mort Napisano 25 Luty 2006 Napisano 25 Luty 2006 Witajcie! Mam do zrobienia pracę semestralną-wizualizację zamku, w ruinie który będzie się właśnie walił. A że zazwyczaj moje prace są krytykowane za texturing to postanowiłem że jednocześnie z modelowaniem zajmę się nauką robienia porządnych tekstur: tu jest pierwszy render, w sumie dopiero zaczęłem, całość malowana w fotoszopie. model jest robiony na szybko zeby na boxa nie nakładać. http://img518.imageshack.us/img518/9113/47jf.jpg || na obiekcie http://img504.imageshack.us/img504/1039/stone27vw.jpg || mapa diffuse pozdrawiam!
oo79 Napisano 25 Luty 2006 Napisano 25 Luty 2006 sztuczna ta tekstura. musisz sam namalowac ja? lepsze znajdziesz w necie za free a calkiem zgrabnie sie prezentuja na modelu pozniej.
mort Napisano 25 Luty 2006 Autor Napisano 25 Luty 2006 tylko że te ze zdjęć bardzo brzydko się tilingują, a jeśli zamek będzie duży to niefajnie będzie to wygladało :/ a na total textures mnie nie stać :P
uncle Napisano 25 Luty 2006 Napisano 25 Luty 2006 sa bardzo proste triki zeby zrobic tilingujaca sie teksture ze zdjecia;) calsoc opercaji trwa 30-40sek;)
tweety Napisano 25 Luty 2006 Napisano 25 Luty 2006 jeśli malujesz swoją texturę w PSie to przyjrzyj się jak bardzo ona rózni się od przykładowego zdjęcia: U ciebie każdy fragment cegły jest taki sam jak zaprawa (bark BUMPa czy Displace’a). Poza tym kolorystycznie siada totalnie: cegły winne być czerwone, fuga albo biała (szara) albo z pleśnią czy grzybem (zielonym). Na powierzchni cegieł są z reguły rowki rysy zadrapania ubytki, nie wspomnę już o zaciekach czy przebarwieniach. Poza tym pamiętaj, że jedna cegła nie ma 2m na długość :] Pozdrawiam
mort Napisano 26 Luty 2006 Autor Napisano 26 Luty 2006 chyba że zamek jest z kamienia, wtedy jest szary iu duży jak najbardziej a te moje mają o ile pamiętam coś ponad metr :P tam jest bump niestety za mały a jużi tak na 40 go ustawiłem, ale jak zwiększę to artefakty się pojawiają..displace rozsypuje wsio już zupełnie :/ ok, pokombinuję, jak mówiłem, mam trochę czasu na różne próby :) dzięki za commenty, pozdrawiam!
hkropinski Napisano 26 Luty 2006 Napisano 26 Luty 2006 napewno powinienes zmienić mapowanie, większy bump też by się przydał, ćwicz dalej, pozdr
mort Napisano 26 Luty 2006 Autor Napisano 26 Luty 2006 pogrzebałem dłuzej w sieci, wynalażłem coś takiego..narazie czysta, jak sięspodoba wezmęsieza przybrudzanie..niestety tekstura w bardzo niskiej rozdziałce,ale ujęcie będzie z dosć daleka. pozdrawiam! EDIT: zapomniałbym, mapowania nie będę zmieniał, obiekt jest tylko żeby tekstura miała na czym lezeć, jak zrobię już dość duzy kawałek zamku to zamieszczę go, narazie nie ma co pokazywać..
tweety Napisano 26 Luty 2006 Napisano 26 Luty 2006 tam jest bump niestety za mały a jużi tak na 40 go ustawiłem, ale jak zwiększę to artefakty się pojawiają..displace rozsypuje wsio już zupełnie :/ a robisz osobne mapki dla bump'a i displace'a czy po przeształcasz diffuse na grayscale i wsadzasz w sloty? :]
mort Napisano 26 Luty 2006 Autor Napisano 26 Luty 2006 osobne ofkz, teraz dołączoną do textury dałem, wrzucam obie i render którego przez nieopatrznośćwcześniej nie dodałem :P http://img501.imageshack.us/img501/930/5a5jt.jpg http://img502.imageshack.us/img502/8876/brick2nz.jpg pozdrawiam!
tweety Napisano 26 Luty 2006 Napisano 26 Luty 2006 nadal nie wygląda ona za ciekawie na obiekcie. nadal widać, że jest to tiling a nie jednolita pożądnie podkolorowana textura z masą róznorodnych zacieków i przebarwień. pracuj dalej :)
slayer2004 Napisano 26 Luty 2006 Napisano 26 Luty 2006 Jest już trochę lepiej. Aby uzyskać fajnie wyglądającą ścianę, ściągnij plugin do maxa Texture Shaker. Jest on darmowy i można w nim robić między innymi ściany z niepowtarzającymi się cegłami itp. Na stronie są videotutoriale dzieki którym, łatwo można sie nauczyć obsługi tego pluginu. A oto link : http://www.textureshaker.com/index.php?page=downloads
mort Napisano 27 Luty 2006 Autor Napisano 27 Luty 2006 kolejny update, troszkęurozmaidiłem kolorystykę, lekki meszek dodalem, zmieniłem bumpa.. zapraszam do komentowania, mam nadzieję że lepiej to wyglada... http://img503.imageshack.us/img503/4373/60vs.jpg http://img503.imageshack.us/img503/9388/6a9vf.jpg close up pozdro!
tweety Napisano 27 Luty 2006 Napisano 27 Luty 2006 teraz jest o wiele lepiej. popracuj nad mapowaniem na jakimś lepszym obiekcie i domaluj sciemnienia w rogach, przejaśnienia na kantach, jakieś pęknięcia i zacieki pod oknami. przydałoby się też kilka wyrw w takim wiekowym murze. Pozdrawiam
oo79 Napisano 27 Luty 2006 Napisano 27 Luty 2006 o! lepiej jednak moim zdaniem roznorodnosc ksztaltu poszczegolnych blokow jest obowiazkowa... moze malujac taki murek zrobilbys jakis tutek ? /nawet nie czuje jak rumuje ;-D/ keep it up
mort Napisano 27 Luty 2006 Autor Napisano 27 Luty 2006 tweety dzięki. Ogólnie praca ma przestawiać ruinę zamku którego fragment będzie się właśnie walił..mam czas do końca semestru..mój gość od animacji jest psycholem oo79 znaczy przerobić czy stworzyć? pozdrawiam!
mort Napisano 2 Marzec 2006 Autor Napisano 2 Marzec 2006 Heja, dawno nic nie wrzucałem. Narazie zostawiłem teksturki,czas zrobić coś co mogę profowi od animacji pokazać-więc modeluję. Po kilku dniach niespiesznej pracy (pochłonęła mię kolczuga którą dłubię :P) mam coś takiego: plan zamku: http://img128.imageshack.us/img128/4200/planzamku10sw.jpg render: http://img84.imageshack.us/img84/5930/36dk.jpg siata: http://img84.imageshack.us/img84/3175/44aa1.jpg Close up: http://img211.imageshack.us/img211/4549/59dy.jpg C&C welcome pozdrawiam!
oo79 Napisano 2 Marzec 2006 Napisano 2 Marzec 2006 nooo to mi sie podoba, ciekawe jak bedzie wygladac z teksturami. a codo muru: http://www.mayang.com/textures/Stone/html/Stone%20Walls/index.html /moze znasz juz te strone/, fajno sie zapowiada. dzialj i wklejaj zdjecia... jedyne co mnie "martwi" to ilosc polygonow /nie lubie pozniej takich obiektow teksturowac ;->/. moze zrob najpierw ogolnie calosc /bez detali/ a pozniej dorobisz /jak ci sie bedzie chcialo/.a zreszta zrobisz jak bedziesz chcial ja sie nie znam....
xeav Napisano 2 Marzec 2006 Napisano 2 Marzec 2006 http://www.mayang.com/textures/Stone/html/Stone%20Walls/index.html ] thx, przyda się :)
mort Napisano 2 Marzec 2006 Autor Napisano 2 Marzec 2006 oo79oczywiście że znam,połowę z nich mam już na dysku.. co do poligonów i detali: będę robił dwa modele-piekny nowiusi zamek dla siebie i starą ruinę na pracę semestralną. jeśli chodzi o mapowanie to pewnie będzie troszkę kłopotów, ale dam radę myślę :) xeav napewno :) pozdrawiam!
mort Napisano 3 Marzec 2006 Autor Napisano 3 Marzec 2006 kolejne (niewielkie) postępy.. rzut1: http://img233.imageshack.us/img233/2316/63oj.jpg siata: http://img233.imageshack.us/img233/6720/6a3xm.jpg rzut2: http://img207.imageshack.us/img207/1251/75go.jpg siata: http://img233.imageshack.us/img233/1571/7a0ym.jpg C&C jak najbardziej welcome! pozdrawiam!
mort Napisano 6 Marzec 2006 Autor Napisano 6 Marzec 2006 woooow, zeście się rozpisali :P luz, wrzucam kolejne rendery renderki: http://img383.imageshack.us/img383/6734/88jw.jpg http://img383.imageshack.us/img383/1807/8a7rb.jpg http://img504.imageshack.us/img504/1739/8b3wc.jpg i siaty: http://img465.imageshack.us/img465/3907/8s13lc.jpg http://img373.imageshack.us/img373/5798/8s23jr.jpg drobniutki, dwuminutowy (dosłownie) test materiału wcześniejszego: http://img375.imageshack.us/img375/3336/8d7tf.jpg pozdrawiam!
mort Napisano 19 Marzec 2006 Autor Napisano 19 Marzec 2006 dawno mnie nie było,miałem trochę inych prac do zrobienia..drobny update.. na dniach zoribę wieże i może bramy.. pozdrawiam! sorki ze 4 posty pod sobą, ale nie ma sensu edytowac posta i zostawiać wątku na 2 stronie..tam update'ow nikt nie obaczy..
hkropinski Napisano 19 Marzec 2006 Napisano 19 Marzec 2006 jak na razie - mało, czekam na więcej, pozdr
mort Napisano 30 Marzec 2006 Autor Napisano 30 Marzec 2006 kolejny update..bardzo wolno to idzie,ale posuwa się do przodu..mało mam na to czasu :/ ok więc oto on: http://images4.fotosik.pl/7/vljp5zhn17tv7tej.jpg http://images1.fotosik.pl/43/zg3coqesea3uoq64.jpg http://images4.fotosik.pl/7/6102qygsbjrylxbi.jpg na dniach zrobię mu jakąś ziemię, a potem się zobaczy. pozdrawiam!
Remedy Napisano 30 Marzec 2006 Napisano 30 Marzec 2006 Zaczyna przypominać zamek. :) Możesz dawać lepsze jakościowo rendery?
mort Napisano 5 Kwiecień 2006 Autor Napisano 5 Kwiecień 2006 remedy dzięki..co do jakości to nie mam czasu czekać na nie :P jak będzie coś więcej to się podkręci jakość.. tymczaem kolejny upgrade..długo nic nie robiłem, ale mało mam ostatnio czasu na modelowanie..powoli wchodzę w detalik. i tak oto: skończony barbakan(bez detali): http://images2.fotosik.pl/46/si6uwrzx6eg12n1r.jpg pierwsze detale zamku: http://images3.fotosik.pl/46/h084y7nvk9bab2al.jpg http://images2.fotosik.pl/46/2vkc07hrh06claq5.jpg wszelkie komentarze jak zwykle mile widziane :) pozdrawiam, miłego oglądania...
vv3k70r Napisano 5 Kwiecień 2006 Napisano 5 Kwiecień 2006 o! zamek z warha :) a tak powaznie, drugi mur musi byc wyzszy od pierwszego, wieze drugiego muru tez musza byc wyzsze, dobrze jesli ustawisz to an podwyzszeniu dojscie moze byc ozdobne, ale musi byc obronne, czyli wic sie pod wykuszami, a nie tak dobiegowo z dwoch stron do wejscia :) ale nei przejmuj sie, wszelkei umocnienia stale to pomniki ludzkiej glupoty :)
mort Napisano 6 Kwiecień 2006 Autor Napisano 6 Kwiecień 2006 vv3k70r po pierwsze- zamek jest na wzniesieniu więc drugi rząd murów może być tej samej wielkości, i tak jest niżej(znaczy ten zewnętrzny). zewnętrzny mur zresztą będzie zrobiony od nowa,w inym kształcie. jeśli chodzi o drogę, to jedzie tylko z jednej strony i cały czas pod murami, obok fosy (która musisz se wyobrazić jeszcze :P) potem przez barbakan,fosę i pierwszą bramę obok której są Dwie Wieże®.myslę że wystarczy :P ale nei przejmuj sie, wszelkei umocnienia stale to pomniki ludzkiej glupoty :) ejjj to nie było miłe! ;) na dniach coś dojdzie.. pozdrawiam!
Matys Napisano 6 Kwiecień 2006 Napisano 6 Kwiecień 2006 hmmm a ja mam pytanko czy mapowales te elementy? a jesli nie to jak masz zamiar to zrobic ?
vv3k70r Napisano 24 Czerwiec 2006 Napisano 24 Czerwiec 2006 oceniam co widze, to o pomnikach glupoty to cytat jakiegos madrego generala :) wiec si enei stresuj, umocnienia to po prostu glupota :) lduzei pozniej tylko wymyslaja jeszcze mocniejsze ladunki zeby je zniszczyc za jednym razem :) bron sie rozwija, a umocnienie gnije w ziemi, wiec wynik jest z gory wiadomy :)
mort Napisano 26 Czerwiec 2006 Autor Napisano 26 Czerwiec 2006 oceniam co widze nie wątpię, tylko do[powiadałem to czego jeszcze nie widać :) to o pomnikach glupoty to cytat jakiegos madrego generala :) wiec si enei stresuj, umocnienia to po prostu glupota :) lduzei pozniej tylko wymyslaja jeszcze mocniejsze ladunki zeby je zniszczyc za jednym razem :) bron sie rozwija, a umocnienie gnije w ziemi, wiec wynik jest z gory wiadomy :) no tu można by się, pokłucić chiciażby ostatnio modni talibowie którzy w jaskiniach tak się kryją że USA do tej pory się z nimi babra ;) i wątpię żeby szybko się uporali z nimi.. bron sie rozwija, a umocnienie gnije w ziemi, wiec wynik jest z gory wiadomy :) no cóż, może i tak, ale dzieki temu mamy teraz troche ruina a i parę pięknych zamków się ostało w stanie całkiem przyzwoitym do dziś :) wiec pozostaje dziekować za ludzką głupotę ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się