Johnny Bravo Napisano 31 Styczeń 2006 Share Napisano 31 Styczeń 2006 Zrobiłem taki zaczątek sceny, mam kilka pytań: 1. Jak zrobić dobry materiał szklanki i wody, czy muszę posługiwać się także teksturami w tworzeniu materiałów na nie? Szklanka to na razie zwykły materiał z opacity ustawionym na 50... 2. jak zrobic wodę? http://img498.imageshack.us/my.php?image=aaaaaaa4jr.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 31 Styczeń 2006 Share Napisano 31 Styczeń 2006 Jeżeli renderujesz scanlinem, to materiał zarówno wodę i szkło można otrzymać materiałem raytrace odpowiednio ustawiając m.in. IOR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ChaoSMakeR Napisano 31 Styczeń 2006 Share Napisano 31 Styczeń 2006 duzo by tez pomoglo dodanie swiatla, cienia i jakis polysk sszklance. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SWRSC Napisano 31 Styczeń 2006 Share Napisano 31 Styczeń 2006 jesli chcesz robić szklanke realistyczną, wypełnioną wodą to musisz zrobić 3 modele: 1. szklana - IOR jak dla Szkła 2. woda w środku - IOR jak dla wody 3. powierzchnia wody, jakies 2-3 mm - IOR tez jak dla wody ta trzecia powierzchnia pozwoli Ci uzyskać bardziej realistyczny efekt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Johnny Bravo Napisano 31 Styczeń 2006 Autor Share Napisano 31 Styczeń 2006 a jakie jest IOR dla szkła i wody? Skąd to wiadomo? Pewnie z fizyki ale dobra... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 31 Styczeń 2006 Share Napisano 31 Styczeń 2006 W helpie maxa powinna być tabelka z niektórymi wartościami. O ile pamiętam, dla szkła jest coś koło 1,5, a dla wody 1,33. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SWRSC Napisano 1 Luty 2006 Share Napisano 1 Luty 2006 zgadza się :) a jeśli ktoś chce więcej IORków to zapraszam tu: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=19775 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 1 Luty 2006 Share Napisano 1 Luty 2006 Z tym że jest to IOR między powietrzem a wodą i szkłem o ile się nie myle. Dlatego obawiam się że scanline jest poprawny jedynie jeżeli chodzi o jednorodne materiały. Radze spróbować w mental ray'u - materiał dielectric. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 1 Luty 2006 Share Napisano 1 Luty 2006 W miejscu styku szkła i wody można przypisać inny shader. Szybko policzyłem i IOR powinien w tym miejscu wynieść 1,128 Ale w sumie Hynol ma rację - lepiej to zrobić za pomoca mentala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SWRSC Napisano 1 Luty 2006 Share Napisano 1 Luty 2006 A mi się wdaje, że scanline sobie poradzi, wstawi się jeszcze jakies HDRI i będzie ładnie, tyle ze bez kaustyki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się