Napisano 29 Grudzień 200519 l Witam. Mam taki problem że w renderach występują przy świetle czarne plamy. Widac to na załączonym obrazku. Pomocy! Co mam źle ustawione bo nie moge tego wyeliminować. Z góry dizęki z apomoc
Napisano 29 Grudzień 200519 l zmien kolor światła z idealnie białego na jakis inny (lekko szary) np. Wartosc RGB = 250,250,250 lub jaki tam chcesz , aby nie byl idealnie biały
Napisano 29 Grudzień 200519 l Autor Niestety zmiana koloru światła nie rozwiązało problemu.:/ Co jeszcze może powodować takie brzydkie efekty?
Napisano 1 Styczeń 200619 l Autor No to jak? Nikt tu nie wiem, jaka jest przyczyna tych brzydkich plam...? Trudno najwyżej będe renderował wnętrze pokoju a nie okno :P
Napisano 1 Styczeń 200619 l najlepiej zzipuj plik ze sceną i wsadz na http://rapidshare.de/ . to raczej nie jest wina ustawień vraya tylko coś ze światłem, materiałem szyby lub modelem.
Napisano 2 Styczeń 200619 l Autor Te plamy są chyba na wszystkich ustawieniach. Próbowałem już chyba wszystkiego, jedynie jeżeli w Color Sampling Wybiore inną opcję niż Exponential. Przy HSV exponential nie ma plam ale z kolei render jest okropny... To chyba musi być coś z materiałami albo z oświetleniem albo z modelami... Dużo tego albo ;-) Jutro wrzucę całą scenę bo dziś już nie dam rady. O co chodzi z tymi podwójnymi ściankami? Że jak podwójne? Sorry za mój brak zaawansowania ale jestem początkujący... Ludzka rzecz pytać:P Dzięki za wszystkie odpowiedzi Pozdrawiam
Napisano 2 Styczeń 200619 l w tym samym miejscu dwa poligony. a może winnny jest materiał typu raytrace?
Napisano 2 Styczeń 200619 l Autor Szyby w oknach były raytrace ale usunałem je całkiem i dalej to samo. Na parapecie jest mapa Flat mirror w kanale Reflection. MOże to to? jutro się troche pobawie i posprawdzam wszystkie możliwe moje błędy ;-) O ile dobrze pamiętam to tą dziure na ściane robiłem przez boolean... Wiadomo że to nie zawsze daje zamierzone efekty i ma tendencję do zniekształcania siatki. Więc jutro zorbie od początku tą ściane i mam nadzieję że to dlatego ;-) pozdr
Napisano 3 Styczeń 200619 l sansowi brak pomysłów na scenke i szuka ratunku w udostępnionych scenkach:P no chłopie daj scenke i coś czuje że to jednak ten flat mirror
Napisano 3 Styczeń 200619 l nie ma co czuć to śmierdzi na odległość. Nie wolno stosować flat mirror ani materiałów raytrace w vray'u
Napisano 3 Styczeń 200619 l Autor OK. Oto link do ściągnięcia scenki bez mebli http://rapidshare.de/files/10323496/test.rar.html
Napisano 3 Styczeń 200619 l zmień wersje VRaya na jakąkolwiek inną i plamy znikną jestem pewien na 99% :D 1.47.12 to najbardziej zbugowana i wadliwa wersja. a co do flat mirror, to również może być przyczyną, często właśnie takie rzeczy się dzieją kiedy VRay napotyka nie swoje materiały czy mapy więc przydałoby się to zastąpić czymś innym. ale wersję i tak zmień :D
Napisano 3 Styczeń 200619 l 1. używaj tylko materiałów vray (zalecenie profilaktyczne): 2. nie używaj reytrace shadows 3. nie skaluj świateł 4. model rób w skali, skalę ustawiaj najlepiej na cm/cm 5. model powinien mieć grubość a poza tym to chyba jednak mimo wszystko wina wersji vraya :)
Napisano 3 Styczeń 200619 l Autor Dzięki za rady :) To dopiero mój 3 miesiąc z maxem więc jeszcze duuuużo przede mną, a rady zawsze się przydadzą :P Model robie w skali, zawsze robie w cm. Dzięki Pozdrawiam
Napisano 4 Styczeń 200619 l no a pod tym linkiem jest napisane jak byk: http://www.spot3d.com/vray/help/VRayHelp150beta/render_unsupported.htm
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto