mblade Napisano 25 Grudzień 2005 Napisano 25 Grudzień 2005 Witam Czy ktoś może zna jakiś skuteczniejszy(szybszy) plugin niż vray do tworzenia efektów displace. vray uzyskuje realistyczne efekty ale zajmuje mu to b. dużo czasu i nie nadaje się do animacji. Czy ktoś by mógł mi polecić jakiś szybszy plugin do tego efektu?? Lub by mógł wyjaśnić ten standardowy displacement w 3ds?? chciałbym móc wykorzystywać to w animacjach i bardzo mi na tym zależy datego za wszylką pomoc z góry dziekuje
Leleń Napisano 25 Grudzień 2005 Napisano 25 Grudzień 2005 moze dreamscape? (http://www.afterworks.com)
Ania Napisano 25 Grudzień 2005 Napisano 25 Grudzień 2005 maksowski jest jeszcze wolniejszy od vrayowskiego, chyba że z bardzo niskimi ustawieniami. (dajesz displacement map w material edytorze i dispApprox modifier żeby objekt podzielić na więcej faców) vrayowskiego da się trochę przyspieszyć: face subdivisions wieksze => jakosc o wiele lepsza, czas troche dluzszy (8-32) Precision mniejsza => duzo szybciej, jakosc podobna (2-16) inne opcje dużo nie zmieniały (przynajmniej przy moich testach nic nie zauważyłam) displacement ma prawie każdy renderer dobry displacement podobno w zbrushu, ale tam to już nie całkiem to samo.
Dragon Heart Napisano 1 Styczeń 2008 Napisano 1 Styczeń 2008 Mam ten sam problem co kolega moja i bardzo mnie ciekawi mapa displacement w mentalu może mała pomoc
Tomala Napisano 7 Styczeń 2008 Napisano 7 Styczeń 2008 Dragon Heart a co chcesz wiedzieć o displacement w mentalu? Jak dla mnie to sam efekt renderuje się szybko, gorzej jak dochodzi do tego zaawansowane oświetlenie wtedy się trochę czeka ale też nie za długo.
Dragon Heart Napisano 8 Styczeń 2008 Napisano 8 Styczeń 2008 jesli chodzi o disp w mentalu to może efekt renderuje sie szybko tylko z moimi ustawieniami i materiałami ja tego efektu nie widzę. Może w końcu powiem o co konkretnie chodzi. jak wszyscy wiedzą już od ponad roku skacze po tym forum i prubuje stworzyc animację smoka w jaskini dawałem już dużo wersji jaskin i smoków, aż do momentu kiedy przychodzil czas na zrobienie textury. Wtedy cała moja praca staje w miejscu ja dostaje ochrzan za brzydki model i zabieram się do wszystkeigo od początku. w skutek czego znowu staję w miejscu przy texturach i tak w kółko. w końcu postanowilem zabrac się za to do porządku więc narysowałem pare projektów i wymodelowałem jaskinie i już od ponad miesiąca męczę sie z mapą displacement, i zacząłem sie uczyc mental raya. no i znowu wszystko stanęło. Jak chcesz to mogę wrzócić projekt i model do WIPa. Więc wracajac do twojego pytania to nie wiem nic o disp i jego zastosowaniu z materiałem mental rat i mimo iż robię wszystko aby sie tego nauczyć nic mi nie wychodzi. próbowałem zrobić mape displacement dla jaskini w Zbrusho wzroując się na twoim tutorialu [texturowanie] Dinozaur. Efekt w Zbrushu wyszedł fajny ale jak przyszło do nałożenia mapy w maxie to nic tylko sie popłakać. Uffff... To by było na tyle!!
Tomala Napisano 8 Styczeń 2008 Napisano 8 Styczeń 2008 Słuchaj, co do efektu samego dispa to wiadomo że nie musi to wyglądać tak jak siatka high poly np. z zbrusha. Z tego co mi wiadomo to displace wypalany w zbrushu w palecie tool nie jest najwyższych lotów, jest jakiś plugin do zbrusha który wypala 32 bitowe dispy dlatego ja zawsze daję mapę normal w połączeniu z displacement wtedy to jakoś wygląda. Jak masz problemy z pracą to oczywiście wrzuć wszystko do wipa, na pewno dostaniesz jakieś porady co i jak zrobić żeby było lepiej. Co do dispa mentalowego to nie jest to wcale skomplikowane, widzisz w mentalu wszystkie ustawienia bazują na jednostkach miary jakich używasz w maxie dlatego jak masz np jaskinie o szerokości 100 m to jak ustawisz parametry dispa na powiedzmy min height: -5cm , max height 5cm to raczej nie zobaczysz efektu. Skala sceny jest bardzo ważna przy tworzeniu materiałów dla mental raya! Żeby mieć podgląd na dispa w oknach widokowych maxa zagęść siatkę obiektu dla którego masz mapę displacement modyfikatorem turbo smooth(mocno zagęść min 3 dla iteration) i dodaj do tego obiektu mod. displace. Przy mod. displace zaznacz luminance center i use existing chanel dla mapowania wrzuć mapę displace(przycisk pod bitmap) i zwiększaj strength aż uzyskasz zadowalające rezultaty. Teraz takiej wartości jaką ustawiłeś przy strenght użyj dla mentalowego materiału height map displacement. Możliwe że coś pomieszałem bo piszę z głowy jak by co to pytaj.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się