kondrad Napisano 15 Styczeń 2006 Napisano 15 Styczeń 2006 próbuje ztworzyc nie wiem jak to nazwac pianka gąbka jak czasami w pódełkach z długopisami jest elegackimi próbuje cellular dodac do bump do reflect i refract ale efekt nie jest zadowalajacy moze jakies sugestje??? a renderuje w vray..
SansSerif Napisano 16 Styczeń 2006 Napisano 16 Styczeń 2006 W pudełkach z eleganckimi przyborami piśmienniczymi jest najczęściej aksamit/welwet, lub powłoka udająca aksamit/welwet nanoszona na plastyk. Jeżeli chcesz uzyskać taki materiał (meszek z połyskiem) to powinien wystarczyć odpowiedni fallof w slocie reflect. Chyba że zbliżenia będą w skali mikro, tu może się przydać vray fur. Jeżeli chcesz zrobić jednak piankę, najlepszy efekt dałoby chyba przygotowanie odpowiedniej mapy i zastosowanie vray displacement. Problem tylko z mapą. Możnaby poszaleć z modelowaniem oczek w piance ale zwykły bolean maxa tu się wyłoży, lepiej sprawdziły by się nurbsy w rhino lub power boolean w max. Mając dobry model pianki trzeba ustawić orthographic camera z range odpowiadającym "głębokości modelu" i wyrenderować scanlinem kanał zdepth. Ten wyrenderowany kanał zdepth będzie mapą displacement owej pianki.
kannu Napisano 16 Styczeń 2006 Napisano 16 Styczeń 2006 Ten wyrenderowany kanał zdepth będzie mapą displacement owej pianki. fajny motyw :) fallofy daja spore mozliwości, fajny welur i aksamit nimi uzyskasz. Dodatkowo możesz pokombinowac z materiałęm typu oren-nayar. pozdrawiam i zycze powodzenia :)
polka dot Napisano 16 Styczeń 2006 Napisano 16 Styczeń 2006 plastyk Sans nie lubię cię za to :P maxowy boolean wcale się nie wykłada, sam to kiedyś robiłem. scatterem volume rozprowadzasz kuleczki po bryle, podejrzewam że to będzie jakiś prostopadłościan, następnie booleanem je usuwasz a potem tylko odpowiedni materiał :)
kondrad Napisano 16 Styczeń 2006 Autor Napisano 16 Styczeń 2006 no to takie długopisy za 40 zł:p .. rany tzn jak to ?? tworze np boxa i wycinam w nim malutkie dziurki?? a potem renderuje do jpg i wrzucam do displlacment.??ja to kombinowałem z speackle dawałem je do displlacment ale miałem jakies dziwne błędy taka szachownica mi sie robiła... wiec zostałem na bump i diffuze kolor ale to nie było to teraz dałęm speackle do mask jako mask i jako map tylko ze jedno było odwrotnascia gróiego .... i wyszło mi cos takiego?.....:/ tylko ze nadal widac ze to jest twarda powieszchnia:/... ja to bardziej improwizuje metoda próbi i błędów...
polka dot Napisano 16 Styczeń 2006 Napisano 16 Styczeń 2006 może najlepiej pokaż na zdjęciu to co chcesz zrobić :D
kondrad Napisano 16 Styczeń 2006 Autor Napisano 16 Styczeń 2006 ...oo ale chodzi mi mniejwiecej o taka gąbke jak urzywa sie do wygłuszania komutera tylko moze jeszcze drobniejszą .....ale moze faktycznie zrobie cos na zasadzie aksamitu ..... z fallof... bo to chyba bede umiał heh ....
MatPat Napisano 16 Styczeń 2006 Napisano 16 Styczeń 2006 A nie lepiej odrazu zrobić mape do diplacement np. w photoshopie? Albo pomieszać noise, smoke z sobą i też masz mapę do displacement. Po co modelować? No chyba, że to model musi być koniecznie. Poza tym gąbka nie ma idealnej struktury o okrągłych dziurkach, tym bardziej mieszanie smoke, noise i innych proceduralnych wskazne.
kondrad Napisano 16 Styczeń 2006 Autor Napisano 16 Styczeń 2006 dobra tak mi ta "pianka wyszła" teraz nie moge poradzic sobie z tekstura na długopis ... ale moje pyt brzmi : pudełko jest metalowe ale w srodku nad ta "gądką" jest czarne bo odbija sie w nim ta nieszczesna gabka jak ustawic zeby wszystko sie odbijało prócz gąbki???
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się