Gość evolved Napisano 27 Listopad 2005 Napisano 27 Listopad 2005 Idea nad tym wszystkim : Elektrownia fantastyczna produkująca energię z enzymów 'magicznego kwiatka'. Kwiatkowi potrzebna jest woda i słoneczko stąd też jej konstrukcja. Docelowa ma wyglądać na zużytą i zaniedbaną / dawno nieuzywaną. Jak widac podstawowa siata juz jest, teraz sie zabrałem za UV'ki i tekstury. 28.816 polygonów. Gdy poteksturuję całość zacznę dodawac detale . . . Sugestie i komenty mile widziane. Jestem poczatkujacy w tym temacie i nie ukrywam, że bardzo licze na pomoc. Dzieki z góry.
RA Napisano 27 Listopad 2005 Napisano 27 Listopad 2005 Zaintrygowaly mnie "enzymy magicznego kwiatka". ;) Tylko nie oszczedzaj tak na polygonach. :) pozdrawiam
mkk3a Napisano 27 Listopad 2005 Napisano 27 Listopad 2005 fajnie się zapowiada. poza tym lubie takie klimaty. powodzenia!
polka dot Napisano 27 Listopad 2005 Napisano 27 Listopad 2005 wygląda jak czyjaś chata z basenem a nie elektrownia :)
Gość evolved Napisano 27 Listopad 2005 Napisano 27 Listopad 2005 Render z LW daje rady chociaz jest tragicznie wolny _-_ . 3h 32 minuty. Radiosity 4x12, swiatło to volumetric spot (low), shadow map (nad swiatlem sie jeszcze popracuje, oj popracuje. Tekstury są 1500x1500 bo muj sprzet nie uciagnie oryginałów (5000x5000). Jak widac ta na suficie nie jest jeszcze dopasowana do kolumn. Na gruncie dołoże trawę, by było klimatyczniej, to samo przy górnych krawedziach scian bocznych. Moze dodam jakies pęknięcia. Ale to potem. Najsampierw reszta tekstur. Sprzet to : (notebook) Centrino 1.8 512mb ram, Radeon 9700 pro. Sugestie mile widziane. Mialem gdzies narysowany projekt tego engine'u, jak znajde to zeskanuje... A , i jeszcze full view 1000x600: http://www.bsmultimedia.nazwa.pl/gfx/wip/sala_semi.jpg update niebawem. Edit: właśnie zdałem sobie sprawę z tego, że tu ma byc pełno wody i trochę szkła. Życzcie mi owocnych nocy z renderem ____^____
Koniu_PL Napisano 27 Listopad 2005 Napisano 27 Listopad 2005 Moim zdaniem - jest o wiele lepiej niż z początku, kolumny powinny być szersze u dołu, bumpa większego na podłoże, nie wiem, jak z wodą sobie poradzisz[ja sie na tym nie znam... ;/] Jeszcze może rozmyj troche te światło padające smugami i dodaj troche kurzu ;) Pozdro i powodzenia ;) Ps. Ja mam Radka 9200 SE :P
Gość evolved Napisano 27 Listopad 2005 Napisano 27 Listopad 2005 Światło jest rozmyte, tylko jest ustawione na Low (bo nie chcialo mi sie juz czekac te 2h dlorzej ==') Co do kolumn - sproboję. Bump na podłodze większy ? Najchetniej bym podłogę wyrzeźbił w modelerze, ale nie chcem skończyć z 1.000.000.000 poly + XD. Kto uważa, że bump na podłodze wiekrzy rąsia w górę :D. Dzieki za komenta.
SimeN Napisano 27 Listopad 2005 Napisano 27 Listopad 2005 Tak ;] 'magiczny kwiatek' :D na stara i opuszczona na razie nie wyglada :) ogolnie to jak swiatynia bardziej. W miare mozliowsci pokaz z innej perspektywy twoje dzielo :) moze byc ciekawie, powodzenia :)
Gość evolved Napisano 27 Listopad 2005 Napisano 27 Listopad 2005 Są i z innych kątów, ale rendery bez światła i bez radiosity, bo bym zdechł. Możecie sobie wyobrazić XD.
AGmakonts Napisano 27 Listopad 2005 Napisano 27 Listopad 2005 oj jak widziałem ten pierwszy rysunek to sobie wyobrazałem że będzie to takie lekko SF jakieś pordzewiełe rury i ogólnie wszystko z metalu a ten kwiat w jakieś wielkiem maszynie zamknięty i tylko go pzrez iluminator widać, teraz mi się nie podoba bo klimatu w ogóle nie ma
Gość evolved Napisano 27 Listopad 2005 Napisano 27 Listopad 2005 Hmm. Widzisz. Elektrownia to pojęcie względne. A już szczegulnie w Fantasy. Otóż sama machina (engine) będzie wykonana z drewna, i kamiennych trybów oraz taśm materiałowych, pomp i szklanych rurek. Z metalu, to tu będą gwoździe i być może rama. Pomyliły Ci się konwencje : ) .
mkk3a Napisano 28 Listopad 2005 Napisano 28 Listopad 2005 wersja kolorowa od razu skojarzyła mi się z Quake'iem 2 (końcówka gry, pałac itp. - jak ktoś grał, to wie) na razie faktycznie wygląda na basen jakiegoś bogacza - ale pozyjemy, zobaczymy zycze powodzenia w dalszej pracy
bukovsky Napisano 28 Listopad 2005 Napisano 28 Listopad 2005 Hmm. Sama koncepcja całkiem ciekawa, wydumana jakby po zażyciu... ;) Na razie wnętrze kojarzy mi się z jakimś nieużywanym...islamskim meczetem :) Na szczęście to temat na czasie także powodzenia :) Pozdr
wesoledi Napisano 28 Listopad 2005 Napisano 28 Listopad 2005 wyjales mi to z ust :] Mnie to (poki co) elektrowni nie przypomina, bardziej wlasnie taka swiatynie, meczet czy cus, a moze i nawet jakis oltarz do skladania ofiar :P Niemniej ogolnie wyglada to ladnie :) Ciekaw jestem tego kwiatka :) btw. drewno chyba niezbyt sie nadaje jako element buowniczy do elektrowni, toz to by zaraz poszlo z dymem :D
Gość evolved Napisano 28 Listopad 2005 Napisano 28 Listopad 2005 Wykipedia: Elektrownia szczytowo-pompowa jest zakładem przemysłowym, którego zadaniem jest magazynowanie energii. W elektrowni szczytowo pompowej zamienia się energię elektryczną na energię potencjalną grawitacji poprzez wpompowanie wody ze zbiornika dolnego do górnego w okresie niskiego zapotrzebowania na energię elektryczną (np. w nocy), a następnie, w godzinach szczytu, następuje odwrócenie procesu. Na tym też opiera się ekonomika działania tych elektrowni. Energia elektryczna jest skupowana w okresie kiedy jest najtańsza, a oddawana do systemu (sprzedawana) w okresie najwyższego zapotrzebowania i za wysoką cenę. Elektrownia taka wbrew nazwie nie produkuje żadnego prądu, co więcej sporo (prawie 30%) energii elektrycznej jest w tym procesie tracone. Jest ona za to bardzo skutecznym akumulatorem o ogromnej pojemności. ------------------- Połączcie to z kwiatkiem , który produkuje ową 'energię' do magazynowania .
JmTm00 Napisano 28 Listopad 2005 Napisano 28 Listopad 2005 Staryy jak dla mnie to na razie to moge powiedziec to samo co moi poprzednicy, ale powiem Ci ze kazda interpretacja jest dobra! Jedziesz dalej. Male ale: pisales ze teksturaki sa jakies 1500x 1500 (czy cos kolo tego) skoro tak to pokus sie na jakies detale na teksurkach, bo szczerze Ci powiem ze to troche jak z gry jakiejs wyglada. Biore poprawke na to ze to v.i.p ale....
JmTm00 Napisano 28 Listopad 2005 Napisano 28 Listopad 2005 ...narazie to wyglada cokolwiek srednio ale liczy sie efekt koncowy wiec dawaj z tym koksem ;)
tweety Napisano 28 Listopad 2005 Napisano 28 Listopad 2005 w sumie to za bardzo skupiłeś się na oświetleniu i teksturkach a za mało na modellingu. popracuj jeszcze nad tym. wejdź w detal. teraz to wygląda po prostu płasko i niezbyt interesująco. pamiętaj, że nie wszystko nadrobisz teksturkami i światłem. wiem wiem to wip ale lubię pisac posty ;) powodzenia przy projekcie. jmtm00: znasz opcję edytuj?? [edit] tak sobie pomyślałem: a gdybyś miał połączyć typowy industrial (jakaś stara pordzewiała fabryka), z masą rur i betonu i w centrum kadru kwiatek? bez płaskorzeźb etc.? Pozdrawiam
Gość evolved Napisano 28 Listopad 2005 Napisano 28 Listopad 2005 Moglo by byc ciekawie. Moze zrobie 2 wersje tekstur : P. Co wiecej jak stwierdzilem na razie Tworzę bazę do której detali jeszcze przybędzie. Dużo detali. Począwszy od roślinek 3D, poprzez łańcuchy, do jakichś fontanek i lamp zwisających z powietrza + rozwalonych kawałków ścian. . . Na razie mam już ustalone światło i render, to sie moge bawic. Ad tekstur... wiecej detali.... wiecej detali... Postaram sie jak tylko umiem.
Gość evolved Napisano 29 Listopad 2005 Napisano 29 Listopad 2005 Meh meh meh meh meh. Swiatło i radiosity ustawione juz do konca. Tekstura wody...... ==' fale mi wyszły zbyt szpiczaste, jakieś sugestie ? Teraz juz nie bedzie full rendera az bede mial wszystkie tekstury + sporawy update geometrii... Engine'u mam juz koncept, ale to na koniec :D. Full View Antyalias wiekrzy będzie. Coś koło 14h rendering xD. A pomyslcie sobie co będzie jak włączę kaustykę X____________________________________X
JmTm00 Napisano 29 Listopad 2005 Napisano 29 Listopad 2005 Dziizas krajst!!! 14 h?!! wymiekłem....ech, nie wnikam...no dobra: fale sa na geometrii? jezeli nie to teksturka do wymiany. Jezzu staary zameczysz sie, a co bedzie jak dodasz detale?
Gość evolved Napisano 29 Listopad 2005 Napisano 29 Listopad 2005 Poprawie (znacznej, praktycznie caly dzien pracy) uległa tekstura wody, + zamieniłem tą topową teksturkę na geometrię, ścianki, na palisady, dodałem osad na ścianach bocznych, wyrzeźbiłem takie fontannki (tak, tam tez bedzie woda). Planuje przewrócić jedną kolumnę, dodać jakieś głazy, jakiś głas wrośnięty w ścianę i ją przebijający, obok pomniejsze kamyki etc (ma robić wrażenie 'zżytego z naturą xd> Full View
Gość evolved Napisano 4 Grudzień 2005 Napisano 4 Grudzień 2005 Ufff. Na dzis to chyba koniec. Doszedłem do wniosku, że mapowanie nie ma sensu zanim nie robi sie całego mesha, bo strasznie duzo czasu schodzi na poprawianie UV'ek. Widac dodawanie detali w trakcie. Robienie tego drewna dla tego głównego silnika też jest dobrym motywem : P. Stalowe elementy będą rdzawe. Kurcze - jak odpaliłem radio z kaustyką przy tej scenie to się mi od razu wywalił ==' . Cóż, sprzet trzeba wymienic... full view
