norden Napisano 27 Grudzień 2005 Napisano 27 Grudzień 2005 Witam wszytkich współuczestników Bitwy. Moja praca będzie przedstawiała mroczną czarodziejkę i jej wierzchowca niczym Rancor z ROTJ tyle że brzydszy... I ów dzielna czarodziejka i jej "rumak" walczą z hydrą lernejską zagrażającą miastu... do tego dodam fotorealistyczne tło jakieś ciekawe oświetlenie , cienie pierdoły..... Ostatecznym celem moim ;D będzie hiperrealistyczna grafika przedstawiająca mroczną damę i jej wierzchowca...... Powodzenia życze sobie i wszystkim innym (przyda się).................. J. Grygier szykuje się długa bitwa.... a gdy kurz opadnie... wyłoniony zostanie zwycięzca.....
muody Napisano 27 Grudzień 2005 Napisano 27 Grudzień 2005 no ambitnie ;) robisz wyłącznie 3D, czy będziesz coś dodawał później? podejście do tematu jest dla mnie ok, choć zamiast fotorealizmu wolałbym fantastyczne jakieś, baśniowe mroczne tło... Twój wybór pokaż może szkic postaci, albo plan ustawienia elementów i kamery Powodzenia, Norden
Dirk Napisano 27 Grudzień 2005 Napisano 27 Grudzień 2005 Ciekawa pracka się zapowiada. Pokaż jakiś koncept i do roboty:) Pozdrawiam
Masha Napisano 27 Grudzień 2005 Napisano 27 Grudzień 2005 Fajny pomysł. Coś czuję, że będzie wypasione :) Powodzenia w bitwie!
Leru Napisano 27 Grudzień 2005 Napisano 27 Grudzień 2005 norden -> witam na forum, powodzenia w Bitwie :) Rancor fajna "rzecz" ;)
norden Napisano 28 Grudzień 2005 Autor Napisano 28 Grudzień 2005 Zaczynam od mojej czarodziejki.... prostego modelu..bowiem w scenie nie planuje dla tej postaci jakiś szczególnych zbliżeń. Teksturami się wszystko załatwi. Głowa została wymodelowana na podstawie dwóch fotografii z fineart.sk natomiast... tekstura na tą gębę... to połączenie tych fotografii z tym że zamieniłem oczy modelki na oczy swojej kumpeli Natalii (którą pozdrawiam), uszy należą do jej kumpeli Agaty ;] , a usta do mojej kumpeli Magdy z osiedla (też pozdrawiam)..........a włosy są moje ;D (każdy ma kawałek czegoś ) ........ W następnym poście spróbuje dodać do tego co mam... jakiś ciekawy model fryzury....reszte tekstur ciała.... no i może już zaczne ubranko jej tworzyć....i ekwipunek
norden Napisano 29 Grudzień 2005 Autor Napisano 29 Grudzień 2005 Wpadł mi do głowy pomysł że mozna by wykorzystać.. jakiś wątek mitologiczny no i pomyslałem że hydra lernejska była by doskonała... dla mojej czarodziejki i jej stwora.... Rzucam wam tutaj....concept mojej scenki.... Eh..... jak na to patrze.. to sobie mysle że nie wiem jak to zrobie...skoro to ma być w 3D ale są jeszcze dwa miesiące więc myśle że zdąże....
norden Napisano 29 Grudzień 2005 Autor Napisano 29 Grudzień 2005 Po ciężkiej nocy..... Próbie doprowadzenia cycków do normalnego wyglądu....teksturowaniu itd itp.... mogę zrobić nareszcie kilka renderów... i wrzucić wam tutaj.... Włosy są troche niedopracowane... ale takie niedoróbki potem się w photo-paincie usunie....zbyt zmęczony w tej chwili by się nad tym bawić dłużej..............
muody Napisano 29 Grudzień 2005 Napisano 29 Grudzień 2005 hm dla mnie jest OK, czekam na wiecej :) concept swietny
norden Napisano 30 Grudzień 2005 Autor Napisano 30 Grudzień 2005 Hmmm. co do czarodziejki...Na pewno będzie miała na sobie jeszcze jakiś ekwipunek ... (miecz u boku, mały pancerz....itd) A co do wierzchowca... to będzie to połączenie psa, dinozaura i predatora ;D........znaczy jeśli o predatora chodzi to dopiero na koncu będzie to widać.... ale póki co zaczałem łeb tej potworze modelować....na razie bezzębny łeb ;]...a jesli chodzi o dalsze.. sprawy z tym modelem związane... to czuję że czeka mnie studium anatomii dinozaura.... psa troche mniej... Narazie nie wiem jak tekstury skóry zrobić..... ale pomysle o tym....
norden Napisano 30 Grudzień 2005 Autor Napisano 30 Grudzień 2005 Są i zęby do stwora plus języczek ;]....
muody Napisano 30 Grudzień 2005 Napisano 30 Grudzień 2005 extra, poza dolną częścią.. jakby miał zgiętą rurkę w środku, zamiast żuchwy. spłaszcz trochę i bardziej wygładź łączenie z szyją
norden Napisano 31 Grudzień 2005 Autor Napisano 31 Grudzień 2005 No model "wierzchowca" już jest w miarę gotowy... Jeśli chodzi o kończyny...to zaburzę ich pozycje dopiero po oteksturowaniu...będzie wtedy jeszcze większe wrażenie że biegnie... No z teksturami będzie problem...ale pożyjemy zobaczymy ;]...Poniżej macie screeny z procesu powstawania modelu
JmTm00 Napisano 31 Grudzień 2005 Napisano 31 Grudzień 2005 jak ma byc uchwycony w biegu to proponuje te "dredy" rozwiac...calkiem mila bestyja :) pozdrawiam
norden Napisano 31 Grudzień 2005 Autor Napisano 31 Grudzień 2005 taaaaa dredy będą... tak jak na koncepcie tyle że pierw musze je oteksturować.... a z powyginanymi nie chce mi sie bawić.....edited: Własnie teraz spojrzałem jeszcze raz... i widze że musze chbya te nogi poprawić bo za mało kościste są.... i mięśnie z dupy.....
norden Napisano 31 Grudzień 2005 Autor Napisano 31 Grudzień 2005 Zrobiłem teksture na gębę tego "wierzchowca"/ stwora.... I teraz wiem...że będzie z niego kawał drania........ Narazie nie zrobiłem texture języka i zębów. Więc napisze wam jak to będzie wyglądać żebyście póki co mogli sobie zwizualizować..... zęby żółte takie (od żarcia mięcha.. nie od palenia papierosów nie nie ;D i nie od picia kawy) a co do języka to taki sliczny... rózowiutki z troche ciemniejszymi czerwonusimi porami..... no i jeszcze ślinotok będzie.... ale to chbya dodam... digital paintingiem na samym końcu pracy......
JmTm00 Napisano 31 Grudzień 2005 Napisano 31 Grudzień 2005 noo fajnie wyglada...a dziaselka beda? napisz jak mapowales? pzdr
norden Napisano 31 Grudzień 2005 Autor Napisano 31 Grudzień 2005 Znaczy się ja mapuje w taki sposób..... że jak mam np model łba w meshu...no to robie se tekstury np widoku z boku...... rzucam do na model łba.... no i jest tekstura z boku(left or right view).... potem.. elementy które mi nie pasują te rozciągnięte na krawędziach głowy (na górze na dole) używam deatach..... i tworze tekstury dla nich. wczesniej robie render.. np z widoku: top i dopasowywuję teksture na górę łba..... potem łączę oba obiekty z powrotem attachem.. no i welduje dublujące się pointy... tak żeby mieć jeden zwarty model...... przy attachu trzeba jeszcze zaznaczyć...żeby nie przypisywało tekstury do obiektu... bo inaczej cała robota na marne... no i oczywiście przed attachem nalezy wyeleminować UVW ....wiec klikam w menu na dole na editable mesh..... obiekt jest dalej oteksturowany a ja nei mam UVW.. dalej robimy ten attach....... No i tak cały model trzeba ;/ przelecieć....fragmentami (to jest mój sposób).. może znacie jakiś szybszy lepszy patent.....?????????
norden Napisano 31 Grudzień 2005 Autor Napisano 31 Grudzień 2005 Eh... jednak spokoju mi nie mogły dać te lśniące białe zęby i czerwony język......więc wziąłem już to oteksturowałem....... a teraz idę spać....dobranoc ps.. dorzucam obok screena tekstury języka no i tych zębów których użyłem w modelu
nocny drwal Napisano 31 Grudzień 2005 Napisano 31 Grudzień 2005 mimika twarzy potwora lezy. gdy takie cos otwiera pysk marszczy i podnosi gorna warge, obnazajac dziasla. zreszta mniej lub bardziej widac to na moim modelu. a poza tym to wymiata! no i w koncu cos w moim klimacie!! trzymam kciuki;]
hkropinski Napisano 31 Grudzień 2005 Napisano 31 Grudzień 2005 model potwora nienajgorszy, ale tekstury są słabiutkie ( złe jest też mapowanie tekstury skóry potwora ), pozdr
norden Napisano 31 Grudzień 2005 Autor Napisano 31 Grudzień 2005 bedzie lepszy mapping bo to narazie prowizora jest.. a jesli chodzi o tekstury to dla tego potwora tez planuje pewne oddalenie...w scence...więc szkoda mi teraz czasu... na dopracowywanie skoro prawdopodobnie nie będzie tego widać....... jak będzie źle na końcu to się poprawi ;D nocny drwalu: poszukam czegos podobnego na necie.... i przemysle sprawe... dzięki wam za uwagi
nocny drwal Napisano 31 Grudzień 2005 Napisano 31 Grudzień 2005 zeby te przednie sa za grube. sprawiaja, ze cala morda wyglada ociezale. wez go do dentysty zaprowadz;]
nocny drwal Napisano 31 Grudzień 2005 Napisano 31 Grudzień 2005 a prosze Cie bardzo oto referka: http://www.max3d.pl/forum/attachment.php?attachmentid=28260&d=1136021958
norden Napisano 31 Grudzień 2005 Autor Napisano 31 Grudzień 2005 ale wiesz że ten twój model mimo iż piękny ;] to jest tak średnio anatomiczny..... więc to nie jest chbya najlepszy przykład.. poszukam sobie wizualek dinozaurów na necie...i zwróce na to uwage....
Edyta Napisano 31 Grudzień 2005 Napisano 31 Grudzień 2005 Moim zdaniem pysk bestii wygląda bardzo dobrze, z tego co mi wiadomo, pokazywanie dziąseł jest cechą ssaków, nie gadów;)
norden Napisano 31 Grudzień 2005 Autor Napisano 31 Grudzień 2005 Spróbowałem ...troche z refleksami na teksturze...skory i języka....bump maping narazie dalej prowizora... no i rzuciłem teksture na górę łba...... eh. chbya musze zwiększyć rozdzielczość tych tekstur..bo to tak srednio wygląda....
piotrek Napisano 31 Grudzień 2005 Napisano 31 Grudzień 2005 Przepraszam, ale nie w temacie jestem chyba - co to jest ROTJ? :)
nocny drwal Napisano 31 Grudzień 2005 Napisano 31 Grudzień 2005 Moim zdaniem pysk bestii wygląda bardzo dobrze, z tego co mi wiadomo, pokazywanie dziąseł jest cechą ssaków, nie gadów;) a kto powiedzial, ze to gad?;] no dobra na ssaka nie wyglada, no ale;] to taki chwyt, stosowany w fantastyce, sf, by zrobic stworka bardziej strasznego. o ile dobrze pamietam alien wlasnie dokladnie tak robil a do ssaka mu jeszcze dalej;]
hkropinski Napisano 31 Grudzień 2005 Napisano 31 Grudzień 2005 Przepraszam, ale nie w temacie jestem chyba - co to jest ROTJ? chyba chodzi o Rancora z Return of the Jedi ;) pozdrawiam
piotrek Napisano 31 Grudzień 2005 Napisano 31 Grudzień 2005 thx hkopinski norden- fajny kloncept, zobaczymy co z tego wyjdzie :)
norden Napisano 1 Styczeń 2006 Autor Napisano 1 Styczeń 2006 znaczy póki co chciałbym wszystkie modele zrobić jak najlepiej i jak najszybciej bo teraz szkoła przez następny tydzień będzie a potem znowu ferie..... a nad takimi detalami jak jakieś podwinięte wargi itd. zastanowie się już na samym końcu jak będzie to wszystko w miarę poskładane.... ..ehh.... wogóle doszedłem do wniosku że trza kasnąć ten strój czarodziejki i zrobić jednak jakąś prostą zbroję.... Wogóle chciałbym żeby troche przypominała husarię jadąc w stronę hydry jakieś duże pióra chyba jej umieszcze z tyłu za nią.... ale znowu nie chciałbym żeby to przypominało jazde gungańską z TPM......musze pomyśleć.... ;/
norden Napisano 1 Styczeń 2006 Autor Napisano 1 Styczeń 2006 Rzuciłem teksture tułowia. na potwora....Póki co nie zwracajcie uwagi na te części gdzie kończyny się zaczynają ani na miejsca gdzie ewidentnie coś jest zbytnio rozciągnięte itd..... w nastepnych update'ach na pewno tekstury w te w tej chwili niedopracowane miejsca. pojawią się.....
hkropinski Napisano 1 Styczeń 2006 Napisano 1 Styczeń 2006 hmm... efekt realizmu jest dość niski, ale można go łatwo podnieść takimi prostymi teoretycznie dodatkami np. ślina cieknąca z pyska, pozdr
norden Napisano 1 Styczeń 2006 Autor Napisano 1 Styczeń 2006 Wrzucam render wierzchowca w troche innym oświetleniu no i z takim prowizorycznym tłem... Tutaj wydaje mi się taki bardziej realistyczniejszy...
OmeN2501 Napisano 1 Styczeń 2006 Napisano 1 Styczeń 2006 ale ogonek to taki gladziutki jak od linijki - troche to psuje efekt naprawde fajnej teksturki
nielot007 Napisano 1 Styczeń 2006 Napisano 1 Styczeń 2006 giorgione--> ale ciebie i tak nikt nie pobije :D chlopie uspokuj sie !!!! bitwa nie trwa 2tyg tylko 2miesiace :D daj troche detali zajmij sie bardziej modelem a nie jak lelen(hehe no offence) wszystko zastepujesz textura pozdro
hkropinski Napisano 1 Styczeń 2006 Napisano 1 Styczeń 2006 tak, detali u potwora na pewno brakuje, dobra tekstura wszystkiego nie załatwi, więc norfen - przywiąż większą wagę do obiektu, pozdr
nocny drwal Napisano 1 Styczeń 2006 Napisano 1 Styczeń 2006 milusi zwierzak;] bedzie mial jakas uprzaz?
norden Napisano 1 Styczeń 2006 Autor Napisano 1 Styczeń 2006 nielot 007 >>> mam problemy ze spaniem ostatnio ;/ z tym obiektem...... nigdy nie modelowałem hi-res.....pierw musze poszukać jak takie modele wyglądają (modele zwierząt) i chbya jednak zdjeme te teksturki i posiedze nad tym modelem .... Tak będzie miał uprząż, siodło takie średnio duże.... no a na nim ta kobita z poprzednich stron w pancerzu machająca włócznią..... wie ktoś może gdzie można znaleźć przykład takiego zwierza w 3D???? z rzutami modelu i siatką gdzie mięśnię widać itd......do obejrzenia?????
norden Napisano 1 Styczeń 2006 Autor Napisano 1 Styczeń 2006 Rady kolegów nie poszły na marne... Cofnąłem się do siatki...i zastanowiłem co trzeba zrobić żeby wyglądał realistyczniej. Zaczałem od środkowej części tułowia. gdzie dzieląc siatkę uwypukliłem niektóre częsci by powstało wrażenie żeber pod skórą. Umięśniłem szyję.... Pod pyskiem dodałem takie tam frędzle..... tak jak jaszczurki niektore mają.... Umięśniłem ogon...,, szczęka jest teraz bardziej koścista......uwypukliłem przez podział siatki kręgosłup na grzbiecie..... Jeżeli chodzi o nastepne kroki... to na pewno umięśnienie kończyn (z tym będzie zabawa), wymiana przednich stóp (wymodeluje od nowa chyba), dodanie na grzbiecie ogona takich samych ale mniejszych frędzli...zwiększenie rozdzielczości tekstury pyska...zmiana tekstur szyji.. oteksturowanie kończyn.... pytania do siebie: czy dodać jakieś wyrostki kostne na koncu ogona ? (coś ja u stegozaura) czy dodać pazury u stóp...
norden Napisano 2 Styczeń 2006 Autor Napisano 2 Styczeń 2006 Wrzucam widoki wygładzonego meshsmoothem modelu bez tekstury
norden Napisano 3 Styczeń 2006 Autor Napisano 3 Styczeń 2006 Nowa tekstura (w wyższej rozdzielczości) gęby powstała na bazie starszej.. zmieniłem kolor speculara.. i teraz wydaje mi się że jest lepiej....
KoMic Napisano 3 Styczeń 2006 Napisano 3 Styczeń 2006 tia, teraz wyglada lepiej, bardziej wyraziscie, choc nadal jak dla mnier to za bardzo jest ona malarska. chodzi mi o to ze to ty calkowicie ja wmalowales, a ja bym jednak bazowal na jakims zdieciu, pozdrawiam
giorgione Napisano 3 Styczeń 2006 Napisano 3 Styczeń 2006 teksturka twarzy wygląda coeraz lepiej - ja doczepiłbym sie do monotonicznej szcęki - taka za prosta jak dla mnie no ale to tylko moja opinia - nieźle brniesz do przodu
norden Napisano 4 Styczeń 2006 Autor Napisano 4 Styczeń 2006 Dzisiaj przeżyłem niemały szok. gdy po odpaleniu kompa zobaczyłem napis DISK BOOT FAILURE.... Myslałem że dysk padł po prostu. chodziłem pół dnia niczym darth vader sapiąc i dusząc ludzi dookoła. Ale na szczęście się okazało że w BIOSie coś się dziwnie samo przestawiło... i już wszystko jest ok....więc mogę kontynuować pracę nad modelami...... Wogóle dzisiaj jadąc rano autobusem do budy kochanej... zmieniła mi się lekko koncepcja dot ogółu pracy....To już nie będzie dinozauropies z czarodziejką wymachującą włócznią pędzących na hydrę przez jakieś tam pustkowia.....To będzie dinozauropies z czarodziejką wymachującą włócznią pędzących przez las.... Wyobraźcie sobie wielką jaszczurkę przeskakującą przez zwaloną porośniętą mchem kłodę jedną z przednich potęznych łap opiera na kłodzie. a druga uderza o kałuże po drugiej stronie kłody.... widać rozbryzgującą się wodę....hydra lernejska stojąca w cieniu po drugiej stronie otwiera i zwraca w stronę pogromców swe siedem paszczy.... Podstawowym problemem nowej koncepcji jest : 1.zrobienie realistycznych drzew, gałęzi liści..(to dla mnie supertrudne w tej chwili) 2. Poszycie leśne..... to jest jeszcze bardziej super trudne... niż drzewa 3. Wytworzenie atmosfery lasu oświetleniem ze światłem prześwitującym przez mgłę....(oooo.. to dopiero trudne tego póki co też nie wiem jak zrobić) 4. Rozchlapująca się woda w kałuży.... 5.Trawa i inne rośliny 6. Jakieś małe owady ptaki (to akurat nei jest problem) 7. Zrenderowanie tego wszystkiego.... ;] na moim AMD 1,6Ghz 128ramu ;D "Ale damy rade" jak to powiedział Bob budowniczy mozliwe że duzo będę musiał potem w photopaincie dorysowywać bo nie wiem czy uda mi się to w 3d zrobić. Concept niebawem.......
Leru Napisano 4 Styczeń 2006 Napisano 4 Styczeń 2006 norden -> nie łam się :) Poczytaj http://www.max3d.pl/tut.php?id=146 i na pewno dwa pierwsze punkty staną się proste. Woda w kałuży to też będzie pikuś jeśli choć trochę znasz systemy cząsteczkowe. Małe owady też można zrobić za pomocą cząsteczek, podobnie z jakimiś latającymi w lesie drobinami drzew, pyłki itd. Zrenderować możesz kolejno warstwami np. czarodziejka i potwór, tło, bliski plan, daleki itd. a później wszystko w shopku połączyć. Co do modelu... jeśli używasz do mapy bump (czy displace, zależy czego używasz) dorzuciłbym drobne wypustki pod pyskiem w okolicach obecnych wypustek, które są częścią modelu. Nieciekawie te obecne się oddzielają swoją budową. Ogólnie jednak efekt pozytywny :) świetnie!
norden Napisano 4 Styczeń 2006 Autor Napisano 4 Styczeń 2006 Dzięki Leru.... Ale ja i tak zrobie to chbya po swojemu (jesli chodzi o drzewa).... Z tym nakładaniem warstw to wole się pobawić w obrazy podkładane.... ale nie w szopie tylko w 3dsie.....
norden Napisano 7 Styczeń 2006 Autor Napisano 7 Styczeń 2006 Czas zaczać las.... poki co mozna wywnioskować ze screenu że to tylko przymiarka... te drzewa będą oczywiście jeszcze pewnie poprawione z 10 razy...poza tym liście trzeba dodać...itd Concept lasu mam gdzieś na kartce ale teraz nei moge znaleźć..wrzuce pozniej Edited: rzucam concept otoczenia.. to bordowe leżące na środku będzie tym zgniły pieniem przez który ma przeskakiwac bestia z czarodziejką.... a pot drugiej stronie ma byc ta hydra..... przy okazji rzucam szybki screen probki trawy za pomocą scattera .. tej techniki uzyje w scenie.... jeśli chodzi o tą część poza zaplanowaną... na tych kolorowych mapach przestrzenią... użyję jako tła obrazu podkładanego...wczesniej zrenderowanego osobno Jesli chodzi o stylizacje lasu... myśle że można by się zastanowić.....nad drzewami oliwnymi skoro tutaj mamy czarodziejeke jadaca na bestii to drzewa oliwne mogą pasowac
Rekomendowane odpowiedzi