Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam.

Mam taki problem że w renderach występują przy świetle czarne plamy. Widac to na załączonym obrazku. Pomocy! Co mam źle ustawione bo nie moge tego wyeliminować.

 

Z góry dizęki z apomoc

  • Odpowiedzi 20
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

zmien kolor światła z idealnie białego na jakis inny (lekko szary)

 

np. Wartosc RGB = 250,250,250

 

lub jaki tam chcesz , aby nie byl idealnie biały

Napisano
  • Autor

Niestety zmiana koloru światła nie rozwiązało problemu.:/ Co jeszcze może powodować takie brzydkie efekty?

Napisano
  • Autor

No to jak? Nikt tu nie wiem, jaka jest przyczyna tych brzydkich plam...? Trudno najwyżej będe renderował wnętrze pokoju a nie okno :P

Napisano

daj screena ustaweń światła i renderera to wtedy ktoś zapewne pomoże

Napisano
  • Autor

Te plamy są chyba na wszystkich ustawieniach. Próbowałem już chyba wszystkiego, jedynie jeżeli w Color Sampling Wybiore inną opcję niż Exponential. Przy HSV exponential nie ma plam ale z kolei render jest okropny...

To chyba musi być coś z materiałami albo z oświetleniem albo z modelami... Dużo tego albo ;-) Jutro wrzucę całą scenę bo dziś już nie dam rady.

O co chodzi z tymi podwójnymi ściankami? Że jak podwójne?

Sorry za mój brak zaawansowania ale jestem początkujący...

Ludzka rzecz pytać:P

Dzięki za wszystkie odpowiedzi

Pozdrawiam

Napisano
  • Autor

Szyby w oknach były raytrace ale usunałem je całkiem i dalej to samo. Na parapecie jest mapa Flat mirror w kanale Reflection. MOże to to? jutro się troche pobawie i posprawdzam wszystkie możliwe moje błędy ;-)

O ile dobrze pamiętam to tą dziure na ściane robiłem przez boolean... Wiadomo że to nie zawsze daje zamierzone efekty i ma tendencję do zniekształcania siatki. Więc jutro zorbie od początku tą ściane i mam nadzieję że to dlatego ;-)

 

pozdr

Napisano

sansowi brak pomysłów na scenke i szuka ratunku w udostępnionych scenkach:P

 

no chłopie daj scenke i coś czuje że to jednak ten flat mirror

Napisano

zmień wersje VRaya na jakąkolwiek inną i plamy znikną jestem pewien na 99% :D

 

1.47.12 to najbardziej zbugowana i wadliwa wersja.

 

a co do flat mirror, to również może być przyczyną, często właśnie takie rzeczy się dzieją kiedy VRay napotyka nie swoje materiały czy mapy więc przydałoby się to zastąpić czymś innym. ale wersję i tak zmień :D

Napisano

1. używaj tylko materiałów vray

 

(zalecenie profilaktyczne):

2. nie używaj reytrace shadows

3. nie skaluj świateł

4. model rób w skali, skalę ustawiaj najlepiej na cm/cm

5. model powinien mieć grubość

 

a poza tym to chyba jednak mimo wszystko wina wersji vraya :)

Napisano
  • Autor

Dzięki za rady :) To dopiero mój 3 miesiąc z maxem więc jeszcze duuuużo przede mną, a rady zawsze się przydadzą :P

Model robie w skali, zawsze robie w cm.

 

Dzięki

Pozdrawiam

Napisano
  • Autor

Zmiana werscji VRay'a pomogła :) Dzięki Bacry.

 

Dzięki.

Pozdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.