piotrek Napisano 4 Grudzień 2005 Napisano 4 Grudzień 2005 Nie czytałem wszystkich komentarzy ergo sorry jeśli się powtórzę. Shaderki trochę słabe. Oświetlenie też takie trochę dziwne. O renderze piszesz, że coś tam masz low, więc pojamijam to. I jak RA zauważył, nie oszczędzaj na poly ,choć teraz już lepiej aniźli na początku. pozdr
wooka Napisano 4 Grudzień 2005 Napisano 4 Grudzień 2005 Hmm nie wiem od czego tu zaczac.. Generalnie pomysl mi sie podoba, ale po przeczytaniu konceptu tez myslalem o bardziej SF niz Fantazy.. Wykonanie choc nie jest najgorsze, to mogloby byc lepsze, choc to w sumie narazie same sciany. Nie podoba mi sie troche design. Bardziej mi to cyrk albo lazienke Lary Croft przypomina niz elektrownie (nawet jesli jest fantazy) Ale 3mam kciuki, wierze ze jak dojda detale to cos sie zacznie wyjasniac:) Pozdr
Gość evolved Napisano 7 Grudzień 2005 Napisano 7 Grudzień 2005 Full view update. Detale, detale i detale. Wciąż mało. Kolejne kroki: + rury + częściowo zniszczone gobeliny + jakieś gargulce zwisające z sufitu, lub grawerowane motywy roślinne + rośliny Potem czeka mnie wymiana całego panelu kontrolnego. Potem UVki (czego nie nawidzę) Potem Teksturowanie (to potrwa długo) A potem dosycanie renderu (omfg XD) Takwięc..... duuuuuużo jeszcze pracy, a wlecze się przez )#*$^%@ szkołę. Klasa maturalna nie ma lekko. Wybiera sie ktos na PJWSTK ? x)
JmTm00 Napisano 8 Grudzień 2005 Napisano 8 Grudzień 2005 Polsko- jaka?? jeezu...dobra, no zaczyna sie dziac na scence:) Mam pytanie takie: To posrodku kadru to jest silnik jakis mniemam zastanawia mnie czemu on styka sie z mostkiem? Zeby nie bylo nie mowie ze to zle czy cus, ot tak chcialbym wiedziec? a moze by tak zapodac pare rur wychodzacych z cieczy??
Gość evolved Napisano 8 Grudzień 2005 Napisano 8 Grudzień 2005 Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych w Warszawie : ) W mostku jest dziura przez którą przechodzi rurka, tylko jej nie widac, bo render z radiosity trwałby za długo jak dla mnie. rury z wody to jest dobry pomysł tylko nie wiem gdzie je przyczepić ... jakieś propozycje ?
Kuciel Napisano 8 Grudzień 2005 Napisano 8 Grudzień 2005 moze najpierw wez olowek i kajecik i narysuj sobie to co chcial bys aby wyszlo a nie tak z motyka na slonce, takie spontaniczne prace nieraz nie sa dobre bez przemyslenia dokladnego rozmieszczenia obiektów i ich wygladu :)
Gość evolved Napisano 8 Grudzień 2005 Napisano 8 Grudzień 2005 gdybym tylko umiał rysować to pewnie bym tak zrobił : ), ale że nie umiem, to są tylko ryski poglądowe + moja wyobraźnia.
kurt_hectic Napisano 26 Styczeń 2006 Napisano 26 Styczeń 2006 stary, po 1 > przejedz sie do elektrowni i zobacz jak ona wyglada ( wersja bardziej prawdopodobna : google.pl) to nie wyglada na fabryka, totalnie nie, nawet future. edit : Wybiera sie ktos na PJWSTK ? x): tak ja, za 3 miesiace.
JohnZi Napisano 26 Styczeń 2006 Napisano 26 Styczeń 2006 slyszalem ze droga ta szkola, ale i dobra :/
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się