javor Napisano 17 Styczeń 2006 Share Napisano 17 Styczeń 2006 coś mnie naszło żeby się pobawić oświetleniem w vrayu na scenie z light contestu no i natrafiłem na problem :/ przy dziennym było ok ale przy nocnym lightmapa wygląda bardzo niegustownie :P (jak na załączonym obrazku) co oczywiście psuje ostateczny render :( oświetlenie to vraylightmtl (wiadomo gdzie) wszystkie materiały oczywiście vrayowe czym to może być spowodowane ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RA Napisano 17 Styczeń 2006 Share Napisano 17 Styczeń 2006 Zastap vraylightmtl vray light plane. Chyba cos da. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polka dot Napisano 17 Styczeń 2006 Share Napisano 17 Styczeń 2006 chodzi o to niebieskie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
javor Napisano 17 Styczeń 2006 Autor Share Napisano 17 Styczeń 2006 RA: sprawdze kome: chodzi o nierówne oświetlenie - te jasne plamy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polka dot Napisano 17 Styczeń 2006 Share Napisano 17 Styczeń 2006 lightmapa właśnie tak ma wyglądać :) co masz w first i secondary bounce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
javor Napisano 17 Styczeń 2006 Autor Share Napisano 17 Styczeń 2006 primary: irradiance map (high) x1.0 secondary: lightmap x1.0 no ale raczej nie powinna to tak wyglądać (przy dziennym oświetleniu nie było takich plam) pozatym ma to tragiczny wpływ na render który wygląda tak: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SansSerif Napisano 17 Styczeń 2006 Share Napisano 17 Styczeń 2006 pokaż ustawienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polka dot Napisano 17 Styczeń 2006 Share Napisano 17 Styczeń 2006 który to vray? powinna tak wyglądać, prawdopodobnie irr mapa ma złe ustawienia i nie rozmywa sampli. tak, pokaż ustawienia. ----------------- chociaż z tego co widzę to plamy na renderze nie pokrywają się z plamami light mapy więc to na 99% wina irradiance mapy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
javor Napisano 17 Styczeń 2006 Autor Share Napisano 17 Styczeń 2006 hmmm chyba się obejdzie bez ustawień ... okazało się że to przez tą szklaną obudowe lamp - usunełem i problem znikną :) więc teraz pytanie: jak powinien wyglądać materiał szkła żeby nie było takiej lipy ??? ten to był standardowy vraymtl z prawie całkowitym refractions i reflections z fallofem, standardowy IOR:1,6 , subdivs po 10 i reszta standard Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polka dot Napisano 17 Styczeń 2006 Share Napisano 17 Styczeń 2006 którego vraya używasz? jeżeli 1.47.12 to zmień bo jest to bug na bugu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
javor Napisano 18 Styczeń 2006 Autor Share Napisano 18 Styczeń 2006 mam wersje 1.46.10 jakieś pomysły jak zrobić szkło żeby nie powodowało takich błędów ????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się