Napisano 25 Grudzień 200519 l Witam Czy ktoś może zna jakiś skuteczniejszy(szybszy) plugin niż vray do tworzenia efektów displace. vray uzyskuje realistyczne efekty ale zajmuje mu to b. dużo czasu i nie nadaje się do animacji. Czy ktoś by mógł mi polecić jakiś szybszy plugin do tego efektu?? Lub by mógł wyjaśnić ten standardowy displacement w 3ds?? chciałbym móc wykorzystywać to w animacjach i bardzo mi na tym zależy datego za wszylką pomoc z góry dziekuje
Napisano 25 Grudzień 200519 l maksowski jest jeszcze wolniejszy od vrayowskiego, chyba że z bardzo niskimi ustawieniami. (dajesz displacement map w material edytorze i dispApprox modifier żeby objekt podzielić na więcej faców) vrayowskiego da się trochę przyspieszyć: face subdivisions wieksze => jakosc o wiele lepsza, czas troche dluzszy (8-32) Precision mniejsza => duzo szybciej, jakosc podobna (2-16) inne opcje dużo nie zmieniały (przynajmniej przy moich testach nic nie zauważyłam) displacement ma prawie każdy renderer dobry displacement podobno w zbrushu, ale tam to już nie całkiem to samo.
Napisano 1 Styczeń 200817 l Mam ten sam problem co kolega moja i bardzo mnie ciekawi mapa displacement w mentalu może mała pomoc
Napisano 7 Styczeń 200817 l Dragon Heart a co chcesz wiedzieć o displacement w mentalu? Jak dla mnie to sam efekt renderuje się szybko, gorzej jak dochodzi do tego zaawansowane oświetlenie wtedy się trochę czeka ale też nie za długo.
Napisano 8 Styczeń 200817 l jesli chodzi o disp w mentalu to może efekt renderuje sie szybko tylko z moimi ustawieniami i materiałami ja tego efektu nie widzę. Może w końcu powiem o co konkretnie chodzi. jak wszyscy wiedzą już od ponad roku skacze po tym forum i prubuje stworzyc animację smoka w jaskini dawałem już dużo wersji jaskin i smoków, aż do momentu kiedy przychodzil czas na zrobienie textury. Wtedy cała moja praca staje w miejscu ja dostaje ochrzan za brzydki model i zabieram się do wszystkeigo od początku. w skutek czego znowu staję w miejscu przy texturach i tak w kółko. w końcu postanowilem zabrac się za to do porządku więc narysowałem pare projektów i wymodelowałem jaskinie i już od ponad miesiąca męczę sie z mapą displacement, i zacząłem sie uczyc mental raya. no i znowu wszystko stanęło. Jak chcesz to mogę wrzócić projekt i model do WIPa. Więc wracajac do twojego pytania to nie wiem nic o disp i jego zastosowaniu z materiałem mental rat i mimo iż robię wszystko aby sie tego nauczyć nic mi nie wychodzi. próbowałem zrobić mape displacement dla jaskini w Zbrusho wzroując się na twoim tutorialu [texturowanie] Dinozaur. Efekt w Zbrushu wyszedł fajny ale jak przyszło do nałożenia mapy w maxie to nic tylko sie popłakać. Uffff... To by było na tyle!!
Napisano 8 Styczeń 200817 l Słuchaj, co do efektu samego dispa to wiadomo że nie musi to wyglądać tak jak siatka high poly np. z zbrusha. Z tego co mi wiadomo to displace wypalany w zbrushu w palecie tool nie jest najwyższych lotów, jest jakiś plugin do zbrusha który wypala 32 bitowe dispy dlatego ja zawsze daję mapę normal w połączeniu z displacement wtedy to jakoś wygląda. Jak masz problemy z pracą to oczywiście wrzuć wszystko do wipa, na pewno dostaniesz jakieś porady co i jak zrobić żeby było lepiej. Co do dispa mentalowego to nie jest to wcale skomplikowane, widzisz w mentalu wszystkie ustawienia bazują na jednostkach miary jakich używasz w maxie dlatego jak masz np jaskinie o szerokości 100 m to jak ustawisz parametry dispa na powiedzmy min height: -5cm , max height 5cm to raczej nie zobaczysz efektu. Skala sceny jest bardzo ważna przy tworzeniu materiałów dla mental raya! Żeby mieć podgląd na dispa w oknach widokowych maxa zagęść siatkę obiektu dla którego masz mapę displacement modyfikatorem turbo smooth(mocno zagęść min 3 dla iteration) i dodaj do tego obiektu mod. displace. Przy mod. displace zaznacz luminance center i use existing chanel dla mapowania wrzuć mapę displace(przycisk pod bitmap) i zwiększaj strength aż uzyskasz zadowalające rezultaty. Teraz takiej wartości jaką ustawiłeś przy strenght użyj dla mentalowego materiału height map displacement. Możliwe że coś pomieszałem bo piszę z głowy jak by co to pytaj.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto