klimatu to wole klimaty Grunwaldu - albo wręcz bitwy na polach pelleneoru; ewentualnie - Helm\'s deep.

 

Że co ? Że ja nie zrobie tego lepiej niż jakiś tam Jackson ? JA ? Wiesiuchna, słyszałeś co on powiedział !? :)

 

Nie powiem, chętnie bym spróbował... ale nie sądzę żeby zanosiło się na temat w stylu LOTR\'a

 

Napisano

mała polemika - ale w aspekcie dopieszczania pracy (czy raczej, nie dopieszczania w pakietach 2d) nie zgadzam sie z tobą. - no ale świat byłby nbudny jak by się wszyscy zgadzali. Zatem niech każdy robi jak uważa (byle mądrze)

 

pozostaje nam tylko czekać na klimaty lotr\'a :)

Napisano

Jak mówie- to czysto osobiste zboczenie i dotyczące wyłacznie prac robionych niezarobkowo :)

 

Nie sądzę żeby LOTR się pojawił...

Napisano

słowo \"niezarobkowo\" tłumaczy wszystko :)

komercyjnie wszystko musi być perfect, zatem trzeba imać się różnych, alternatywnych sposobów.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności