Jump to content
mkk3a

szybkość v-raya - prawda czy mit?

Recommended Posts

Aha no to rozumiem.

Czyli jakoś towygląda na renderze ergo przydatana sprawa mieć takie cóś w v'rayu, mentalu czy czymkolwiek innym; w przeciwieństwie do czarnej dziury... :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

kome nie kręcę, tylko upraszczam.

polecam poczytać Feynmana, on to lepiej tłumaczy niż ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i dyskusja odbiegła od głównego pytanie. Pozwolę sobie również odbiec i powiedzieć, że Brazil zawsze był lepszy od Vray'a i jeszcze długo będzie :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przedstaw argumenty potwierdzajace Twoje stwierdzenie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie! Jeżeli ktoś potrafi powiedzieć dlaczego Brazil jest lepszy od Vraya, czy Mentala to jeszcze można wyprowadzić jakies kontrargumenty, ale jeżeli ktoś mowi "bo tak!" (master: rozumiem że w tym wypadko to było cyniczne ;) ) to nie ma o czym rozmawiać bo osoba tak pisząca sama nie wie dlaczego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tez mi sie wydaje, ze lepiej by było, gdyby to poparł jakimiś konkretnymi argumentami

 

ja nie twierdze ze v-ray jest najlepszy ze wszystkich - i to tylko dlatego, ze nie mialem okazji korzystać z brazila, finala, maxwella, mentala i co tam jeszcze jest.

z tego wnioskuje, ze kiedys korzystales z v-raya, wiec podaj kilka przykładow, że Brazil jest lepszy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heh, domyslam sie ze juz widziales co najmniej kilka takich dyskusji (jesli nie klotni) na ten temat.

dlatego zeby uniknać bezsensownych i niepotrzebnych tekstow w stylu "xxx jest lepszy bo tak!", poprosiłem o jakies konkretne argumenty.

zawsze w ostatecznosci mozna wątek zamknąć, ale mam nadzieje, ze nie bedzie potrzeby i dowiem sie czegos nowego o innych rendererach

 

PS. v-ray, brazil itp. to renderery a nie rendery

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie da się opisać różnic wizualnych słowami ( w każdym razie niedostatecznie dokładnie). Jakiego efektu bym nie próbował na Brazilu zawsze było lepiej. Już sama konfiguracja jest ciekawsza. Vray - coż... Przereklamowany ale o dobrym marketingu na który wielu dało się złapać :P

 

..i odbijając piłeczkę: dlaczego Vray jest lepszy?

 

btw. 100 post \o/

Share this post


Link to post
Share on other sites
..i odbijając piłeczkę: dlaczego Vray jest lepszy?

hm... chyba nie czytałes mojego poprzedniego posta, a napisałem to specjalnie, abys nie zadał tego pytania:

 

ja nie twierdze ze v-ray jest najlepszy ze wszystkich

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uwazasz ze jest bardziej dokladny, bo ? Bo brazil ma bardziej dirty skylight ;) ? (powaznie w wielu przypadkach to jest glowny argument). Nie uwazam ze vray jest lepszy, bo kazdy renderer ma cos co moze kogos do niego przekonac...

 

Argumenty ukazujace wyzszosc vraya nad brazilem:

-Displace,

-Bardziej Rozbudowane GI,

-Ciekawsze materialy,

-Producent vraya nie olewa klientow tak jak Splutterfish :P ...

 

Zeby nie bylo to renderuje we wszystkim, w Scanline, Brazilu, Mentalu, Vrayu, Maxwellu. Nie lubie poprostu stwierdzen: XXX jest lepszy od YYY... Bardziej poprawne jest: Wole XXX od YYY ... ;]

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
hm... chyba nie czytałes mojego poprzedniego posta, a napisałem to specjalnie, abys nie zadał tego pytania:

Napisałem wyraźnie "odbijając piłeczkę". Pytanie dlaczego Brazil jest najlepszy można tak samo odwrócić w stosunku do Vraya. Któryś z rendererów musi być najlepszy co jest oczywiste i mogę się założyć, że wiem który z nich jest najlepszy wg Ciebie ;)

Co do rozbudowanego GI w Vrayu: co mi po jego rozbudowaniu jak lepiej wychodzi w Brazilu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Któryś z rendererów musi być najlepszy co jest oczywiste

 

hahahaha ;D

 

------------------

 

każdy jest lepszy do czegoś innego.. nie można wyrenderować wszystkiego jak się chce jednym rendererem, każdy ma swoje zastosowanie..

Share this post


Link to post
Share on other sites

-Ciekawsze materialy,

 

bulszit ;] kilka parametrów w vray material to nie wszystko ;] materialy ma beznadziejne w porownaniu do innych renderów

Share this post


Link to post
Share on other sites

w porownianiu do Mental Raya owszem, ale do Brazila ;> ?

 

ps. np zadny carpaint z brazila mi sie nie podoba, poprostu w vrayu wychodzi lepiej...

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tak wszyscy wiedzą że to Pixar Photorealistic RenderMan jest najlepszy :p

Myślę, ze dalsza kłótnia jest bezcelowa.

Powróćmy lepiej do jakiegoś rozszczepiania fotonów, czy czegoś w tym stylu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
bulszit ;] kilka parametrów w vray material to nie wszystko ;] materialy ma beznadziejne w porownaniu do innych renderów

Zgadzam się.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi sie akurat v-rayowa materiały podobają, ale czasem razi brak SSS (chyba że nie wiem o jego istnieniu w v-rayu). tak w ogole to jakie renderery obsługują SSS?

(dla niezorientowanych: SubSurface Scattering. klasyczny przykład: paląca się świeczka)

 

Remedy - ale roznica polega na tym, że ja nie nazwałem zadnego renderera jako najlepszego, a Ty owszem - konkretnie Brazila.

 

Marcin - a jakie konkretnie są lepsze w innych rendererach?

Pytam bo po prostu nie wiem i moze mnie to przekona do przerzucenia sie z v-raya na coś innego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Remedy - ale roznica polega na tym, że ja nie nazwałem zadnego renderera jako najlepszego, a Ty owszem - konkretnie Brazila.

 

Bo Ty jeszcze nie uświadomiłeś sobie oczywistej prawdy ;P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy