Napisano 16 Grudzień 200519 l Witam wszystkich od pewnego czasu dłubie sobie w tym modelu cobry (nie jest 100% dokładny i sporo robie z głowy więc nie żucać wemnie mięsem plzzz. No i mam problem jak do jasnej @#$$ zrobi te wyrzutnie rakiet nie kierowanych??? Próbowałem boleanem ale robi mi bardzo dziwną siatkę i wyskakują błędy, próbuje ręcznie modelować ale to jest masakra bo przestrzeń jest bardzo mała i mam problem żeby zrobić choćby kawałek powierzchni. Ma ktoś jakieś pomysły ???
Napisano 16 Grudzień 200519 l Witam. Co do modelu, dodam swoje uwagi :], to jest on jakiś taki... niestabilny, ma [moim zdaniem] za długie te działko pod dziobem, zbyt grube te łopaty... Ogólnie fajowy pomysł. Pozdro i powodzenia.
Napisano 16 Grudzień 200519 l Autor możliwe nie mam za dobrych planów więc większość robiłem na oko :) mienie te lufy na mniejsze tylko dalej nie wiem co z wyrzutniami ;/
Napisano 16 Grudzień 200519 l Autor ok tu jest link do zdjęć na których się wzoruje (siatke z maksa wstawie za chwile) całość 3dsmax6 http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://kinu.sakura.ne.jp/OLD/JDF/image01/DSCF0346.jpg&imgrefurl=http://kinu.sakura.ne.jp/OLD/JDF/T08.html&h=600&w=800&sz=41&tbnid=oZrNJCOJCTsJ:&tbnh=106&tbnw=142&hl=pl&start=207&prev=/images%3Fq%3Dah%2B1s%26start%3D200%26svnum%3D10%26hl%3Dpl%26lr%3D%26sa%3DN
Napisano 16 Grudzień 200519 l Autor ok jest siatka a chodzi mi o te wycięcia na pociski w środku tu robiłem je poprzez compound i bolean ale zrobił siatkę kaszankę efektem czego niektóre polygony się tak jakby podwijały do środka, znacie jakiś sposób na bolean by nie robił tak tragicznej siatki ?? http://img244.imageshack.us/img244/5189/nowy46ht.jpg
Napisano 16 Grudzień 200519 l curvy mi tylko przychodzą do głowy. W maxie to się nazywa Spline'y. Poszukaj tutka na temat tarczy hamulcowej.
Napisano 16 Grudzień 200519 l Autor splainy ?? hmm nie lubie tej techniki ale nic zobaczymy jak wyjdzie
Napisano 16 Grudzień 200519 l czemu nie lubisz splain'ow ? nie mow, ze wolisz nurbsy :| .. :P moim zdaniem zrobienie tej wyrzutni nie wydaje sie takie trudne - wez stworz circle jako ksztalto obudowy i w srodku okregi odwzorowujace poszczegolne wyloty .. wszystko excrude i masz .. :)
Napisano 16 Grudzień 200519 l Autor nom racja co nie zmienia faktu że nie lubię splajnów :) wole poly modelować ale tutaj to bym się chyba zes@# a nie zrobił ... nic jeszcze dziś powinienem dać uptade z nowymi wyrzutniami i pomniejszonymi deko lufami teraz leci instalka HL2 :)
Napisano 17 Grudzień 200519 l Autor ok panowie mały update zmieniłem deko wyrzutnie rakiet takie chyba zostaną, zmniejszyłem też lufy działka i poprawiłem pylony na skrzydłach zostało jeszcze trochę dupereli i można się brać za teksturowanie (ojjj to będzie problem :P ) zobaczymy jak czas pozwoli tak czy siak czekam na opinie
Napisano 18 Grudzień 200519 l ...a czy aby wieczko kabiny nie odstaje za bardzo?...panowie piloci przeciag beda mieli ;)) gud lak z teksurami
Napisano 18 Grudzień 200519 l dla mnie wygląda dobrze. Gdybyś zrobił renderka ze światłem które bardziej uwydatni szczegóły i ogólny kształt. Na razie niewiele widać.
Napisano 18 Grudzień 200519 l No nareszcie jakis fajny smiglowiec :) Mialem kiedys takiego do sklejania :P Modelling sie mi podoba. Jeszcze tylko ladne teksturki i bedzie mióóóód!!! :)
Napisano 18 Grudzień 200519 l Autor Ok panowie render będzie tylko domodeluje troche dupereli ale to niestety jak tylko czas będzie bo jutro niestety egzamin z prawa ....arggggghhh
Napisano 22 Grudzień 200519 l Autor Witam ponownie kobra nie umarła pracuję dalej ale niestety mam problem z teksturami. UVW tłukłem 3 dni zanim załapałem co i jak ale ta część jest z głowy. Tylko niebardzo wiem jak się zabrać za malowanie tekstur czy możecie opisać swoje techniki albo jakieś myki których używacie przy tworzeniu tekstur??? Bardzo przydało by mi się takie nakierowanie gdyż tutki niezawile mi pomagają... tak czy siak uptade poniżej z wstępnym teksturowaniem, wygląda tragicznie więc chętnie wysłucham porad
Napisano 23 Grudzień 200519 l Autor Witam ponownie mały uptade poniżej. Jeszcze troche pogmyrm w difuse następnie zabieram sie za bump i spectular level.no i mam już wstępny pomysł na scenę, najprawdopodobniej będzie to ujęcie szturmu cobry na ufortyfikowanych w wiosce partyzantów jakiś concep przygotuje jak będzie gotowy śmigłowiec
Napisano 23 Grudzień 200519 l Fajne texturki. Dodałbym tylko troche zabrudzeń, śladów nitów itp. i bedzie git ;)
Napisano 27 Grudzień 200519 l Autor Witam mały uptade żeby było widać że o pracuje choć powoli ... Bump jest trochę nie teges niestety przez skopane UVW no ale nic, brudu jeszcze nie mam dopiero wtrakcie
Napisano 27 Grudzień 200519 l Ladny, ladny - malo szczegolow powoduje ze przypomina mi model plastikowy, ale oki doki, moze ten brud cos polepszy wizualny efekt :] EDIT: Czekaj, czkeaj... zobaczylem teraz te wpuklenia w "karoserii" zamiast rowkow - moze ty robisz model al'a plastikowy? :D
Napisano 27 Grudzień 200519 l Autor Właściwie nie ;p szukam narazie ustawień. Jak doradzili byście zrobić te linie blachy??
Napisano 2 Styczeń 200619 l Autor Ok niestety albo setety zależy z której strony patrzeć miałem awarie maxa i sporo pracy (między innymi UVW) poszło w diabły,teksturki robie od nowa na kadłubie jest prawie skończona,obudowa silnika w drodze no i niewiem co z owiewką zrobić. Dalej jest też aktualne pytanie jak byście doradzili robi podział blach ?
Napisano 2 Styczeń 200619 l No fajna ta nowa wersja malowania. Dodaj jeszcze nity na krawędziach blach i bedzie fajowo.
Napisano 3 Styczeń 200619 l Autor Mały update, nity będą tylko nie wiem kiedy się za nie zabiorę :) , wyrzutnie w trakcie teksturowania
Napisano 3 Styczeń 200619 l Wszystko fajnie tylko linie podziału blach są zdecydowanie za grube jak na mój gust albo za ciemne. Może jak byś spróbował żeby te linie były ciemniejsze od podkładu (trochę przezroczyste albo co)
Napisano 3 Styczeń 200619 l Autor hmmm ok zrobię nowy zestaw od nowa zobaczmy jak wyjdą uptade za jakąś godzinkę może półtorej
Napisano 4 Styczeń 200619 l Autor OK jest uptade, linie zmieniłem tylko na kadłubie powiedzcie czy zostawić te czy lepiej tamte, doszła też tekstura wyrzutni
Napisano 4 Styczeń 200619 l no to trze jeszcze dać połysku temu kadłubowi, bo narazie wygląda jakby był z kartonu a nie metalu ;)
Napisano 4 Styczeń 200619 l Autor jeden render na pewno będzie zrobiony właśnie w stylu modelu z dużym dof-em :). Dlatego połysku jeszcze nie ruszam, generalnie plan mam taki oteksturować>domodelować trochę drobnicy i kabinę>oteksturować duperele>ustawić materiały do 1 scenki (wstawię na podstawkę z plastiku i niech udaje model kartonowy)>potem zabierać się za scenę ataku tej kobry na wioskę w dżungli a tam inaczej materiały. W nocy dam uptade jakiś myślę skończyć teksturowanie zewnętrznych części o ile się wyrobie.
Napisano 4 Styczeń 200619 l jak na model kartonowy to te linie są perfekcyjne ale jak na prawdziwy to nadal mi troche nie podchodzą ale nie będe sie wymądrzał bo sam pewnie nie zrobie lepszych...
Napisano 8 Styczeń 200619 l Witam:) Kiedyś trochę się interesowałem samolotami&helikopterami i powiem Ci Pchelka, że Cobra to dobry wybór. Agresywna sylwetka AH-64 Apache'a połączona ze zwrotnością Kamova:) Piękna maszyna, choć osobiście za najbardziej wypasioną uważam wersję wykorzystywaną przez Korpus Marynaki Wojennej czyli AH1W . Co do modelu - wygląda całkiem nieźle. Z większych błędów znalazłem tylko jeden, mianowicie brak obudowy działka M197. Na podanych przez Ciebie zdjęciach obudowa ta jest zdjęta prawdopodobnie żeby wyeksponować serwomechanizmy działka, jednak w warunkach bojowych brak takiej obudowy może w ekstremalnych sytuacjach doprowadzić do jego zablokowania Ufff... detal:D Pzdr /EDIT/ fotka z obudową: http://usaattacked.com/Bars.htm /EDIT2/ Sporo fotek Cobry + takie ze zdjętą osłoną, ale amerykanie dopiero niedawno nauczyli się, że takie odsłanianie "bebechów" Cobry nie jest dobrym pomysłem:) : http://jiatelin.jschina.com.cn/heli/eng/ah1.htm /EDIT3/ - już ostatni :D nie zapomnij o nożach do cięcia kabli, zaznaczyłem na zdięciu:
Napisano 8 Styczeń 200619 l Autor Cobra jest piękna i ciągle bardzooo groźna (poczytaj o AH1Z masakra z AGM 111) model jest mocno niezgodny z oryginałem (np końce wlotów silnika wzięte z ah1s) ale nie mieżyłem w super realizm co do takich części będzie jeszcze troche domodelowane (jak i cała scena w planach) tylko czasss sesja idzie i czuje że niedam sobie z nią rady... i dzienks za fotki na pewno się przydadzą (może dziś uptade niewielki będzie)
Napisano 8 Styczeń 200619 l Autor Ok mały uptade szyby oczywiście będą przeźroczyste :) mam problem z teksturami działka żeby to jakoś wyglądało... render troche ciemny... następny dam jaśniej
Napisano 9 Styczeń 200619 l Dla mnie wyglada jak model z plastiku z taka tekstura... Poza tym za ciemne rendery dajesz oO
Napisano 9 Styczeń 200619 l Moim zdaniem tekstura jest w miare wporządku tylko materiał zły. Zamało sie połyskuje tak jak by szczelili matową farbą bez lakieru. Jednym słowem daj lakier i troche wypucuj :D Co do modelu to bardzo ładnie.
Napisano 10 Styczeń 200619 l Autor ok mały uptade, z teksturami już chyba dam sobie spokój, gorzej z materiałami niebardzo mogę dojść z nimi do ładu dałem relection>mask faloff i mapę hidri, wyszło coś takiego ;/ No i niestety tekstury mi się rozłażą gdzieniegdzie ale w scence nie powinno być tego widać za bardzo...
Napisano 10 Styczeń 200619 l Autor Dzięks Sysol ale pracy tu jeszcze sporooo :). Jutro może za kabinę się zabiorę dziś już sił nie mam.... hmm może ktoś ma jakieś wskazówki jak ustawiać materiały ??? tzn czym się kierujecie i jakie zazwyczaj wartości dobieracie w takiej sytuacji ??? Wiem że to zależy od oświetlenia i innych czynników ale chodzi mi o jakiś punkt zaczepienia.
Napisano 11 Styczeń 200619 l hmmm chyba kolorki troche za malo intensywne...nadal wyglada kartonowo:/ przydalby sie takze mocniejszy bump, troche zabrudzen w okolicach slnika, miejscami polysk...
Napisano 11 Styczeń 200619 l Autor a mi się wydawało właśnie że są za intensywne ciągle... kurcze no nic jutro spróbuje wrzucić trochę inną paletę ... no i wzmocnię te przybrudzenia one tam są tylko za mało widoczne :)
Napisano 11 Styczeń 200619 l Fajnie fajnie!!!. tez mam zamiar niedlugo wykonac modelik mi-24. Wiec staraj sie bo konkurencjia idzie. NIe no smieje sie tylko. Calkiem ladny podel. ale tekstury wygladaja jak juz koledzy wczesniej pisali zbyt matowo i papierowo.Co do zmiany nie wypowiem sie bo sam nie mam o tym zielonego pojecia. Pozdrawiam Łukasz
Napisano 13 Styczeń 200619 l Autor Witam ponownie, niestety miesiączka przed sesyjna na uczelni wchodzi w stadium apogeum więc plzz miejcie cierpliwość bo uptady nie będą się teraz za często pojawiać makabryczny natłok obowiązków...) Zmieniłem nasycenia kolorów na kadłubie tak jak pisał Archangel napiszcie czy zwiększać jeszcze? (choć na 2 od dołu wydają mi się za żarówiaste). Kolory starałem się zrobić miej więcej jak na tych zdjęciach http://images.google.pl/imgres?imgurl=http://kinu.sakura.ne.jp/OLD/JDF/image01/DSCF0346.jpg&imgrefurl=http://kinu.sakura.ne.jp/OLD/JDF/T08.html&h=600&w=800&sz=41&tbnid=oZrNJCOJCTsJ:&tbnh=106&tbnw=142&hl=pl&start=207&prev=/images%3Fq%3Dah%2B1s%26start%3D200%26svnum%3D10%26hl%3Dpl%26lr%3D%26sa%3DN Zauważcie że tam te kolory są takie wyblakłe. Zamieszczam 2 dodatkowe wersje, porównajcie je z poprzednią i wybierzcie która waszym zdaniem pasuje najlepiej (mi najbardziej podchodzi ostatni jpg) Co do bumpa niema go tam i raczej nie będzie (skopałem UVW na kadłubie i nie bardzo wiem jak to poprawić) Bród zrobię jeszcze raz (to już chyba 3 :D:D:D) jak dojdę do ładu z kolorystyką.
Napisano 22 Styczeń 200619 l Autor Witam ponownie, pracuje dalej nad cobrą i mam problem. Próbowałem zrobić szybę do kokpitu i wszystko było by ok. gdyby nie to że vraymat na szybie kaszani mi światło w kokpicie poniżej 2 screeny jeden bez szyby 2 z szybą (na razie dałem bez reflection). Dlaczego do diaska tak mi rozjaśnia ten kokpit?? Ustawienia poniżej plzz help.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto