Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Postanowilem sobie, ze zrobie ladna tarcze, nie wzorowalem sie na zadnych obrazkach, ani niczym innym.

 

Zamieszczam:

1-próbny render; 2-zblizenie na 'dziubek' 3-taki maly szkic:)

 

1tarcza2cl.th.jpg 2 tarczazoomdziubek4bn.th.jpg"]tarczazoomdziubek4bn.th.jpg[/url] 310010711ne.th.jpg

 

Jest to prawie ukonczony model, mam zamiar umiescic jakies ladne akcenty w 'dziurach' , spodziewac sie mozecie rowniez mapy bump, mozliwe ze takze displace.

 

Czekam na krytyke, porady ewentualnych zmian itd.

  • Odpowiedzi 60
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

zbyt pro_ste! - obrysowanie spline'ami ksztaltu i extrude = Twoj model tarczy. Moze lepiej gdybys sie na jakiejs tarczy wzorowal, byloby wiecej szczegolow, wiecej polotu, wiecej wizualnych wrazen. Przemysl sprawe, chyba ze zadowala Cie taki stan pracy.

Napisano

Ciekawy model tarczy jako ze interesuje sie fantasy takim jak D&D wydaje mi sie fajna tyle ze moim zdaniem to uwypuklenie powinno byc mniej wypukle i tarcza nie moze byc plaska . :)

Napisano

No dzieki panowie za opinie, cos na ta jej plaskosc poradzimy.

Ale po 'obrysowaniu' splajnem nie wyszlo by tak samo:)

 

Ale wg was powinienem ja bardziej wygiac i nadac jakis bump, czy cos innego mi radzicie?

 

+++

 

Oto update, po wygieciu tarczy, powiedzcie czy teraz wg was jest lepiej?

tarczanewstyle3xu.th.jpg tarczanewstylebok9ok.th.jpg

Napisano
Ale po 'obrysowaniu' splajnem nie wyszlo by tak samo:)

 

Chcesz sie zalozyc, czy jak? ;)

 

Wygiecie jakos urozmaica model, ale to wciaz podstawowe bryly.

 

Wymodeluj jakies szczegoly tej tarczy zanim zaczniesz sie bawic w teksturowanie. Poogladaj zdjecia, doloz na tarczy jakies ornamenty, herb, cokolowiek - byle by sie mialo wrazenie ze wlozyles w model troche pracy.

Napisano

Teraz wyglada o wiele lepiej ale cos nie widac raczki :) za cos trzeba trzymac te tarcze ale poza tym to dodaj troche detali tak jak radzi Wtorek i powinno byc miodzio ;)

Napisano

Archangel - oto siatki:

siatka12yq.th.jpg siatka23te.th.jpg siatka30ld.th.jpg

 

 

tweety - dzieki za rade, mialem taki pomysl szukam wzorkow na googlach.

WToreK - to nie sa textury tylko te domysle kolory:)

 

Co poradzicie panowie? bo ze jest zle to wiem, ale co dokladnie?

Napisano

Pomysl fajny i uwazam ze nawet ornamentyka jest tu zbedna. Pokusil bym sie tylko o umieszczenie w otworach np jakiegos krysztalu czy kamienia. nieco bym ja wydluzyl i odchudzil z lekka bo jesli jest zrobiona zmetalu to bedzie wygladala na mega ciezka. Chyba ze to ma byc drewno. Fajnie jak bylo by widac na niej jakies slady walki albo krew. Wkoncu ma taka drapiezna forme.

Napisano

O krysztale myslalem w dolnym otworze, w gornym umieszcze albo smoka albo jakis herb, oraz na bocznych platach jakies ladne wzorki - narazie mam taki koncept. Tarcza bedzie z metalu, ma wygladac na ciezka. i ma utrzymac klimat fantasy, taki np.: WoW albo Morrowind.

 

Mam rowniez, po ukonczeniu tego modelu oraz otexturowaniu go, wykonac topor utrzymujacy podobny klimat. Szkic:

10010662ri.th.jpg

 

+++

 

Ok znalazlem bardzo pasujacy mi szkic - [1] -, mam go zamiar umiescic jako bump na platach bocznych. Chcialbym tez aby oryginalny kolor smoka byl ukazany na renderze, tak jak zrobilem tu - [2] - mam jednak maly problem, bo chcialem aby ten oryginalny kolor byl widoczny tylko na smoku, na czesciach nie mapowanych chcialbym umiescic inny material. Mam pytanie, czy to da sie jakos osiagnac channelami, albo jak kolwiek inaczej? Oraz jak poprawnie uzywac modyfikatora Unwrap UVW na objektach z meshsmoothem? Prosze o pomoc, jakies tutki, albo posty tutaj.

Bede bardzo wdzieczny!

 

[1] siedzacynaskale1vl.th.jpg [2] tarczabump4ix.th.jpg

Napisano

Fajna tarcza. Narazie mało szczegółów, ale przecież to WiP. Fajny masz pomysł, zobaczymy z wykonaniem. A ten topór to wydaje się być gumowy(na tym szkicu :P ), bo taki wygięty jest, ale pomysł spox. Życze powodzenia.

Napisano

shadow007 - dziekuje, a ten szkic to taki wygiety jest specjalnie, w rzeczywistosci wyglada lepiej, ale niestety nie mam skanera:(

 

Czekam na odpowiedzi na pytania z #13 postu !

Napisano

#13 post

Da się. Robisz np. box (albo plane) nakładasz teksture, i coś tam się ustawiało i tylko to co było czarne, albo białe było widać. Robiłem tak na moim mieczu. Czekaj, zaraz dam gotową teksturę.

 

edit:

Więc to się robi tak: robisz teksture, i w opracivity ustawiasz tego smoka (tylko czarne i białe kolory). Biały - to co ma zostać, czarny - tego podczas renderingu nie będzie. Jeśli nie możesz pokolorować tego smoka na te 2 kolory, to moge zaraz wstawić ci tego smoka gotowego.

 

Jak co to odezwij się na gg.

Napisano
z boku wygląda jak sejmitar co daje jej fantasy charakterek.

 

Hehe, "ścimitar" jak zwykłem mawiać. Czy sejmitar to polskie słowo? Bo słownik tłumaczy scimitar jako "bułat".

 

Model tarczy: jak dla mnie również za prosty, powinieneś poszukać zdjęć.

Napisano

deshu - wygnij tarcze od lewej do prawej ;]. Tak wygieta jak masz teraz nic nie daje - po uderzeniu mieczem, klinga nie zeslizgnie sie po tarczy. Gdyby tarcza byla wygieta w luk, klinga samoczynnie zeslizgnie sie (nawet przy malym ruchu ramieniem) :).

 

EDIT:

mikemayday - sejmirat to slowo pochodzenia bodajze arabskiego ;>. W koncu stamtad wywodzi sie ta szabla :>

Napisano

deshu - ostrze ;]

shadow007 - zle ci sie wydaje ;]. Najpierw jest glowica, pozniej trzpien i okladzina (to sie sklada na rekojesc), pozniej jelec, plaz, ostrze i gran (ofkoz pominalem pare rzeczy ;)).

Napisano

Racja zapomnialem zrobic swapa z kanalu bump:)

 

dispalceshow5up.th.jpg

 

 

W nastepnych probnych renderach moze nie byc displaca bo sie za dlugo renderuje, ale w ostatecznej wersjii bedzie na pewno.

Napisano

Nie znam się na broni białej hehe :P .

No, wracając do tematu... To tarcza nabrała fajnego szczegółu. W tą przestrzeń na dole (to wolne miejsce) wsadź jakąś figure (ale żeby nie zajmowała całego miejsca) i pobaw się w mentay-ray'u, spróbuj zrobić ładną teksturkę kryształu, albo czegoś co będzie to przypominać. A w przestrzeń na górze wsadź herb. Wtedy będzie miodzio :) . No i dodaj jakieś szczegóły... Albo rozwal nad tym pomidora (albo człowieka :D ), będzie wyglądać jak po bitwie ^^

Napisano

Jeśli zaschnięta, to wystarczy tekstura. Jeśli krople krwi mają spływać z tarczy, najlepiej ręcznie wymodelować. W ostateczności użyj np. pluginu Glu3d

Napisano

dziex mintrill, sprawdze plugin bo recznie za bardzo mi sie nie usmiecha:)

 

+++

 

no chyba nie wypali plugin:) hmm narazie skoncze robote, potem zastanowie sie nad kreacja krwi.

Napisano

mintrill - dziekuje.

Dzieki za podpowiedzi, pomysly, krytyki itp. wszystkim postujacym.

 

Na dzis to koniec. zapraszam do jutrzejszych updatow.

Napisano

Wow nie wchodzilem tu od wczoraj i normalnie jestem w szoku ze to juz takie fajne :) Tak sobie czytam posty i stwierdzam ze Shadow007 ma dobry pomysl z wybiciem jakiejs figury malej . Czekam na jutrzejszy update a sam sie biore dalej za moj super extra (biedny) kris bo dzis bylo 0 czasu . Pozdrawiam

Napisano

Alien111 - a zamiesciles WIP swojego "krisa" ?

 

+++

 

Zamieszczam displace somka w przyblizeniu, nadadl wacham sie jaka dac mu maske, Ocencie ktora wersja bardziej sie wam podoba:

 

[1] smokmaska18nl.th.jpg [2] smokmaska28av.th.jpg

 

Kolejnych mozecie oczekiwac pod wieczor, dzis za duzo chyba nie zrobie:(

Napisano

Nom, swieze spojzenie i niema sie nad czym zastanawiac:) Biore pierwsza.

 

+++

 

Zakonczylem poszukiwania herbu, wybiore jeden z tych:

 

runkelcrest300dpi9eu.th.jpg gractikvaherbsht1ob.th.jpg kopiacgcucrestcolour9ga.th.jpg sadleircrest0my.th.jpg

(drugi oczywiscie to nie herb ale nawet by sie nadawal)

 

+++

 

Update: mi (chyba) najbardziej podoba sie pierwszy herb, oto renderki z nim, maska najprawdopodobniej do poprawy:

 

[1] - wklesly herb - herb1123wm.th.jpg [2] - wypukly herb - herb1127yl.th.jpg

 

Ktory waszym zdaniem lepszy?

Napisano
ale stanalem w martwym punkcie z tym MS jak zaczalem robic ostrze

daj spokuj z nurbsami, idz w polymodeling.

 

Thx Leleń, thx alien111 za opinie, zaraz jeszcze sprawdze jak bedzie wygladal [3] herb, i zamieszcze render.

 

+++

 

A jednak nie zamieszzce bo wyglada zalosnie:)

 

Biore sie za twozenie nowej maski do pierwszego herbu.

Napisano

Jak skoncze sprawdzanie czy inna maska wyjdzie lepiej:)

 

+++

 

[1-poprzednia maska] herb1127yl.th.jpg [2-nowa maska] herb2123op.th.jpg

 

wg. mnie, wersja z nowa maska jest zbyt wyrazna, a stara zbyt wyblakła.

 

+++

 

Wy nie postujecie ale deshu pracuje! :)

 

Oto wynik, mysle ze końcowy (koncowy odnosi sie oczywiscie tylko do herbu), moim zdaniem najlepszy:

 

herb112withcurve5ms.th.jpg

 

Prosze o wasze opinie.

Napisano

Mysle ze ta najnowsza maska jest OK ale moze pomkysl nad jakimis obrazeniami zadanymi na tym herbie ;) jedno czy dwa wglebienia zadane np od miecza , jak Ci sie spodoba pomysl to mozesz sprobowac . Narazie wyglada wszystko OK.

 

PS. Jak zrobic cakie wypukle cos ze zdjecia bo tez musze zrobic cos podobnego na mojej pracce ;P

Napisano

Przyklad: w materiale standard, w zakladce maps na samym dole jest kanal displacement w nim umieszczasz swoje 'zdjecie' i powinno sie wyrenderowac z wypukłoscia (nie wiem jak w scanline ale w mental-ray dziala)

 

a ten pomysl z rysami i wgieciami od miecza moze wykorzystam, ale to juz w fazie ostatnich poprawek.

 

Jak skoncze tarcze, mam zamiar zrobic tutorial. Bedzie w nim opisane jak zrobic material typu blend, idealnie nadajacy sie do takich elementow jak na przyklad moj herb.

Napisano

Dzis nie mialem wiele czasu, ale udalo mi sie dodac pewien ladny element:

 

rendertext8zm.th.jpg

 

zastanawiam sie tylko co do koloru napisu, jakies propozycje?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności