Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.. postanowilem powrocic do swojego projektu, ktorego niestety nie moglem ukonczyc w bitwie z powodu braku czasu i kompa :/ Jezeli chodzi o tlo pracy, to oczywiscie jest to moment uderzenia pojazdu testowego w bariere.. ;] - EUROCAP

Poprawilem siatke .. ale nadal mam klopot: jak zrobic by po smothie nadal byl kant w zaznaczonych miejscach ? :| Prosze o pomoc..

  • Odpowiedzi 23
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Ja bym tego nie nazwał błędem, bo to nie wina programu, tylko Twoja, że nie zaokrągla :) ALe po kolei - meshsmooth zagęszcza siatkę i wygładza surface pomiędzy wertexami. Żeby zrobić ostry kant wystarczy zblizyć do siebie kilka vertexów na relatywnie małą odległość (w stosunku do całości) - wtedy powierzchnia miedzy nimi bedzie bardzo zagęszczona, a co za tym idzie kant ostrzejszy :) Jest też inna metoda - przypisywanie smooth groups. W tym drugim wariancie nie musisz dodatkowo dzielić siatki na mneijsze kawałki - wystarczy, że ustawisz odpowiedni wagę wierzchołków i podzielisz obiekt na grupy wygładzania :)

Napisano

wiem ze to moj blad.. :) wiem rowniez ze jak zblize pare vertexow na kancie to mi powinien wyjsc ladny kant.. jednakze mimo ze zaokraglenie sie zmniejsza to nadal pozostaje w poewnym stopniu, ktory mnie nie satyfakcjonuje.. na renderach widac, ze te vertexy sa bardzo blisko siebie.. a jednak nadal zaokraglenie pozostaje.. :/

Napisano

ale źle jest siatka zrobiona :)

mam dla Ciebie propozycję - zrób sobie boxa (6 ścianek) i... zrób chamfera na krawędziach jednego boku - później zastosuj na to meshsmooth, później usuń meshsmooth i zrób chamfer na krawędziach przeciwległych boków i znowu przejdź na meshsmooth, a później zchamferuj wszystkie krawędzie - wtedy najlepiej zobaczysz jak to działa :)

Napisano

a wiec tak jak w załączniku: najpierw robisz chamfera tej krawędzi, później zaznaczasz te linie które powstaną i dajesz connect. Powinno wyjść takie coś jak na załączniku, tak ułożona siatka powinna załatwić sprawe

Napisano

powiedzcie mi prosze gdzie w w editable mesh: w rollut'ie edge znajde ten button connect ?? :| szukam i nie moge znalesc.. narazie wyszlo mi cos takiego.. i ktore krawedzie zaznaczyc.. bo narazie efekt po MS jest jeszcze gorszy :P

Napisano

W "Edit Geometry" masz "Weld", zaznaczasz te co chcesz połaczyc i klikasz "Selected". Chociaż nie rozumiem czemu ni korzystasz z Editable Poly.

Napisano

ano wlasnie.. ja szukam connecta tylko ze w editable mesh :P .. juz zmienilem na poly..

:

.

i wyszlo.. piekne krawedzie :) dzieki wielkie..

Napisano

Ale pięknie to zrobiliśmy, heheh :) Merry X-Mas :)

Napisano

thanks a lot.. :)

najwiekszy moj problem z kantami juz mam za soba.. teraz.. macie moze jakis przepis na zrobienie materialu chromu i swiatel.. nie chcialbym uzywac drastycznych srodkow - textury :|

niestety nie mam vray'a ani nic podobnego.. jedynie standardowego mental ray'a.. da sie z tym cos zdzialac?

Napisano

Pff, jesli chodzi o tworzenie materiałow MR jest klase (a może nawet dwie) wyżej niz "Vray i inne podobne" wiec nie narzekaj i sie zabieraj do roboty;]

Napisano

Jeżeli muślisz ze mental ray jest gorszy od V-raya albo całej reszty podobnych randerów to jesteś w błedzie. Najwieksze kinowe hity były nim raderowane (Matrix, Star Wars). Sam sie dziwie czemu w necie najwięcej tutków jest do V-raya.

Napisano

no wlasnie.. w necie wszystko jest pod vray'a a wczesniej jeszcze pod brazila..

na moim wczesniejszym maxie 5 mialem jedynie brazila, z ktorego wogole nie bylem zadowolony.. stad moja niewiedza na temat mozliwosci poszczegolnych renderow.. :)

Napisano

znalazlem troszke czasu.. po wyjazdach do rodzinki.. mozecie mi powiedziec cos na temat robienia rowkow/przerw miedzy poszczegolnymi czesciami samochodu (?) ..

zrobilem wszedzie takie same przerwy.. a na renderach widac jakby kazdy byl inny.. albo wogole znikaja.. :| ... sami zobaczcie..

Napisano

rowki pewnie znikają bo są w niektórych miejscach za blisko; musisz sprawdzić jak to wygląda po ms, bo czasami siatka wygląda dobrze a po wygładzaniu robi sie kaszana.

 

a tak poza tym to masz strasznie nieproporcjonalny tył: zdecydowanie za duże światła są w porównaniu do zderzaka

 

pozdrawiam

 

edit: między przednim nadkolem a drzwiami wygląda jakby nie było wykasowanego poligonu ;]

Napisano

jak powiedzialem.. rowki sa wszedzie takie same.. a jezeli chodzi o swiatla to sie nie moge zgodzic.. bo wszystko jest robione wedlug blueprintow.. to moze byc jedynie wina perspektywy..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności