Napisano 15 Styczeń 200619 l próbuje ztworzyc nie wiem jak to nazwac pianka gąbka jak czasami w pódełkach z długopisami jest elegackimi próbuje cellular dodac do bump do reflect i refract ale efekt nie jest zadowalajacy moze jakies sugestje??? a renderuje w vray..
Napisano 16 Styczeń 200619 l W pudełkach z eleganckimi przyborami piśmienniczymi jest najczęściej aksamit/welwet, lub powłoka udająca aksamit/welwet nanoszona na plastyk. Jeżeli chcesz uzyskać taki materiał (meszek z połyskiem) to powinien wystarczyć odpowiedni fallof w slocie reflect. Chyba że zbliżenia będą w skali mikro, tu może się przydać vray fur. Jeżeli chcesz zrobić jednak piankę, najlepszy efekt dałoby chyba przygotowanie odpowiedniej mapy i zastosowanie vray displacement. Problem tylko z mapą. Możnaby poszaleć z modelowaniem oczek w piance ale zwykły bolean maxa tu się wyłoży, lepiej sprawdziły by się nurbsy w rhino lub power boolean w max. Mając dobry model pianki trzeba ustawić orthographic camera z range odpowiadającym "głębokości modelu" i wyrenderować scanlinem kanał zdepth. Ten wyrenderowany kanał zdepth będzie mapą displacement owej pianki.
Napisano 16 Styczeń 200619 l Ten wyrenderowany kanał zdepth będzie mapą displacement owej pianki. fajny motyw :) fallofy daja spore mozliwości, fajny welur i aksamit nimi uzyskasz. Dodatkowo możesz pokombinowac z materiałęm typu oren-nayar. pozdrawiam i zycze powodzenia :)
Napisano 16 Styczeń 200619 l plastyk Sans nie lubię cię za to :P maxowy boolean wcale się nie wykłada, sam to kiedyś robiłem. scatterem volume rozprowadzasz kuleczki po bryle, podejrzewam że to będzie jakiś prostopadłościan, następnie booleanem je usuwasz a potem tylko odpowiedni materiał :)
Napisano 16 Styczeń 200619 l Autor no to takie długopisy za 40 zł:p .. rany tzn jak to ?? tworze np boxa i wycinam w nim malutkie dziurki?? a potem renderuje do jpg i wrzucam do displlacment.??ja to kombinowałem z speackle dawałem je do displlacment ale miałem jakies dziwne błędy taka szachownica mi sie robiła... wiec zostałem na bump i diffuze kolor ale to nie było to teraz dałęm speackle do mask jako mask i jako map tylko ze jedno było odwrotnascia gróiego .... i wyszło mi cos takiego?.....:/ tylko ze nadal widac ze to jest twarda powieszchnia:/... ja to bardziej improwizuje metoda próbi i błędów...
Napisano 16 Styczeń 200619 l Autor ...oo ale chodzi mi mniejwiecej o taka gąbke jak urzywa sie do wygłuszania komutera tylko moze jeszcze drobniejszą .....ale moze faktycznie zrobie cos na zasadzie aksamitu ..... z fallof... bo to chyba bede umiał heh ....
Napisano 16 Styczeń 200619 l A nie lepiej odrazu zrobić mape do diplacement np. w photoshopie? Albo pomieszać noise, smoke z sobą i też masz mapę do displacement. Po co modelować? No chyba, że to model musi być koniecznie. Poza tym gąbka nie ma idealnej struktury o okrągłych dziurkach, tym bardziej mieszanie smoke, noise i innych proceduralnych wskazne.
Napisano 16 Styczeń 200619 l Autor dobra tak mi ta "pianka wyszła" teraz nie moge poradzic sobie z tekstura na długopis ... ale moje pyt brzmi : pudełko jest metalowe ale w srodku nad ta "gądką" jest czarne bo odbija sie w nim ta nieszczesna gabka jak ustawic zeby wszystko sie odbijało prócz gąbki???
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto