grychu Napisano 23 Styczeń 2006 Napisano 23 Styczeń 2006 Witam. Czy ktoś wie czym spowodowany jest błąd przy obliczaniu final gatheringu . Pojawia się jak redneruje obrazek już przy rodzielczości 1200x1600 (renederowałem przy mniejeszej i idzie). Przy sample100, scena oswielona-skyligt i IES Sun. RAM-u mam 3GB, a na karcie 256MB-myslałem ze to wsytarczajace a tu proszeeeee.... Pozdro.
Vorek Napisano 23 Styczeń 2006 Napisano 23 Styczeń 2006 może zapisujesz mapę FG na dysku i zabrakło miejsca ?
deshu Napisano 23 Styczeń 2006 Napisano 23 Styczeń 2006 Na to wyglada:) ale nie widzialem takiego czegos nigdy wczesniej. Hmm a jakiego ramu masz 3gb?, bo nie wiem jak bardzo ci zazdroscic:)
grychu Napisano 23 Styczeń 2006 Autor Napisano 23 Styczeń 2006 ja też nie widziałem....a może to być spowodowane matariałami?
greg_jg Napisano 23 Styczeń 2006 Napisano 23 Styczeń 2006 W części "{Fora}" -> "Mental Ray - Render Troubleshooting".
grychu Napisano 24 Styczeń 2006 Autor Napisano 24 Styczeń 2006 Tak znalazłem ale chłopaki nie wiedzą jak ten problem rozwiązać. Proponują zeby zrobić Region Net Render i wyrenderować to w paskach ale chyba tego nie da sie zrbić na jednym kompie. Jak sama nazwa mówi to jest redering sieciowy. Chyba że da sie tak to ustawić zeby zapisywał "te paski" na jedym kompie. Np. rederuje jakiś tam zakres-zapisuje reder. Potem ustaiwm inny zakres....itd. A potem to składam ręcznie np. w Photoshopie.Taki jest pomysł ale czy da sie tak zrobić?
MatPat Napisano 24 Styczeń 2006 Napisano 24 Styczeń 2006 Mental jest powalony w tym względzie. Ten błąd to normalka przy mentalu i pojawią się nietlyko przy obliczaniu FG. Niby pomaga odblokowanie czegoś w pliku sytemowym windowsa, uwolnienie pamięci. Było coś na forum o tym ale teraz sam niemogę tego znaleźć. Prośba - Niech osoba która wie o co biega wstawi tą procedurkę do Materiałów Edukacyjnych, co zmienić w pliku Windowsa. Render w częściach też niewiele pomaga. Ja juz próbowałem i dalej mi sie rypało. Przy niższych rozdziałkach leci ale przy dużych wywala błąd.
grychu Napisano 24 Styczeń 2006 Autor Napisano 24 Styczeń 2006 Dokładnie Cytat: "Przy niższych rozdziałkach leci ale przy dużych wywala błąd" hhheee wyałem zapytanie do Autodesku a oni powiedzieli ,że nie udzielają odpowiedzi na takie pytanie i odesłali mnie do Resellera......
MatPat Napisano 24 Styczeń 2006 Napisano 24 Styczeń 2006 Ktoś u nas pisał na forum, że trzeba w pliku windowsa coś zmeinić i leci. Tylko szukam i niemogę teraz tego znaleźć.
greg_jg Napisano 24 Styczeń 2006 Napisano 24 Styczeń 2006 Rozwiązaniem może okazać się: Regulacja "Memory Limit" [wartość = ilość pamięci fizycznej - zużycie systemu (zaokrąglić do wartości wyższej)]; jeżeli ilość pamięci fizycznej przekracza wartość obsługiwaną przez system, wprowadzić do równania wartość obsługiwaną przez system (dla W2k i Xp pro - 2 GB, którą można rozszerzyć do 3 GB przez dodanie "3GB switch", link jak to zrobić poniżej * ). Włączenie "Use Placeholder Objects" odsyłam do help`a max`a, gdzie wszystko jest jasno opisane (pod "Translator Options Rollout (mental ray Renderer)" ). Zmniejszenie rozmiaru bucket`a. Włączenie "Conserve Memory" odsyłam do help`a max`a, gdzie wszystko jest jasno opisane (pod "Translator Options Rollout (mental ray Renderer)" ). Włączenie "Use mental ray Map Manager" odsyłam do help`a max`a, gdzie wszystko jest jasno opisane (pod "Translator Options Rollout (mental ray Renderer)" ). Jeżeli używacie Final Gather korzystajcie z opcji "Use Falloff". Używanie wbudowanego w "Editable Poly" Subdivision Surface zamiast MeshSmooth`a. Ustawianie "Large BSP", zamiast "BSP" (w przypadku złożonej/licznej geometrii; ogólniej: gdy zwiększone jest zapotrzebowanie na pamięć, np. dużo odbić metodą śledzenia promieni, albo złożony displacement itd.). Dodatkowo, dostosowanie wartości "Size", "Depth" dla BSP/Large BSP na podstawie statystyk rendering`u w "mental ray Messages Window" oraz przy użyciu diagnostyk |-> Processing -> Diagnostics -> BSP (Depth\Size). Użycie "Fast Rasterizer (Rapid Motion Blur)" nawet gdy w scenie nie używacie Motion Blur`a odsyłam do help`a max`a, gdzie wszystko jest jasno opisane (pod "Rendering Algorithms Rollout (mental ray Renderer)" ) oraz do manual`a mental ray`a (pod "Rendering Algorithms"). Podział renderowanego kadru na części - przy użyciu opcji Region Rendering. Wyłączenie Virtual Frame Buffer`a. Ustawienie pliku stronicowego * tak, by był definiowany przez system operacyjny, a następnie edycja pliku "Boot.ini" i dodanie odpowiedniego wpisu link: http://www.eyeonline.com/Web/EyeonWeb/Support/TechFAQ.aspx#15 (proszę dokładnie przeczytać!) Przy ponownym uruchomieniu wybranie "Microsoft Windows XP Pro with /3GB", a następnie rendering. ALE UWAGA!! : edycja pliku może spowodować nieodwracalne zmiany w systemie, których skutkiem może być ponowna instalacja systemu operacyjnego, dlatego należy używać tej opcji z rozwagą. 1
MatPat Napisano 24 Styczeń 2006 Napisano 24 Styczeń 2006 No właśnie o ten boot.ini mi chodziło. Jeśli możesz, proponuje to wstawić do Materiałów Edukacyjnych. Czy wielkość bitmap użytych przy scenie może mieć wpływ na ten problem. Czyli może są za duże..., Np. jedna ma 7MB a jest razem 15?
greg_jg Napisano 24 Styczeń 2006 Napisano 24 Styczeń 2006 Co do pytania: Wielkość bitmap użytych w scenie może być problemem, ale nie przy takich rozmiarach map jakie podajesz (za małe, by tylko one spowodowały ten błąd, a pojawia się on od zliczania FG przez GI kończąc nawet na renderowaniu włosów itd.). Edit: Dodane.
MatPat Napisano 24 Styczeń 2006 Napisano 24 Styczeń 2006 No mi się właśnie wywala, gdy tylko dojdzie do pewnego punktu renderingu. Narazie nic nie pomoglo. Zostala tylko zmiana tego pliku .ini.
grychu Napisano 25 Styczeń 2006 Autor Napisano 25 Styczeń 2006 JEDEN PROBLEM ROZWIĄZANY: Zmieniłem zgodnie z instrukcją plik "Boot.ini" i............................DZIAŁA!!! (jak narazie ;-))) ) wszysko ładnie, pięknie. Godziny mijały.... DRUGI PROBLEM (również errorowaty :) ) Pomyślałem sobie skoro renderuje bez przeszkód to zapuszcze sobie parę renderków za jednym razem, włączyłem Batch Render i co...?! Standardowy fatal error-tj. Wystaąpił błąd w programie czy zapisać czy nie.....wiecie standard. No i kolejna kość do zgryzienia.
MatPat Napisano 25 Styczeń 2006 Napisano 25 Styczeń 2006 A ja dopieke. Jeszcze nie zmieniałem boot.ini ale postanowiłem wrócić to pliku zapasowego sprzed kilku dni i co się okazało, że error już nie występuje, render idzie i do tego nawet w wyższych rozdziałakach :} . Scena wydawała się oki, nic się nie wieszało, dopiero przy renderze ciagle w tym samsym mijscu wyskakiwał ten cholerny błąd, czyli coś było z nim nie tak w takim razie, skoro na backupie chodzi oki.
grychu Napisano 26 Styczeń 2006 Autor Napisano 26 Styczeń 2006 Dokładnie wysypywał sie zawsze w tym samym miejscu :-))) ale zmieniłem plik boot. Mam nadzieje ze to było tylko to bo jeszcze zmieniłem ustawienia w opcjach prograu, chciałem już wszysko zminić bo już nie mi się cierpliwośc konczyła :-)) cytat:Zmniejszenie "Memory Limit",włączenie "Use Placeholder Objects", "Conserve Memory" i "Use mental ray Map Manager", ustawianie "Large BSP" (w przypadku złożonej/licznej geometrii w scenie), albo (+) ustawienie pliku stronicowego tak, by był definiowany przez system operacyjny" Pozdro.
MatPat Napisano 26 Styczeń 2006 Napisano 26 Styczeń 2006 "Use mental ray Map Manager" ??? Tej opcji w Maxie 6 nie ma albo jestem ślepy?
grychu Napisano 27 Styczeń 2006 Autor Napisano 27 Styczeń 2006 ..a moze i masz racje bo ja mam Manage Maps, i tyle jesli chodzi o mapy. Chyba ze to o to chodzi, tam tez kliknałem ;-))) Pozdro.
fotoas Napisano 25 Luty 2006 Napisano 25 Luty 2006 MSG 0.0 error 011329: mi-ray/tcp: not a service (check %SystemRoot%\system32\drivers\etc\services) MSG 0.0 warn 012219: using fallback inet service 7003 a u mnie take cos wyskakuje...za kazdym razem. ktos wie o co biega ?
greg_jg Napisano 25 Luty 2006 Napisano 25 Luty 2006 MSG 0.0 error 011329: mi-ray/tcp: not a service (check %SystemRoot%\system32\drivers\etc\services) MSG 0.0 warn 012219: using fallback inet service 7003 a u mnie take cos wyskakuje...za kazdym razem. ktos wie o co biega ? Zrób tak jak jest napisane: SystemRoot%\system32\drivers\etc\services (otwórz notatnikiem i zobacz czy masz wpis "mi-ray"). Jakiej wersji max`a używasz?
fotoas Napisano 26 Luty 2006 Napisano 26 Luty 2006 ano Maxik 8 a co jesli nei mam tam wpisu ?? hejho:) fotoas
greg_jg Napisano 26 Luty 2006 Napisano 26 Luty 2006 Jeśli nie masz tego wpisu to źle - podczas instalacji max`a jest standardowo dodawany (w wersji 8. -> "mi-raysat_3dsmax8 7501/tcp" ). Nie miałeś jakiegoś błędu instalując max`a?
fotoas Napisano 28 Luty 2006 Napisano 28 Luty 2006 Hej Greg wlasnie mam ten wpis mi-raysat_3dsmax8 7501/tcp ale mam ten blad ktory wkleilem powyzej masz jakies pomysly ? podczas instalacji zero bledow, wszystko jak po masle fotoas
greg_jg Napisano 1 Marzec 2006 Napisano 1 Marzec 2006 Miałeś wrzucić (tak jak mówiłem na GG) całego log`a. Edit: Ok, więc będę cierpliwie czekać ;)
fotoas Napisano 1 Marzec 2006 Napisano 1 Marzec 2006 gregu_ niestety nie udalo mi sie w pracy odpalic maxa.. to byl moj ostatni dzien i nie bylo jak.. soryyyy,.. jak odpale nastepnym razem w nowej pracy i si eproblem pojawi to napewno sie odezwe ( oby sie nie pojawil:).. hehe ) pozdrawiam serdecznie fotoas
damusTo Napisano 2 Marzec 2006 Napisano 2 Marzec 2006 Ja jeszcze w kwestii pierwszedo problemu z allokacją pamieci. Oczywiście poczyniłem zapis w boot.ini ale co zabawne niewiele pomogło. Oweszem sytuacja sie nieco poprawiła ale nie rozwiązuje to problemu całkowicie. Zastanawiam się i tu uwaga, czy aby problemem nie jest sam system operacyjny, wyglada na to że mental żąda kolejnej allokacji i jej nie uzyskuje, dodam że walcze o wykożystanie w pełni mojego ramu czyli całych 4 GB. Podczas gdy obecny mój rekord to 2,3 GB co nieco mnie irytuje.
greg_jg Napisano 2 Marzec 2006 Napisano 2 Marzec 2006 Zastanawiam się i tu uwaga, czy aby problemem nie jest sam system operacyjny.Jest, 32-bitowy system może zaadresować maksymalnie 2*32 bajtów danych = 4096 Mb.
damusTo Napisano 2 Marzec 2006 Napisano 2 Marzec 2006 OK Greg, ale na chwile obecną nie przekraczam raczej tego limitu usiłuje z bólem do niego dobić, problem jest dość złożony czy to bedzie GI czy FG zdecydowanie ogranicza to mozliwości pewnych działań, od pozwole sobie załączyć odnośnik to jednego z takowych na które sam sie natknołem alkurat w wydaniu emisji GI http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=20926&page=4 W różnych wypowiedziach na temat widze raczej metode na omijanie tematu niż jego rozwiązanie. Co każe mi myśleć że albo rozwiązania nie ma albo mamy za głupiutkie główki ;) Wolałbym jednak by zaistniała 3 opcja. W wypadku GI zaobserwowałem że ilość fotonów na sampel ma wpływ do pewnej granicy (nie wiem jednak od czego zależnej) na to czy i kiedy znany nam acz niesympatyczny komunikat wyskoczy. Słowem ile fotonów i przy ilu interakcjach uda sie w danej scenie wyemitować. Sprawa była by jasna gdybym przekraczał obszar fizycznej pamięci (choś moge teoretycznie liczyć wówczas na kolejne 4 GB pliku stronicowego) ale wykożystuje połowe ramu więc wyczuwam pewną nieprawidłowość.
greg_jg Napisano 3 Marzec 2006 Napisano 3 Marzec 2006 ma albo mamy za głupiutkie główki ;)możliwe. Nie ma działającego w 100% rozwiązania (takiego, które pozwoli, aby błąd nigdy nie wystąpił), ale przynajmniej można go ograniczyć, o czym pisałem już wcześniej -> http://max3d.pl/forum/showpost.php?p=329527&postcount=12 Warto też zadbać o optymalizację sceny. Pojawiają się w sieci nowe sposoby, ale nie są one dostatecznie sprawdzone. Po więcej informacji zapraszam na google.com.
pawelroger Napisano 7 Kwiecień 2008 Napisano 7 Kwiecień 2008 Witam, walczylem z tym tematem tego bledu przez dwa tygodnie na 10 plikach i MOZECIE MI UWIERZYC, byl to po prostu problem z materialem!!!!!!!! ZMIENILEM WSZYSTKIE Z TYCH OPCJI I NIE NEGUJE ICH, SA POMOCNE, ALE CZESTO PO PROSTU JEST TO WINA ZLE NALOZONEGO MATERIALU, mniemam ze render go zle przelicza, lub cus, w kazdym razie jak sie go pozbylem, znalazlem ktory to i go zamienilem wszystko hula bez zarzutu, i mam jedna prosbe: WIELE postow dotyczylo tego ze skoro tam jest napisane memory cos tam... to na pewno ci co maja blad maja za malo gb. PRZEZ takie podejscie spedzilem tydzien na optymalizowaniu opcji mojej pamieci, mimo ze nie mialem z tym problemow i mam jej o wiele za duzo bo 4 gb. DLATEGO prosze bardzo, jezeli ktos do konca nie wie co pisze to niech nie pisze, bo lepsza zadna wiedza, niz wiedza ktora sprowadza na manowce, czego oczywiscie nie kieruje w tym wypadku do "Ciebie" greg_jg bo twoje uwagi sa jaknajbardizej cenne. TAK CZYLI U MNIE TO BYL MATERIAL, wiec polecam wrocic pamiecia co zescie pozmieniali w scenie w materialach i zamiencie niektore zmiany, czemu tak jest nie mam pojecia....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się