Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

próbuje ztworzyc nie wiem jak to nazwac pianka gąbka jak czasami w pódełkach z długopisami jest elegackimi próbuje cellular dodac do bump do reflect i refract ale efekt nie jest zadowalajacy moze jakies sugestje??? a renderuje w vray..

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

W pudełkach z eleganckimi przyborami piśmienniczymi jest najczęściej aksamit/welwet, lub powłoka udająca aksamit/welwet nanoszona na plastyk.

 

Jeżeli chcesz uzyskać taki materiał (meszek z połyskiem) to powinien wystarczyć odpowiedni fallof w slocie reflect. Chyba że zbliżenia będą w skali mikro, tu może się przydać vray fur.

 

Jeżeli chcesz zrobić jednak piankę, najlepszy efekt dałoby chyba przygotowanie odpowiedniej mapy i zastosowanie vray displacement.

Problem tylko z mapą. Możnaby poszaleć z modelowaniem oczek w piance ale zwykły bolean maxa tu się wyłoży, lepiej sprawdziły by się nurbsy w rhino lub power boolean w max. Mając dobry model pianki trzeba ustawić orthographic camera z range odpowiadającym "głębokości modelu" i wyrenderować scanlinem kanał zdepth. Ten wyrenderowany kanał zdepth będzie mapą displacement owej pianki.

Napisano
Ten wyrenderowany kanał zdepth będzie mapą displacement owej pianki.

 

fajny motyw :)

fallofy daja spore mozliwości, fajny welur i aksamit nimi uzyskasz. Dodatkowo

możesz pokombinowac z materiałęm typu oren-nayar.

pozdrawiam i zycze powodzenia :)

Napisano
plastyk

 

Sans nie lubię cię za to :P

 

maxowy boolean wcale się nie wykłada, sam to kiedyś robiłem. scatterem volume rozprowadzasz kuleczki po bryle, podejrzewam że to będzie jakiś prostopadłościan, następnie booleanem je usuwasz a potem tylko odpowiedni materiał :)

Napisano
  • Autor

no to takie długopisy za 40 zł:p .. rany tzn jak to ?? tworze np boxa i wycinam w nim malutkie dziurki?? a potem renderuje do jpg i wrzucam do displlacment.??ja to kombinowałem z speackle dawałem je do displlacment ale miałem jakies dziwne błędy taka szachownica mi sie robiła... wiec zostałem na bump i diffuze kolor ale to nie było to teraz dałęm speackle do mask jako mask i jako map tylko ze jedno było odwrotnascia gróiego .... i wyszło mi cos takiego?.....:/ tylko ze nadal widac ze to jest twarda powieszchnia:/... ja to bardziej improwizuje metoda próbi i błędów...

Napisano
  • Autor

...oo ale chodzi mi mniejwiecej o taka gąbke jak urzywa sie do wygłuszania komutera tylko moze jeszcze drobniejszą .....ale moze faktycznie zrobie cos na zasadzie aksamitu ..... z fallof... bo to chyba bede umiał heh ....

Napisano

A nie lepiej odrazu zrobić mape do diplacement np. w photoshopie? Albo pomieszać noise, smoke z sobą i też masz mapę do displacement. Po co modelować? No chyba, że to model musi być koniecznie.

Poza tym gąbka nie ma idealnej struktury o okrągłych dziurkach, tym bardziej mieszanie smoke, noise i innych proceduralnych wskazne.

Napisano
  • Autor

dobra tak mi ta "pianka wyszła" teraz nie moge poradzic sobie z tekstura na długopis ... ale moje pyt brzmi : pudełko jest metalowe ale w srodku nad ta "gądką" jest czarne bo odbija sie w nim ta nieszczesna gabka jak ustawic zeby wszystko sie odbijało prócz gąbki???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności