IamWeasel Napisano 18 Styczeń 2006 Napisano 18 Styczeń 2006 Witam, mam problem. Pracuję nad sceną składającą się z ok 200 000 polygonów i jak do tej pory wszystko szło ładnie. Jednak po dodaniu do sceny oświetlenia GI i otoczenia HDRI zaczął mi się pokazywać przy renderingu błąd: "There isn't enough MEMORY for the raytracer to build it's acceleration DATA structure" Moja konfiguracja to Athlon64 2800+@3200+, 1GB ramu @ 488mhz i Radeon 9800pro. Zrobiłem mu 12GB pamięci wirtualnej. Kiedy patrzę w task managerze na dole na użycie pamięci to dochodzi ono do maksimum 1,5GB. Czyli jest jeszcze dużo pamięci, a błąd wyskakuje. Jestem początkujący w maksie i większość rzeczy związanych z oświetleniem robiłem na podstawie tutoriali, więc nie mam pojęcia jak rozwiązać ten problem. Prosze o pomoc.
siwy Napisano 18 Styczeń 2006 Napisano 18 Styczeń 2006 w jakim rendererze renderujesz? przy twoim kompie powinno liczyć bez oporów. Spróbuj zmere'ować wszystko do nowej sceny, czasem pomaga.
kozioo Napisano 18 Styczeń 2006 Napisano 18 Styczeń 2006 Musisz zmienić maksymalną ilosc pamieci jaką system może przydzielić dla jednego programu. Jest to tzw 3GB switch. Poszukaj na forum, sans serif wiele razy podawał jak to zrobic:)
IamWeasel Napisano 18 Styczeń 2006 Autor Napisano 18 Styczeń 2006 Używam Vraya. Nie wiem co to znaczy zmere'ować ale poszukam i spróbuję :)