Napisano 31 Styczeń 200619 l Zrobiłem taki zaczątek sceny, mam kilka pytań: 1. Jak zrobić dobry materiał szklanki i wody, czy muszę posługiwać się także teksturami w tworzeniu materiałów na nie? Szklanka to na razie zwykły materiał z opacity ustawionym na 50... 2. jak zrobic wodę? http://img498.imageshack.us/my.php?image=aaaaaaa4jr.jpg
Napisano 31 Styczeń 200619 l Jeżeli renderujesz scanlinem, to materiał zarówno wodę i szkło można otrzymać materiałem raytrace odpowiednio ustawiając m.in. IOR
Napisano 31 Styczeń 200619 l jesli chcesz robić szklanke realistyczną, wypełnioną wodą to musisz zrobić 3 modele: 1. szklana - IOR jak dla Szkła 2. woda w środku - IOR jak dla wody 3. powierzchnia wody, jakies 2-3 mm - IOR tez jak dla wody ta trzecia powierzchnia pozwoli Ci uzyskać bardziej realistyczny efekt.
Napisano 31 Styczeń 200619 l Autor a jakie jest IOR dla szkła i wody? Skąd to wiadomo? Pewnie z fizyki ale dobra...
Napisano 31 Styczeń 200619 l W helpie maxa powinna być tabelka z niektórymi wartościami. O ile pamiętam, dla szkła jest coś koło 1,5, a dla wody 1,33.
Napisano 1 Luty 200619 l zgadza się :) a jeśli ktoś chce więcej IORków to zapraszam tu: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=19775
Napisano 1 Luty 200619 l Z tym że jest to IOR między powietrzem a wodą i szkłem o ile się nie myle. Dlatego obawiam się że scanline jest poprawny jedynie jeżeli chodzi o jednorodne materiały. Radze spróbować w mental ray'u - materiał dielectric.
Napisano 1 Luty 200619 l W miejscu styku szkła i wody można przypisać inny shader. Szybko policzyłem i IOR powinien w tym miejscu wynieść 1,128 Ale w sumie Hynol ma rację - lepiej to zrobić za pomoca mentala.
Napisano 1 Luty 200619 l A mi się wdaje, że scanline sobie poradzi, wstawi się jeszcze jakies HDRI i będzie ładnie, tyle ze bez kaustyki.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto