Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

coś mnie naszło żeby się pobawić oświetleniem w vrayu na scenie z light contestu no i natrafiłem na problem :/

przy dziennym było ok ale przy nocnym lightmapa wygląda bardzo niegustownie :P (jak na załączonym obrazku) co oczywiście psuje ostateczny render :(

oświetlenie to vraylightmtl (wiadomo gdzie)

wszystkie materiały oczywiście vrayowe

czym to może być spowodowane ???

beznazwy1kopia3jv.jpg

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zastap vraylightmtl vray light plane. Chyba cos da. ;)

Napisano
  • Autor

RA: sprawdze

kome: chodzi o nierówne oświetlenie - te jasne plamy

Napisano
  • Autor

primary: irradiance map (high) x1.0

secondary: lightmap x1.0

no ale raczej nie powinna to tak wyglądać (przy dziennym oświetleniu nie było takich plam) pozatym ma to tragiczny wpływ na render który wygląda tak:

roomnight4kh.jpg

Napisano

który to vray? powinna tak wyglądać, prawdopodobnie irr mapa ma złe ustawienia i nie rozmywa sampli. tak, pokaż ustawienia.

 

-----------------

 

chociaż z tego co widzę to plamy na renderze nie pokrywają się z plamami light mapy więc to na 99% wina irradiance mapy.

Napisano
  • Autor

hmmm chyba się obejdzie bez ustawień ...

okazało się że to przez tą szklaną obudowe lamp - usunełem i problem znikną :)

więc teraz pytanie: jak powinien wyglądać materiał szkła żeby nie było takiej lipy ??? ten to był standardowy vraymtl z prawie całkowitym refractions i reflections z fallofem, standardowy IOR:1,6 , subdivs po 10 i reszta standard

Napisano
  • Autor

mam wersje 1.46.10

 

jakieś pomysły jak zrobić szkło żeby nie powodowało takich błędów ?????

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności