Skocz do zawartości

Obiekt 3D: Tarcza


deshu

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowilem sobie, ze zrobie ladna tarcze, nie wzorowalem sie na zadnych obrazkach, ani niczym innym.

 

Zamieszczam:

1-próbny render; 2-zblizenie na 'dziubek' 3-taki maly szkic:)

 

1tarcza2cl.th.jpg 2 tarczazoomdziubek4bn.th.jpg"]tarczazoomdziubek4bn.th.jpg[/url] 310010711ne.th.jpg

 

Jest to prawie ukonczony model, mam zamiar umiescic jakies ladne akcenty w 'dziurach' , spodziewac sie mozecie rowniez mapy bump, mozliwe ze takze displace.

 

Czekam na krytyke, porady ewentualnych zmian itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

zbyt pro_ste! - obrysowanie spline'ami ksztaltu i extrude = Twoj model tarczy. Moze lepiej gdybys sie na jakiejs tarczy wzorowal, byloby wiecej szczegolow, wiecej polotu, wiecej wizualnych wrazen. Przemysl sprawe, chyba ze zadowala Cie taki stan pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dzieki panowie za opinie, cos na ta jej plaskosc poradzimy.

Ale po 'obrysowaniu' splajnem nie wyszlo by tak samo:)

 

Ale wg was powinienem ja bardziej wygiac i nadac jakis bump, czy cos innego mi radzicie?

 

+++

 

Oto update, po wygieciu tarczy, powiedzcie czy teraz wg was jest lepiej?

tarczanewstyle3xu.th.jpg tarczanewstylebok9ok.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po 'obrysowaniu' splajnem nie wyszlo by tak samo:)

 

Chcesz sie zalozyc, czy jak? ;)

 

Wygiecie jakos urozmaica model, ale to wciaz podstawowe bryly.

 

Wymodeluj jakies szczegoly tej tarczy zanim zaczniesz sie bawic w teksturowanie. Poogladaj zdjecia, doloz na tarczy jakies ornamenty, herb, cokolowiek - byle by sie mialo wrazenie ze wlozyles w model troche pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Archangel - oto siatki:

siatka12yq.th.jpg siatka23te.th.jpg siatka30ld.th.jpg

 

 

tweety - dzieki za rade, mialem taki pomysl szukam wzorkow na googlach.

WToreK - to nie sa textury tylko te domysle kolory:)

 

Co poradzicie panowie? bo ze jest zle to wiem, ale co dokladnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysl fajny i uwazam ze nawet ornamentyka jest tu zbedna. Pokusil bym sie tylko o umieszczenie w otworach np jakiegos krysztalu czy kamienia. nieco bym ja wydluzyl i odchudzil z lekka bo jesli jest zrobiona zmetalu to bedzie wygladala na mega ciezka. Chyba ze to ma byc drewno. Fajnie jak bylo by widac na niej jakies slady walki albo krew. Wkoncu ma taka drapiezna forme.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O krysztale myslalem w dolnym otworze, w gornym umieszcze albo smoka albo jakis herb, oraz na bocznych platach jakies ladne wzorki - narazie mam taki koncept. Tarcza bedzie z metalu, ma wygladac na ciezka. i ma utrzymac klimat fantasy, taki np.: WoW albo Morrowind.

 

Mam rowniez, po ukonczeniu tego modelu oraz otexturowaniu go, wykonac topor utrzymujacy podobny klimat. Szkic:

10010662ri.th.jpg

 

+++

 

Ok znalazlem bardzo pasujacy mi szkic - [1] -, mam go zamiar umiescic jako bump na platach bocznych. Chcialbym tez aby oryginalny kolor smoka byl ukazany na renderze, tak jak zrobilem tu - [2] - mam jednak maly problem, bo chcialem aby ten oryginalny kolor byl widoczny tylko na smoku, na czesciach nie mapowanych chcialbym umiescic inny material. Mam pytanie, czy to da sie jakos osiagnac channelami, albo jak kolwiek inaczej? Oraz jak poprawnie uzywac modyfikatora Unwrap UVW na objektach z meshsmoothem? Prosze o pomoc, jakies tutki, albo posty tutaj.

Bede bardzo wdzieczny!

 

[1] siedzacynaskale1vl.th.jpg [2] tarczabump4ix.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#13 post

Da się. Robisz np. box (albo plane) nakładasz teksture, i coś tam się ustawiało i tylko to co było czarne, albo białe było widać. Robiłem tak na moim mieczu. Czekaj, zaraz dam gotową teksturę.

 

edit:

Więc to się robi tak: robisz teksture, i w opracivity ustawiasz tego smoka (tylko czarne i białe kolory). Biały - to co ma zostać, czarny - tego podczas renderingu nie będzie. Jeśli nie możesz pokolorować tego smoka na te 2 kolory, to moge zaraz wstawić ci tego smoka gotowego.

 

Jak co to odezwij się na gg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z boku wygląda jak sejmitar co daje jej fantasy charakterek.

 

Hehe, "ścimitar" jak zwykłem mawiać. Czy sejmitar to polskie słowo? Bo słownik tłumaczy scimitar jako "bułat".

 

Model tarczy: jak dla mnie również za prosty, powinieneś poszukać zdjęć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

deshu - wygnij tarcze od lewej do prawej ;]. Tak wygieta jak masz teraz nic nie daje - po uderzeniu mieczem, klinga nie zeslizgnie sie po tarczy. Gdyby tarcza byla wygieta w luk, klinga samoczynnie zeslizgnie sie (nawet przy malym ruchu ramieniem) :).

 

EDIT:

mikemayday - sejmirat to slowo pochodzenia bodajze arabskiego ;>. W koncu stamtad wywodzi sie ta szabla :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się na broni białej hehe :P .

No, wracając do tematu... To tarcza nabrała fajnego szczegółu. W tą przestrzeń na dole (to wolne miejsce) wsadź jakąś figure (ale żeby nie zajmowała całego miejsca) i pobaw się w mentay-ray'u, spróbuj zrobić ładną teksturkę kryształu, albo czegoś co będzie to przypominać. A w przestrzeń na górze wsadź herb. Wtedy będzie miodzio :) . No i dodaj jakieś szczegóły... Albo rozwal nad tym pomidora (albo człowieka :D ), będzie wyglądać jak po bitwie ^^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow nie wchodzilem tu od wczoraj i normalnie jestem w szoku ze to juz takie fajne :) Tak sobie czytam posty i stwierdzam ze Shadow007 ma dobry pomysl z wybiciem jakiejs figury malej . Czekam na jutrzejszy update a sam sie biore dalej za moj super extra (biedny) kris bo dzis bylo 0 czasu . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alien111 - a zamiesciles WIP swojego "krisa" ?

 

+++

 

Zamieszczam displace somka w przyblizeniu, nadadl wacham sie jaka dac mu maske, Ocencie ktora wersja bardziej sie wam podoba:

 

[1] smokmaska18nl.th.jpg [2] smokmaska28av.th.jpg

 

Kolejnych mozecie oczekiwac pod wieczor, dzis za duzo chyba nie zrobie:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom, swieze spojzenie i niema sie nad czym zastanawiac:) Biore pierwsza.

 

+++

 

Zakonczylem poszukiwania herbu, wybiore jeden z tych:

 

runkelcrest300dpi9eu.th.jpg gractikvaherbsht1ob.th.jpg kopiacgcucrestcolour9ga.th.jpg sadleircrest0my.th.jpg

(drugi oczywiscie to nie herb ale nawet by sie nadawal)

 

+++

 

Update: mi (chyba) najbardziej podoba sie pierwszy herb, oto renderki z nim, maska najprawdopodobniej do poprawy:

 

[1] - wklesly herb - herb1123wm.th.jpg [2] - wypukly herb - herb1127yl.th.jpg

 

Ktory waszym zdaniem lepszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale stanalem w martwym punkcie z tym MS jak zaczalem robic ostrze

daj spokuj z nurbsami, idz w polymodeling.

 

Thx Leleń, thx alien111 za opinie, zaraz jeszcze sprawdze jak bedzie wygladal [3] herb, i zamieszcze render.

 

+++

 

A jednak nie zamieszzce bo wyglada zalosnie:)

 

Biore sie za twozenie nowej maski do pierwszego herbu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak skoncze sprawdzanie czy inna maska wyjdzie lepiej:)

 

+++

 

[1-poprzednia maska] herb1127yl.th.jpg [2-nowa maska] herb2123op.th.jpg

 

wg. mnie, wersja z nowa maska jest zbyt wyrazna, a stara zbyt wyblakła.

 

+++

 

Wy nie postujecie ale deshu pracuje! :)

 

Oto wynik, mysle ze końcowy (koncowy odnosi sie oczywiscie tylko do herbu), moim zdaniem najlepszy:

 

herb112withcurve5ms.th.jpg

 

Prosze o wasze opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze ta najnowsza maska jest OK ale moze pomkysl nad jakimis obrazeniami zadanymi na tym herbie ;) jedno czy dwa wglebienia zadane np od miecza , jak Ci sie spodoba pomysl to mozesz sprobowac . Narazie wyglada wszystko OK.

 

PS. Jak zrobic cakie wypukle cos ze zdjecia bo tez musze zrobic cos podobnego na mojej pracce ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyklad: w materiale standard, w zakladce maps na samym dole jest kanal displacement w nim umieszczasz swoje 'zdjecie' i powinno sie wyrenderowac z wypukłoscia (nie wiem jak w scanline ale w mental-ray dziala)

 

a ten pomysl z rysami i wgieciami od miecza moze wykorzystam, ale to juz w fazie ostatnich poprawek.

 

Jak skoncze tarcze, mam zamiar zrobic tutorial. Bedzie w nim opisane jak zrobic material typu blend, idealnie nadajacy sie do takich elementow jak na przyklad moj herb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności