Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

Mam taki problem że w renderach występują przy świetle czarne plamy. Widac to na załączonym obrazku. Pomocy! Co mam źle ustawione bo nie moge tego wyeliminować.

 

Z góry dizęki z apomoc

  • Odpowiedzi 20
  • Wyświetleń 1,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

zmien kolor światła z idealnie białego na jakis inny (lekko szary)

 

np. Wartosc RGB = 250,250,250

 

lub jaki tam chcesz , aby nie byl idealnie biały

Napisano
  • Autor

Niestety zmiana koloru światła nie rozwiązało problemu.:/ Co jeszcze może powodować takie brzydkie efekty?

Napisano
  • Autor

No to jak? Nikt tu nie wiem, jaka jest przyczyna tych brzydkich plam...? Trudno najwyżej będe renderował wnętrze pokoju a nie okno :P

Napisano

daj screena ustaweń światła i renderera to wtedy ktoś zapewne pomoże

Napisano
  • Autor

Te plamy są chyba na wszystkich ustawieniach. Próbowałem już chyba wszystkiego, jedynie jeżeli w Color Sampling Wybiore inną opcję niż Exponential. Przy HSV exponential nie ma plam ale z kolei render jest okropny...

To chyba musi być coś z materiałami albo z oświetleniem albo z modelami... Dużo tego albo ;-) Jutro wrzucę całą scenę bo dziś już nie dam rady.

O co chodzi z tymi podwójnymi ściankami? Że jak podwójne?

Sorry za mój brak zaawansowania ale jestem początkujący...

Ludzka rzecz pytać:P

Dzięki za wszystkie odpowiedzi

Pozdrawiam

Napisano
  • Autor

Szyby w oknach były raytrace ale usunałem je całkiem i dalej to samo. Na parapecie jest mapa Flat mirror w kanale Reflection. MOże to to? jutro się troche pobawie i posprawdzam wszystkie możliwe moje błędy ;-)

O ile dobrze pamiętam to tą dziure na ściane robiłem przez boolean... Wiadomo że to nie zawsze daje zamierzone efekty i ma tendencję do zniekształcania siatki. Więc jutro zorbie od początku tą ściane i mam nadzieję że to dlatego ;-)

 

pozdr

Napisano

sansowi brak pomysłów na scenke i szuka ratunku w udostępnionych scenkach:P

 

no chłopie daj scenke i coś czuje że to jednak ten flat mirror

Napisano

zmień wersje VRaya na jakąkolwiek inną i plamy znikną jestem pewien na 99% :D

 

1.47.12 to najbardziej zbugowana i wadliwa wersja.

 

a co do flat mirror, to również może być przyczyną, często właśnie takie rzeczy się dzieją kiedy VRay napotyka nie swoje materiały czy mapy więc przydałoby się to zastąpić czymś innym. ale wersję i tak zmień :D

Napisano

1. używaj tylko materiałów vray

 

(zalecenie profilaktyczne):

2. nie używaj reytrace shadows

3. nie skaluj świateł

4. model rób w skali, skalę ustawiaj najlepiej na cm/cm

5. model powinien mieć grubość

 

a poza tym to chyba jednak mimo wszystko wina wersji vraya :)

Napisano
  • Autor

Dzięki za rady :) To dopiero mój 3 miesiąc z maxem więc jeszcze duuuużo przede mną, a rady zawsze się przydadzą :P

Model robie w skali, zawsze robie w cm.

 

Dzięki

Pozdrawiam

Napisano
  • Autor

Zmiana werscji VRay'a pomogła :) Dzięki Bacry.

 

Dzięki.

Pozdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności