Skocz do zawartości

vray - problem z lightmapą


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

coś mnie naszło żeby się pobawić oświetleniem w vrayu na scenie z light contestu no i natrafiłem na problem :/

przy dziennym było ok ale przy nocnym lightmapa wygląda bardzo niegustownie :P (jak na załączonym obrazku) co oczywiście psuje ostateczny render :(

oświetlenie to vraylightmtl (wiadomo gdzie)

wszystkie materiały oczywiście vrayowe

czym to może być spowodowane ???

beznazwy1kopia3jv.jpg

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

primary: irradiance map (high) x1.0

secondary: lightmap x1.0

no ale raczej nie powinna to tak wyglądać (przy dziennym oświetleniu nie było takich plam) pozatym ma to tragiczny wpływ na render który wygląda tak:

roomnight4kh.jpg

Napisano

który to vray? powinna tak wyglądać, prawdopodobnie irr mapa ma złe ustawienia i nie rozmywa sampli. tak, pokaż ustawienia.

 

-----------------

 

chociaż z tego co widzę to plamy na renderze nie pokrywają się z plamami light mapy więc to na 99% wina irradiance mapy.

Napisano

hmmm chyba się obejdzie bez ustawień ...

okazało się że to przez tą szklaną obudowe lamp - usunełem i problem znikną :)

więc teraz pytanie: jak powinien wyglądać materiał szkła żeby nie było takiej lipy ??? ten to był standardowy vraymtl z prawie całkowitym refractions i reflections z fallofem, standardowy IOR:1,6 , subdivs po 10 i reszta standard

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności