Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

mam problem. Pracuję nad sceną składającą się z ok 200 000 polygonów i jak do tej pory wszystko szło ładnie. Jednak po dodaniu do sceny oświetlenia GI i otoczenia HDRI zaczął mi się pokazywać przy renderingu błąd:

 

"There isn't enough MEMORY for the raytracer to build it's acceleration DATA structure"

 

Moja konfiguracja to Athlon64 2800+@3200+, 1GB ramu @ 488mhz i Radeon 9800pro.

 

Zrobiłem mu 12GB pamięci wirtualnej.

 

Kiedy patrzę w task managerze na dole na użycie pamięci to dochodzi ono do maksimum 1,5GB. Czyli jest jeszcze dużo pamięci, a błąd wyskakuje.

 

Jestem początkujący w maksie i większość rzeczy związanych z oświetleniem robiłem na podstawie tutoriali, więc nie mam pojęcia jak rozwiązać ten problem.

 

Prosze o pomoc.

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

w jakim rendererze renderujesz? przy twoim kompie powinno liczyć bez oporów. Spróbuj zmere'ować wszystko do nowej sceny, czasem pomaga.

Napisano

Musisz zmienić maksymalną ilosc pamieci jaką system może przydzielić dla jednego programu. Jest to tzw 3GB switch. Poszukaj na forum, sans serif wiele razy podawał jak to zrobic:)

Napisano

Jeżeli używasz win xp pro lub win2k to najlepszym rozwiązaniem jest tzw /3GB switch

 

Standardowo system może przydzielić maksymalnie 2GB pamięci wirtualnej dla jednego procesu. Stosując małą zmianę w pliku boot.ini znajdującym się na dysku C można zwiększyć ten przydział do 3GB.

 

wszystko jest ładnie opisane na stronach m$:

http://www.microsoft.com/whdc/system/platform/server/PAE/PAEmem.mspx

http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/exchange/guides/E2k3Perf_ScalGuide/e834e9c7-708c-43bf-b877-e14ae443ecbf.mspx

 

Podobno to rozwiązanie nie działa już na Service Pack 2. Podobno trzeba mieć wszystkie sterowniki dedykowane konkretnie temu systemowi który się posiada. Na pewno czasem system może się "popsuć" i /3GB switch przestaje działać, lub nie działa od samego początku wyświetlając blue screen na starcie informujący o problemach ze sterownikami karty graficznej co powoduje autorestart. Dlatego trzeba sobie zostawić możliwość uruchomienia systemu bez /3GB switch. Wtedy boot.ini powinien wyglądać tak jak poniżej

 

[boot loader]
timeout=3
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional 3GB" /fastdetect /3GB
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności