Napisano 25 Grudzień 200519 l Witam.. postanowilem powrocic do swojego projektu, ktorego niestety nie moglem ukonczyc w bitwie z powodu braku czasu i kompa :/ Jezeli chodzi o tlo pracy, to oczywiscie jest to moment uderzenia pojazdu testowego w bariere.. ;] - EUROCAP Poprawilem siatke .. ale nadal mam klopot: jak zrobic by po smothie nadal byl kant w zaznaczonych miejscach ? :| Prosze o pomoc..
Napisano 25 Grudzień 200519 l Ja bym tego nie nazwał błędem, bo to nie wina programu, tylko Twoja, że nie zaokrągla :) ALe po kolei - meshsmooth zagęszcza siatkę i wygładza surface pomiędzy wertexami. Żeby zrobić ostry kant wystarczy zblizyć do siebie kilka vertexów na relatywnie małą odległość (w stosunku do całości) - wtedy powierzchnia miedzy nimi bedzie bardzo zagęszczona, a co za tym idzie kant ostrzejszy :) Jest też inna metoda - przypisywanie smooth groups. W tym drugim wariancie nie musisz dodatkowo dzielić siatki na mneijsze kawałki - wystarczy, że ustawisz odpowiedni wagę wierzchołków i podzielisz obiekt na grupy wygładzania :)
Napisano 25 Grudzień 200519 l Autor wiem ze to moj blad.. :) wiem rowniez ze jak zblize pare vertexow na kancie to mi powinien wyjsc ladny kant.. jednakze mimo ze zaokraglenie sie zmniejsza to nadal pozostaje w poewnym stopniu, ktory mnie nie satyfakcjonuje.. na renderach widac, ze te vertexy sa bardzo blisko siebie.. a jednak nadal zaokraglenie pozostaje.. :/
Napisano 25 Grudzień 200519 l ale źle jest siatka zrobiona :) mam dla Ciebie propozycję - zrób sobie boxa (6 ścianek) i... zrób chamfera na krawędziach jednego boku - później zastosuj na to meshsmooth, później usuń meshsmooth i zrób chamfer na krawędziach przeciwległych boków i znowu przejdź na meshsmooth, a później zchamferuj wszystkie krawędzie - wtedy najlepiej zobaczysz jak to działa :)
Napisano 25 Grudzień 200519 l a wiec tak jak w załączniku: najpierw robisz chamfera tej krawędzi, później zaznaczasz te linie które powstaną i dajesz connect. Powinno wyjść takie coś jak na załączniku, tak ułożona siatka powinna załatwić sprawe
Napisano 25 Grudzień 200519 l Autor powiedzcie mi prosze gdzie w w editable mesh: w rollut'ie edge znajde ten button connect ?? :| szukam i nie moge znalesc.. narazie wyszlo mi cos takiego.. i ktore krawedzie zaznaczyc.. bo narazie efekt po MS jest jeszcze gorszy :P
Napisano 25 Grudzień 200519 l W "Edit Geometry" masz "Weld", zaznaczasz te co chcesz połaczyc i klikasz "Selected". Chociaż nie rozumiem czemu ni korzystasz z Editable Poly.
Napisano 25 Grudzień 200519 l Autor ano wlasnie.. ja szukam connecta tylko ze w editable mesh :P .. juz zmienilem na poly.. : . i wyszlo.. piekne krawedzie :) dzieki wielkie..
Napisano 25 Grudzień 200519 l Autor thanks a lot.. :) najwiekszy moj problem z kantami juz mam za soba.. teraz.. macie moze jakis przepis na zrobienie materialu chromu i swiatel.. nie chcialbym uzywac drastycznych srodkow - textury :| niestety nie mam vray'a ani nic podobnego.. jedynie standardowego mental ray'a.. da sie z tym cos zdzialac?
Napisano 26 Grudzień 200519 l Pff, jesli chodzi o tworzenie materiałow MR jest klase (a może nawet dwie) wyżej niz "Vray i inne podobne" wiec nie narzekaj i sie zabieraj do roboty;]
Napisano 26 Grudzień 200519 l na max3d.pl jest kilka tutoriali na chrom standardowymi renderami, na innych stronach też warto by poszukac, pozdr
Napisano 26 Grudzień 200519 l no muszisz fajnie modelik wymodelowac...zeby miala sie co rozpadac:D...porzadnie otoczenie i bedzie bardzo super orginalna scenka:D
Napisano 26 Grudzień 200519 l Jeżeli muślisz ze mental ray jest gorszy od V-raya albo całej reszty podobnych randerów to jesteś w błedzie. Najwieksze kinowe hity były nim raderowane (Matrix, Star Wars). Sam sie dziwie czemu w necie najwięcej tutków jest do V-raya.
Napisano 26 Grudzień 200519 l Autor no wlasnie.. w necie wszystko jest pod vray'a a wczesniej jeszcze pod brazila.. na moim wczesniejszym maxie 5 mialem jedynie brazila, z ktorego wogole nie bylem zadowolony.. stad moja niewiedza na temat mozliwosci poszczegolnych renderow.. :)
Napisano 28 Grudzień 200519 l Autor znalazlem troszke czasu.. po wyjazdach do rodzinki.. mozecie mi powiedziec cos na temat robienia rowkow/przerw miedzy poszczegolnymi czesciami samochodu (?) .. zrobilem wszedzie takie same przerwy.. a na renderach widac jakby kazdy byl inny.. albo wogole znikaja.. :| ... sami zobaczcie..
Napisano 29 Grudzień 200519 l rowki pewnie znikają bo są w niektórych miejscach za blisko; musisz sprawdzić jak to wygląda po ms, bo czasami siatka wygląda dobrze a po wygładzaniu robi sie kaszana. a tak poza tym to masz strasznie nieproporcjonalny tył: zdecydowanie za duże światła są w porównaniu do zderzaka pozdrawiam edit: między przednim nadkolem a drzwiami wygląda jakby nie było wykasowanego poligonu ;]
Napisano 29 Grudzień 200519 l Autor jak powiedzialem.. rowki sa wszedzie takie same.. a jezeli chodzi o swiatla to sie nie moge zgodzic.. bo wszystko jest robione wedlug blueprintow.. to moze byc jedynie wina perspektywy..
Napisano 29 Grudzień 200519 l Masz zle pronty, bo niemozliwym jest zeby perspektywa az tak zniekszatalcala tyl.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto