Joytic Napisano 8 Luty 2006 Napisano 8 Luty 2006 Co to jest mapka HDRI? Chcę wykonać tutka http://www.max3d.pl/tut.php?id=285 DGS Material (Mental Ray). I czy mental ray jest standardowo w 3ds max 8, czy trzeba doinstalować ten plugin? Jestem laikiem i sorki za takie pytania ;p
Bzyku Napisano 8 Luty 2006 Napisano 8 Luty 2006 http://www.google.pl/search?hl=pl&c2coff=1&q=HDR&btnG=Szukaj&lr= 5 i 6 link od gory. mental jest standardowo w maxie od wersji 6 DSG mat. jest stanadardowo w maxie
Joytic Napisano 8 Luty 2006 Autor Napisano 8 Luty 2006 Dzięki Bzyku za info, chociaż i tak niebardzo zrozumiałem bo jestem cienki z angola (ale jakiś zarys mam). Jeszcze jedno pytanie. Czy HDRI też jest standardowo w 3ds 8?
Joytic Napisano 8 Luty 2006 Autor Napisano 8 Luty 2006 Bardzo dziękuje Vorek A co oznacza zwrot "wrzucić jakąś mapkę HDRI"? Tylko proszę o w miarę szczegółowy opis bo dopier stawiam pierwsze kroki w 3d sudio. Chce wykonać tutka http://www.max3d.pl/tut.php?id=285
Vorek Napisano 8 Luty 2006 Napisano 8 Luty 2006 http://www.3dkingdom.org/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=431 - tutaj np. jest to bardzo ładnie opisane i http://www.max3d.pl/tut.php?id=135 tutaj też kilka minut szukania :)
Bzyku Napisano 8 Luty 2006 Napisano 8 Luty 2006 cool :) http://www.max3d.pl/tut.php?id=135 to jest do FRa ale procedura wyglada podobnie ladujesz mape tyle ze nie FRhdri tylko zwykla mape bitmap najlepiej skozystac tu z tutoriala dla brazila http://www.splutterfish.com/sf/sf_gen_page.php3?printer=1&page=downloads/max/hdri/_contents/docs/html/hdri_i czy http://www.splutterfish.com/sf/contrib/tutorials/gabry_hdri_tut/_contents/index.html jako ze w zakladkach mentala brakuje czegos takiego jak skylight to z zakladkach ze swiatlami jest skylight dodajesz je do sceny ustawiasz wlaczasz finalgather'a oczywiscie ustawiasz i to tyle na temat.
Joytic Napisano 9 Luty 2006 Autor Napisano 9 Luty 2006 Bardzo dziękuje Wam za pomoc. Próbowałem zrobić tego http://www.splutterfish.com/sf/contrib/tutorials/gabry_hdri_tut/_contents/index.html tutka ale nic nie wychodzi. 3d studio poprostu nie chce renderować. Niby wszystko poustawiałem jak należy. Gdy wciskam render na ułamek sekundy pojawia się okno i nic. Już sam nie wiem o co biega, kto to wogóle wymyślił jakieś HDRI. Tutki powinny być bardziej szczrgółowo opisywane. P,S. Help!
tweety Napisano 9 Luty 2006 Napisano 9 Luty 2006 1. Otwórz Material Editor (M) i Envirnoment and Effects (8) 2. Kliknij w zaznaczony slot. 3. Wybierz pozycję Bitmap 4. Wybierz swoją mapę HDRI 5. W oknie Setup widzisz podgląd mapy. Ustaw ją tak jak widzisz. 6. Przeciągnij slot z Envirnoment and Effects do kuleczki w Material Editor. Użyj opcji Instance. 7. Twoja mapa znalazł się w Material Editorze. WOW! :] Teraz zmień rodzaj mapowania na Spherical i po sprawie. Pozdrawiam
Shogun 3D Napisano 9 Luty 2006 Napisano 9 Luty 2006 A jak mape HDRI ma się w formacie innym niż *.hdr , czyli np. *.jpg, to czy wystarczy zmienić rozszerzenie, czy trzeba zrobić jakoś konwersję?
tweety Napisano 9 Luty 2006 Napisano 9 Luty 2006 w ten opisany przeze mnie spoób można wcisnąć dokłądnie wszystkie pliki graficzne jako tło. od jpeg po avi. więc jesli masz hdri w postaci jpg to też możesz.
Shogun 3D Napisano 9 Luty 2006 Napisano 9 Luty 2006 ok, ale okienko HDRI Load Settings pojawia się tylko w przypadku ładowania mapy w formacie HDR, tak?
Lis Napisano 9 Luty 2006 Napisano 9 Luty 2006 O ile mi wiadomo to nie wystarczy tylko kliknąć -> konwertuj. W HdriShop trzeba jeszcze wskazać gdzie znajdują się źródła światła. Bo o ile mi wiadomo H D R I (Hyper Dynamic Range Image) to nie jest zwykły jpg czy bmp. tylko oprócz standardowych wartości R G B jest jeszcze jeden kanał(o to właśnie chodzi w HDRI)przetrzymujący wartość energetyczną danego pixelam, czyli jak mocno dany pixel ma świecić.
Joytic Napisano 9 Luty 2006 Autor Napisano 9 Luty 2006 No właśnie wielki dzięki. Już kumam. O to mi chodziło. Wielki dzięks. Tylko jeszcze co mam zrobić, po instalacji 3d studio 8 nie mam żadnych obrazków w folderze image. Jest pusty. Doinstalowywałem jeszcze 3dsMaxAddMapsMat, 3dsMaxArchMat i 3dsMaxRefFiles. Ale nie mam żadnych map hdr :( Czy trzeba je jeszcze doinstalowywać?
tweety Napisano 9 Luty 2006 Napisano 9 Luty 2006 najlepiej ściagnij: http://www.max3d.pl/show.php?id=hdri
Bzyku Napisano 9 Luty 2006 Napisano 9 Luty 2006 widze ze tylko tu Lis wie co to wogole jest HDR OMG wystarczy uzyc jpg haha dobry kawal :). jak masz jpg no to nistety trzeba feakowac o ile sie wie co, jak i dlaczego zrobic dobra maske itd. ale raczej najlepiej uzyc gotowcow map HDR a nie jpg heh np.http://www.debevec.org/Probes/ i w hdrshopie przerobic probe do latitude
Joytic Napisano 9 Luty 2006 Autor Napisano 9 Luty 2006 Dzięki Wam bardzo pościągałem mapy i mam zarys o co w tym wszystkim biega. Tera wystarczy tylko odpalić 3d studio i działać. róbować i próbować :)
Bacry Napisano 9 Luty 2006 Napisano 9 Luty 2006 no chyba jednak nie całkiem Lis wie o co chodzi. HDRI nie ma dodatkowego kanału tylko barwy są zapisywane z większą dokładności czyli że od czarnego do białego nie będzie 8 bitów tylko 16 czyli z 256 razy więcej dokładnie to chodzi o składowe RGB. Ale też jest inna wersja HDR, która zapisuje wartość koloru jako wielkość zmienno przecinkowa wtedy jest jeszcze bardziej rzeczywiste odzwierciedlenie barw (a zatem i ekspozycji czyli jakby wartości energetycznej jednak wciąż poprzez składowe RGB)
tweety Napisano 9 Luty 2006 Napisano 9 Luty 2006 OMG wystarczy uzyc jpg haha dobry kawal :) Jeśli do mnie pijesz, to śpieszę z wytłumaczeniem: otóż jeśli używasz HDRI tylko do symulacji odbicia jakiejś przestrzeni (np: odbicia w szklance stojącej na stole) a nie oświetlania samej sceny to spokojnie można tą metodą wstawić zwykłego jpega. Nie mozesz znaleźć idealnie pasujacego HDRI do sceny? Wystarczy sfocić np. bombkę cyfrzakiem, wyretuszować ją w PS i wstawić jako background z mapowaniem Spherical. Gwarantuję, że jesli pożądnie zsynchronizuje się naświetlenie sceny do naświetlenia tła to wyjdzie to idealnie. Pozdrawiam
Bzyku Napisano 9 Luty 2006 Napisano 9 Luty 2006 więc jesli masz hdri w postaci jpg to też możesz. tweety chodzi mi o pisanie takich glupot a podrugie jesli masz juz jakas chromowana kule ktura mozesz fotografowac to spoko ale tez przydal by sie aparat z ja sie moze nieznam na aparatach ale cos w stylu czasu naswietlania(czyli chyba szybkosc przeslony) zemnie zaden fotograf i wtedy z sekwencji takich zdjec mozesz w hdrshopie zrobic HDRka potem obrobic w psie rozwiniecie mirrored balla nic wiecej. i wez sobie porownaj odbicia z LDRi(nie feakowanym na hdr) vs. HDRi a jesli nie widzisz roznicy to polecam okuliste bo to jest przepasc
Shogun 3D Napisano 9 Luty 2006 Napisano 9 Luty 2006 Pax vobiscum! Ja się dzisiaj wziąłem za HDRI i wyszło mi takie cuś: A tutaj link do animki: obrót kamery wokół całości. (1,81MB) http://rapidshare.de/files/12913887/HDRI_proba.avi.html I drugi plik, większy, z podrasowana animką i swiatłem. (4,24MB) http://rapidshare.de/files/12930526/HDRI_proba_1280x1024.avi.html Ruch kamery nie jest płynny, ale trudno.
tweety Napisano 10 Luty 2006 Napisano 10 Luty 2006 więc jesli masz hdri w postaci jpg to też możesz. ok. tutaj faktycznie walnąłem głupotę. chodziło mi o tylko o tło służące tylko jako envirnoment. nic więcej. a co do aparatu to moja Minolta za 700zł ma pełnego manuala czyli możliwosć min. ustawienia czasu expozycji (naświetlania). a co do okulisty to na serio wybieram się w przyszłym tygodniu :P Pozdrawiam Pozdrawiam
Shogun 3D Napisano 10 Luty 2006 Napisano 10 Luty 2006 Czy mi się tylko wydaje, czy HDRy same emitują swiatło niczym daylight?
Bacry Napisano 15 Luty 2006 Napisano 15 Luty 2006 o ile są dobrze zrobione i obejmują całe otoczenie a nie jego połówkę:D a z jpg'ami to bzyku już wspomniał o feakowanym to można tego samego jpg mixować ze sobą jako mapę miksowania trzeba już samemu na zdjęciu przerobionym w skalę szarości. W drugiej mapie (ale takim samym jpg) trzeba zwiększyć OUTPUT amount i wychodzi czasami całkiem fajnie. Pisali o tym gdzieś w sieci.
Hynol Napisano 16 Luty 2006 Napisano 16 Luty 2006 ok. tutaj faktycznie walnąłem głupotę. chodziło mi o tylko o tło służące tylko jako envirnoment. Jako że enviroment wpływa na refleksy bo jest ich źródłem, to stosowanie nie dynamicznych bitmap jest błędem imho. Dobre speki na przykład osiągnąć można bez potrzeby dodatkowego symulowania ich światłami maxa.
tweety Napisano 16 Luty 2006 Napisano 16 Luty 2006 Hynol: ale w przypadku kiedy nie potrzebujesz wyrazistych odbić np: w chromowanych częściach a tylko zależy ci na podkreśelniu, że cokolwiek wogóle istnieje oprócz obiektu to mapa z jpega tez może być. Koniec tematu. moim zadaniem było przedstawić sensownie i klarownie, jak wstawić mapę HDRI do maxa tak żeby zadziałała. sposób przedstawiłem: http://www.max3d.pl/forum/showpost.php?p=337856&postcount=9 więc nie wiem po co ponowne rozstrząsanie tematu co lepsze jpeg czy HDRI. prawdą jest, że HDRI jest najlepszym rozwiązaniem ale w przypadku kiedy nie masz np: moon_probe.hdr z mapą księżyca albo innego dziwnego miejsca, można trochę pooszukiwać i pomęczyć zwykłego jpega czy tiffa, żeby nie uzsykać odbić kuchni w nogach lądownika Apollo ;) Pozdrawiam
Hynol Napisano 16 Luty 2006 Napisano 16 Luty 2006 Można wtedy nie męczyć tego jpega czy TIFFa tylko załadować go do HDRI shopa i zapisać. Roboty niewiele a efekt lepszy i dający większą kontrole imho.
Bacry Napisano 17 Luty 2006 Napisano 17 Luty 2006 samo zapisanie w formacie hdr nic nie zmieni, trzeba dynamikę zrobić nieliniową a najlepiej zrobić sumowanie z jpg przerobionymi w photoshopie.
Bacry Napisano 17 Luty 2006 Napisano 17 Luty 2006 nie mam aktualnie hdrshopa pod ręką ale kiedy się nim bawiłem miał możliwość operowania na obrazach poprzez dodawanie dwóch obrazów do siebie (było też chyba mnożenie i inne operacje) więc w photoshopie można przygotować kilka plików ze zmienioną expozycją a następnie zsumować je dzięki czemu coś tam wyjdzie (napewno lepsze niż zwykły jpg). W drugiej wersji hdrshopa jest coś takiego: HDRShop allows you to create a high-dynamic range image from a sequence of standard 24-bit images taken at different shutter speeds. The images should be taken without moving the camera, and should be bracketed so that the darkest parts of the scene are clearly visible in the longest exposure and the brightest parts of the image are not "blasted out" to white in the shortest exposure a tutaj link do tutoriala http://gl.ict.usc.edu/HDRShop/tutorial/tutorial3.html
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się