Skocz do zawartości

Pojazd 3D: Mazda MX5


YessMasster

Rekomendowane odpowiedzi

To mój pierwszy samochód z 3DStudio. I pierwsza praca z zaawansowanym modelowaniem. Miała t być Mazda RX8, ale chyba nie wyszlo :P. Na razie zrobiłem karoserię (jeszcze nie do końca). Macie jakieś rady? Co robię, że samochód nie wygląda jak powinien? Co zrobić, żeby blueprinty się układały równo? Ustawiłem rozmiar planów zgodny z rozmiarem blueprintów, ale góra nie pasowała do boku :/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 42
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

jak mogles zepsuc tak jedno z moich ulubionych aut:D

 

tak się składa, że to też moje ulubione :D, więc swoje ulubione zepsułem :). Tak jak pisałem wcześniej, to mój pierwszy samochód, więc wyłażą moje braki w technice. Nie wiem co robie źle, albo czego nie robię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem spróbować ponownie porzucając tamten model, tym razem próbuję z Mazdą MX5. Dzisiaj nie miałem dużo czasu (a właściwie nie miałem go prawie wcale) więc zorbiłem samą maskę i to w dodatku najszybszym sposobem jaki znam :). Ponownie proszę o ew. rady i oceny/konstruktywną krytykę.

Hood Render

Wireframe diagonal

Wireframe front

 

 

Wie ktoś może jaki materiał dać do samochodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robie takie rzeczy, robie. Tutaj np moje ostatnie "dzielo" - prawie skonczony glosnik:

 

speaker.jpg

 

A to, że ta maska to na razie prosty plane to wiem :) ale - tak jak pisałem - nie miałem dzisiaj czasu zrobić to lepiej. Do końca sesji praca w 3D Studio będzie szła więc raczej powoli :/

 

 

EDIT: Wiem, że mam spore braki w technice, dla tego też postanowiłem zmienić model auta na dużo łatwiejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerób najpierw tutek z 3dtotal o Fiacie 500, a potem jak skączysz bierz sie za te auto. Ja tak zrobiłem i idzie mi o wiele łatwiej.

 

 

Wzoruję się na tamtym tutku jak mam z czymś problem/jakąś niepewność. Dziś przysiadłem 3 godzinki i oto wynik mojej pracy: przód, drzwi i maska. Musze jeszcze podkreślić linię zderzaka i wyciąć światła (nie mam pojęcia jak to zrobić, żeby to ładnie wyglądało, próbowałem wycinać przy użyciu "Cut", ale przy mesh smooth później buraki wychodzą). Poza tym nie wiem jeszcze jak zrobić, żeby zrobić przestrzeń między elementami karoserii (np. niędzy karoserią a drzwiami)

 

Screen01

Screen02

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, narazie jest równo ale jak zaczniesz wprowadzać jakieś poprawki albo jakieś inne detale to możesz mieć problemy, jest tu dużo niepotrzebnych krawędzi, najlepiej zgęszczać siatkę tam gdzie jest najbardziej potrzebne a tam gdzie ma być płasko np. na masce taka gęsta siatka nie jest potrzebna ale narazie to nikomu nie przeszkadza jednak jak zaczniesz robić naprzykład szybe to może narobić Ci na niej bugów i według mnie najlepiej zacząć robić autko od ogólnego zarysu a potem dodawać szczegóły, ale to jest moje zdanie, a samochód narazie jest dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzoruję się na tamtym tutku jak mam z czymś problem/jakąś niepewność. Dziś przysiadłem 3 godzinki i oto wynik mojej pracy: przód, drzwi i maska. Musze jeszcze podkreślić linię zderzaka i wyciąć światła (nie mam pojęcia jak to zrobić, żeby to ładnie wyglądało, próbowałem wycinać przy użyciu "Cut", ale przy mesh smooth później buraki wychodzą). Poza tym nie wiem jeszcze jak zrobić, żeby zrobić przestrzeń między elementami karoserii (np. niędzy karoserią a drzwiami)

ja ci radze najpierw przerób cały tutek i twóż te auto, ja w tym tutku nauczyłem sie właśnie jak poprawnie nakładać siatke, których opcji używać aby nadać porządane kształty, a co do szpar pomiędzy drzwiami a karoserją to ja staram sie robić najpierw maske, potem nadkole i tak dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja myślę że napewno będzie komuś łatwiej robić modele zaczynając od łatwiejszych, ponieważ przynajmniej pozna podstawowe modyfikatory.Nie chciałem go krytykować, to była tylko sugestia. Ja zacząłem od tutka z gazety był on w miare prosty i pełen wskazówek, jednak nie wykluczam że uczenie się na własną rekę typu tu przesune tam dodam nie jest złe. Jednak warto poświęcić trochę czasu na tutki aby potem praca była szybsza i efektywniejsza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę tak samo jak Lukasz_S. Nie robię tego samochodu sam od początku do końca - patrzęna różne tutki, żeby znaleźć sposób na zrobienie tego czego nie potrafię zrobić sam. Tudzież na przykład lakier podejrzałem z tutka i na następny raz już będę sam potrafił go zrobić. Wiem, że przesadziłem z gęstością siatki, ale model nie jest zły (przynajmniej takie jest moje odczucie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

wiec tak:

zaznaczylem ci bledy w siatce

nie mozesz zostawiac wolnych edgow bo beda sie robily bugi (gdzieniegdzie mozna ale lepiej nie zostawiac) maska ogolnie caly przod do wymiany tyl tez nie przemyslany

duzo jest edgesow ktorych nie powinnobyc a sa

i zagesta robisz siatke przez co wychodza fale

 

proponuje zaczac od nowa.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nielocie, dzięki za konstruktywną krytykę, ale (na wypadek jeśli nie chciało Ci się czytać poprzednich postów):

 

- to mój pierwszy samochód, więc na pierwszy raz chyba tragicznie nie jest

- spędziłem nad tym modelem 3 dni, i nie wiem czy mam na tyle samozaparcia żeby zaczynać od nowa ;) - tym bardziej że sesja egzaminacyjna za pasem i coraz mniej czasu na modelowanie mam :(

 

Spróbuję doprowadzić to do końca i niech Bóg ma mnie w swojej opece :)

 

Wszelkie porady, których wprowadzenie tutaj jest bardzo trudne/niemożliwe zastosuję przy kolejnym projekcie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- to mój pierwszy samochód, więc na pierwszy raz chyba tragicznie nie jest

pewnie ze nie jest , jest niezle nawet :)

 

- spędziłem nad tym modelem 3 dni, i nie wiem czy mam na tyle samozaparcia żeby zaczynać od nowa ;)

a tam od nowa , siekaj ten dopoki Ci sie nie znudzi ;) oni sie tam nie znają :D a szczegolnie nielot sie nie zna :) :) siatke da sie zawsze rozrzedzic .. wiec w czym problem ;)

 

mysle ze pomoge Ci troche z tym ?wlotem? pod swiatlem

 

21xg.jpg

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a szczegolnie nielot sie nie zna

racja racja

 

a tam od nowa , siekaj ten dopoki Ci sie nie znudzi ;)

tu sie nie zgodze lepiej zaczac od nowa bo sie wedlug mnie wiecej nauczy bedzie wiedzial jak zaczynac nabieze wiekszej wprawy i napewno by wygladal 100 razy lepiej od tego :)

 

qba ma racje nie jest zle jak na pierwszy nawet jest dobrze :)

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzeki :) ale szczerze mówiąć myślę sobie, że niedługo będę kończył, tzn dodam jeszcze tylko prowizoryczne wnętrze, bo po pierwsze, siatka jest za gęsta i przez to wooolno max chodzi, po drugie sietka jest za gęsta, więc stwarza problemy przy wycinaniu np drzwi, poza tym brak mi już pomysłów na ten model, a z kolei mam pełno pomyśłów na następne projekty :).

 

Oto jak wygląda miata w tej chwili:

 

shot10.jpg

shot11.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby ładny model, ale jak już wcześniej pisałem siatka jest za gęsta przez co nie da się niektórych rzeczy już zrobić, poza tym strasznie ciężko się przy 0.5 klatki na sekundę modeluje :(

 

EDIT: Poza tym model się nie zmarnuje i będzie siedział na honorowym miejscu wśród moich pracek. Może kiedyś do niego wrócę, ale bardziej prawdopodobne jest, że zrobie inny model, który będzie "przyjaźniejszy" w edycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności