Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Powiedzmy, że mam filmik nakręcony kamerką i chcę do niego wstawić jakieś coś zrobione w 3D. Czyli obiekt z cieniami, bo te cienie mają być widoczne na podłodze, ścianach itp.

 

Czy da się to zrobić za pomocą kanału alpha jakoś, albo może render elements z maxa? Bo sam obiekt można z alfą wyeksportować, ale cienie już chyba oddzielnie (własnie z render elements). Tylko że to będą cienie na glebie i cienie na obiekcie a tego mi nie trzeba. Jak to się robi? Chciałbym uniknąć zielonego tła.

 

Soft: max7, After Effects, PS

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie bardzo rozumie, o co ci chodzi, normalny kanał sobie zapisz z alpha, potem cienie z alpha i już (najlepiej wg mnie do .png). A najlepiej to pokaż scene o co chcesz wstawić, tak będzie najłatwiej.

Napisano

No właśnie chodzi mi o cienie które są na obiekcie, raz zostaną one w alfie z obiektem a potem jeszcze w alfie z cieniami i będę miał dwa razy ciemniej, tam gdzie są cienie na obiekcie.

Napisano

możesz też zrobić tak : jeżeli wnętrze jest w miarę proste - czyli ściany , podłoga i jakiś stół to wczytaj film jako background do maxa , zbuduj proste obiekty w maxie i dopasuj je do ścian, podłogi itp. umieść swój obiekt (ten który ma być dodany do filmu) dodaj światła i nadaj im kierunek i natężenie odpowiadające rzeczywistemu. Wszystkim obiektom w scenie (oprócz tego głównego) nadaj matriał typu matte shadow i wyrenderuj - ufff :) bedziesz miał dodany obiekt do filmu i od razu z cieniami tam gdzie trzeba.

to dobra metoda pod warunkiem że kamera się nie rusza :) bo jak się rusza to musisz najpierw użyć programu do trackingu np. Realviz Matchmover albo Boujou

Napisano

Matte Shadow - chyba trzeba będzie z tym pokombinować. Ale renderować w maxie i od razu łączyć to mi się nie uśmiecha. Wolałbym wyeksportować sam obiekt i cienie. Wogóle to jak wczytam film do maxa i nałożę powiedzmy na plane`a, to mi nie straci na jakości, jeśli ustawię dobrze viewport i wyrenderuję bez kompresji?

Napisano

Tak jak już wspomniał jaras renderujesz (z maxa) scenę np. do plików .tga, .tif, .png albo innego formatu, który zawiera kanał Alfa (może to być avi nieskompresowany) ustawiając materiał Matte/Shadow na obiektach, które symulują w maxie podłogę i ściany rzeczywistego pomieszczenia i na których ma pojawiać się cień z twojego obiektu (nie zapomnij o poprawnym ustawieniu świateł - powinny się zgadzać z rzeczywistymi źródłami światła).

Następnie możesz wykorzystać dowolny program do composingu (After Effects, Compustion, Digital Fusion) w celu połączenia orginalnego materiału z wyrenderowana scenką - max nie jest programem kompozycyjnym. Najwięcej roboty będziesz miał oczywiście z dopasowaniem obiektów 3D z filmikiem. I nie używaj do tego żadnego plane'a tylko ustaw sobie filmik jako tło we viewporcie (Alt+B), albo/i wrzyć go jako background w celu kontrolowania rezultatów.

A no i oczywiscie dochodzi też w/w sprawa statyki kamery, jeśli się poruszała to sprawa się komplikuje...

Miłej zabawy :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności