Pinki Napisano 25 Grudzień 2005 Napisano 25 Grudzień 2005 Witam.. postanowilem powrocic do swojego projektu, ktorego niestety nie moglem ukonczyc w bitwie z powodu braku czasu i kompa :/ Jezeli chodzi o tlo pracy, to oczywiscie jest to moment uderzenia pojazdu testowego w bariere.. ;] - EUROCAP Poprawilem siatke .. ale nadal mam klopot: jak zrobic by po smothie nadal byl kant w zaznaczonych miejscach ? :| Prosze o pomoc..
ReflectVision Napisano 25 Grudzień 2005 Napisano 25 Grudzień 2005 daj siatke bo tak nie ma jak narysowac
Gość User190 Napisano 25 Grudzień 2005 Napisano 25 Grudzień 2005 Ja bym tego nie nazwał błędem, bo to nie wina programu, tylko Twoja, że nie zaokrągla :) ALe po kolei - meshsmooth zagęszcza siatkę i wygładza surface pomiędzy wertexami. Żeby zrobić ostry kant wystarczy zblizyć do siebie kilka vertexów na relatywnie małą odległość (w stosunku do całości) - wtedy powierzchnia miedzy nimi bedzie bardzo zagęszczona, a co za tym idzie kant ostrzejszy :) Jest też inna metoda - przypisywanie smooth groups. W tym drugim wariancie nie musisz dodatkowo dzielić siatki na mneijsze kawałki - wystarczy, że ustawisz odpowiedni wagę wierzchołków i podzielisz obiekt na grupy wygładzania :)
Pinki Napisano 25 Grudzień 2005 Autor Napisano 25 Grudzień 2005 wiem ze to moj blad.. :) wiem rowniez ze jak zblize pare vertexow na kancie to mi powinien wyjsc ladny kant.. jednakze mimo ze zaokraglenie sie zmniejsza to nadal pozostaje w poewnym stopniu, ktory mnie nie satyfakcjonuje.. na renderach widac, ze te vertexy sa bardzo blisko siebie.. a jednak nadal zaokraglenie pozostaje.. :/
Gość User190 Napisano 25 Grudzień 2005 Napisano 25 Grudzień 2005 ale źle jest siatka zrobiona :) mam dla Ciebie propozycję - zrób sobie boxa (6 ścianek) i... zrób chamfera na krawędziach jednego boku - później zastosuj na to meshsmooth, później usuń meshsmooth i zrób chamfer na krawędziach przeciwległych boków i znowu przejdź na meshsmooth, a później zchamferuj wszystkie krawędzie - wtedy najlepiej zobaczysz jak to działa :)
chudy Napisano 25 Grudzień 2005 Napisano 25 Grudzień 2005 a wiec tak jak w załączniku: najpierw robisz chamfera tej krawędzi, później zaznaczasz te linie które powstaną i dajesz connect. Powinno wyjść takie coś jak na załączniku, tak ułożona siatka powinna załatwić sprawe
Pinki Napisano 25 Grudzień 2005 Autor Napisano 25 Grudzień 2005 powiedzcie mi prosze gdzie w w editable mesh: w rollut'ie edge znajde ten button connect ?? :| szukam i nie moge znalesc.. narazie wyszlo mi cos takiego.. i ktore krawedzie zaznaczyc.. bo narazie efekt po MS jest jeszcze gorszy :P
FF Napisano 25 Grudzień 2005 Napisano 25 Grudzień 2005 W "Edit Geometry" masz "Weld", zaznaczasz te co chcesz połaczyc i klikasz "Selected". Chociaż nie rozumiem czemu ni korzystasz z Editable Poly.
Pinki Napisano 25 Grudzień 2005 Autor Napisano 25 Grudzień 2005 ano wlasnie.. ja szukam connecta tylko ze w editable mesh :P .. juz zmienilem na poly.. : . i wyszlo.. piekne krawedzie :) dzieki wielkie..
Gość User190 Napisano 25 Grudzień 2005 Napisano 25 Grudzień 2005 Ale pięknie to zrobiliśmy, heheh :) Merry X-Mas :)
Pinki Napisano 25 Grudzień 2005 Autor Napisano 25 Grudzień 2005 thanks a lot.. :) najwiekszy moj problem z kantami juz mam za soba.. teraz.. macie moze jakis przepis na zrobienie materialu chromu i swiatel.. nie chcialbym uzywac drastycznych srodkow - textury :| niestety nie mam vray'a ani nic podobnego.. jedynie standardowego mental ray'a.. da sie z tym cos zdzialac?
kozioo Napisano 26 Grudzień 2005 Napisano 26 Grudzień 2005 Pff, jesli chodzi o tworzenie materiałow MR jest klase (a może nawet dwie) wyżej niz "Vray i inne podobne" wiec nie narzekaj i sie zabieraj do roboty;]
hkropinski Napisano 26 Grudzień 2005 Napisano 26 Grudzień 2005 na max3d.pl jest kilka tutoriali na chrom standardowymi renderami, na innych stronach też warto by poszukac, pozdr
miwt Napisano 26 Grudzień 2005 Napisano 26 Grudzień 2005 no muszisz fajnie modelik wymodelowac...zeby miala sie co rozpadac:D...porzadnie otoczenie i bedzie bardzo super orginalna scenka:D
FF Napisano 26 Grudzień 2005 Napisano 26 Grudzień 2005 Jeżeli muślisz ze mental ray jest gorszy od V-raya albo całej reszty podobnych randerów to jesteś w błedzie. Najwieksze kinowe hity były nim raderowane (Matrix, Star Wars). Sam sie dziwie czemu w necie najwięcej tutków jest do V-raya.
Pinki Napisano 26 Grudzień 2005 Autor Napisano 26 Grudzień 2005 no wlasnie.. w necie wszystko jest pod vray'a a wczesniej jeszcze pod brazila.. na moim wczesniejszym maxie 5 mialem jedynie brazila, z ktorego wogole nie bylem zadowolony.. stad moja niewiedza na temat mozliwosci poszczegolnych renderow.. :)
Pinki Napisano 28 Grudzień 2005 Autor Napisano 28 Grudzień 2005 znalazlem troszke czasu.. po wyjazdach do rodzinki.. mozecie mi powiedziec cos na temat robienia rowkow/przerw miedzy poszczegolnymi czesciami samochodu (?) .. zrobilem wszedzie takie same przerwy.. a na renderach widac jakby kazdy byl inny.. albo wogole znikaja.. :| ... sami zobaczcie..
chudy Napisano 29 Grudzień 2005 Napisano 29 Grudzień 2005 rowki pewnie znikają bo są w niektórych miejscach za blisko; musisz sprawdzić jak to wygląda po ms, bo czasami siatka wygląda dobrze a po wygładzaniu robi sie kaszana. a tak poza tym to masz strasznie nieproporcjonalny tył: zdecydowanie za duże światła są w porównaniu do zderzaka pozdrawiam edit: między przednim nadkolem a drzwiami wygląda jakby nie było wykasowanego poligonu ;]
Pinki Napisano 29 Grudzień 2005 Autor Napisano 29 Grudzień 2005 jak powiedzialem.. rowki sa wszedzie takie same.. a jezeli chodzi o swiatla to sie nie moge zgodzic.. bo wszystko jest robione wedlug blueprintow.. to moze byc jedynie wina perspektywy..
RA Napisano 29 Grudzień 2005 Napisano 29 Grudzień 2005 Masz zle pronty, bo niemozliwym jest zeby perspektywa az tak zniekszatalcala tyl.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się