Darmo Napisano 29 Grudzień 2005 Napisano 29 Grudzień 2005 Witam. Mam taki problem że w renderach występują przy świetle czarne plamy. Widac to na załączonym obrazku. Pomocy! Co mam źle ustawione bo nie moge tego wyeliminować. Z góry dizęki z apomoc
Marcin Napisano 29 Grudzień 2005 Napisano 29 Grudzień 2005 zmien kolor światła z idealnie białego na jakis inny (lekko szary) np. Wartosc RGB = 250,250,250 lub jaki tam chcesz , aby nie byl idealnie biały
Darmo Napisano 29 Grudzień 2005 Autor Napisano 29 Grudzień 2005 Niestety zmiana koloru światła nie rozwiązało problemu.:/ Co jeszcze może powodować takie brzydkie efekty?
Darmo Napisano 1 Styczeń 2006 Autor Napisano 1 Styczeń 2006 No to jak? Nikt tu nie wiem, jaka jest przyczyna tych brzydkich plam...? Trudno najwyżej będe renderował wnętrze pokoju a nie okno :P
javor Napisano 1 Styczeń 2006 Napisano 1 Styczeń 2006 daj screena ustaweń światła i renderera to wtedy ktoś zapewne pomoże
SansSerif Napisano 1 Styczeń 2006 Napisano 1 Styczeń 2006 najlepiej zzipuj plik ze sceną i wsadz na http://rapidshare.de/ . to raczej nie jest wina ustawień vraya tylko coś ze światłem, materiałem szyby lub modelem.
Chalek Napisano 2 Styczeń 2006 Napisano 2 Styczeń 2006 sprawdz czy nie masz podwojnych scianek w tym miejscu
Darmo Napisano 2 Styczeń 2006 Autor Napisano 2 Styczeń 2006 Te plamy są chyba na wszystkich ustawieniach. Próbowałem już chyba wszystkiego, jedynie jeżeli w Color Sampling Wybiore inną opcję niż Exponential. Przy HSV exponential nie ma plam ale z kolei render jest okropny... To chyba musi być coś z materiałami albo z oświetleniem albo z modelami... Dużo tego albo ;-) Jutro wrzucę całą scenę bo dziś już nie dam rady. O co chodzi z tymi podwójnymi ściankami? Że jak podwójne? Sorry za mój brak zaawansowania ale jestem początkujący... Ludzka rzecz pytać:P Dzięki za wszystkie odpowiedzi Pozdrawiam
Bacry Napisano 2 Styczeń 2006 Napisano 2 Styczeń 2006 w tym samym miejscu dwa poligony. a może winnny jest materiał typu raytrace?
Darmo Napisano 2 Styczeń 2006 Autor Napisano 2 Styczeń 2006 Szyby w oknach były raytrace ale usunałem je całkiem i dalej to samo. Na parapecie jest mapa Flat mirror w kanale Reflection. MOże to to? jutro się troche pobawie i posprawdzam wszystkie możliwe moje błędy ;-) O ile dobrze pamiętam to tą dziure na ściane robiłem przez boolean... Wiadomo że to nie zawsze daje zamierzone efekty i ma tendencję do zniekształcania siatki. Więc jutro zorbie od początku tą ściane i mam nadzieję że to dlatego ;-) pozdr
SansSerif Napisano 2 Styczeń 2006 Napisano 2 Styczeń 2006 zapakuj scene bez mebi na rapidshare i udostępnij. szybciej będzie :]
AGmakonts Napisano 3 Styczeń 2006 Napisano 3 Styczeń 2006 sansowi brak pomysłów na scenke i szuka ratunku w udostępnionych scenkach:P no chłopie daj scenke i coś czuje że to jednak ten flat mirror
Bacry Napisano 3 Styczeń 2006 Napisano 3 Styczeń 2006 nie ma co czuć to śmierdzi na odległość. Nie wolno stosować flat mirror ani materiałów raytrace w vray'u
Darmo Napisano 3 Styczeń 2006 Autor Napisano 3 Styczeń 2006 OK. Oto link do ściągnięcia scenki bez mebli http://rapidshare.de/files/10323496/test.rar.html
polka dot Napisano 3 Styczeń 2006 Napisano 3 Styczeń 2006 zmień wersje VRaya na jakąkolwiek inną i plamy znikną jestem pewien na 99% :D 1.47.12 to najbardziej zbugowana i wadliwa wersja. a co do flat mirror, to również może być przyczyną, często właśnie takie rzeczy się dzieją kiedy VRay napotyka nie swoje materiały czy mapy więc przydałoby się to zastąpić czymś innym. ale wersję i tak zmień :D
SansSerif Napisano 3 Styczeń 2006 Napisano 3 Styczeń 2006 1. używaj tylko materiałów vray (zalecenie profilaktyczne): 2. nie używaj reytrace shadows 3. nie skaluj świateł 4. model rób w skali, skalę ustawiaj najlepiej na cm/cm 5. model powinien mieć grubość a poza tym to chyba jednak mimo wszystko wina wersji vraya :)
Darmo Napisano 3 Styczeń 2006 Autor Napisano 3 Styczeń 2006 Dzięki za rady :) To dopiero mój 3 miesiąc z maxem więc jeszcze duuuużo przede mną, a rady zawsze się przydadzą :P Model robie w skali, zawsze robie w cm. Dzięki Pozdrawiam
Bacry Napisano 4 Styczeń 2006 Napisano 4 Styczeń 2006 no a pod tym linkiem jest napisane jak byk: http://www.spot3d.com/vray/help/VRayHelp150beta/render_unsupported.htm
Darmo Napisano 5 Styczeń 2006 Autor Napisano 5 Styczeń 2006 Zmiana werscji VRay'a pomogła :) Dzięki Bacry. Dzięki. Pozdr
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się