Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie!

Mam do zrobienia pracę semestralną-wizualizację zamku, w ruinie który będzie się właśnie walił. A że zazwyczaj moje prace są krytykowane za texturing to postanowiłem że jednocześnie z modelowaniem zajmę się nauką robienia porządnych tekstur: tu jest pierwszy render, w sumie dopiero zaczęłem, całość malowana w fotoszopie. model jest robiony na szybko zeby na boxa nie nakładać.

 

http://img518.imageshack.us/img518/9113/47jf.jpg || na obiekcie

http://img504.imageshack.us/img504/1039/stone27vw.jpg || mapa diffuse

 

pozdrawiam!

  • Odpowiedzi 33
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

sztuczna ta tekstura. musisz sam namalowac ja? lepsze znajdziesz w necie za free a calkiem zgrabnie sie prezentuja na modelu pozniej.

Napisano

tylko że te ze zdjęć bardzo brzydko się tilingują, a jeśli zamek będzie duży to niefajnie będzie to wygladało :/ a na total textures mnie nie stać :P

Napisano

jeśli malujesz swoją texturę w PSie to przyjrzyj się jak bardzo ona rózni się od przykładowego zdjęcia:

 

snap2033.jpg

 

U ciebie każdy fragment cegły jest taki sam jak zaprawa (bark BUMPa czy Displace’a). Poza tym kolorystycznie siada totalnie: cegły winne być czerwone, fuga albo biała (szara) albo z pleśnią czy grzybem (zielonym). Na powierzchni cegieł są z reguły rowki rysy zadrapania ubytki, nie wspomnę już o zaciekach czy przebarwieniach.

Poza tym pamiętaj, że jedna cegła nie ma 2m na długość :]

 

Pozdrawiam

Napisano

chyba że zamek jest z kamienia, wtedy jest szary iu duży jak najbardziej a te moje mają o ile pamiętam coś ponad metr :P tam jest bump niestety za mały a jużi tak na 40 go ustawiłem, ale jak zwiększę to artefakty się pojawiają..displace rozsypuje wsio już zupełnie :/

 

ok, pokombinuję, jak mówiłem, mam trochę czasu na różne próby :)

 

dzięki za commenty, pozdrawiam!

Napisano

pogrzebałem dłuzej w sieci, wynalażłem coś takiego..narazie czysta, jak sięspodoba wezmęsieza przybrudzanie..niestety tekstura w bardzo niskiej rozdziałce,ale ujęcie będzie z dosć daleka.

pozdrawiam!

 

EDIT:

zapomniałbym, mapowania nie będę zmieniał, obiekt jest tylko żeby tekstura miała na czym lezeć, jak zrobię już dość duzy kawałek zamku to zamieszczę go, narazie nie ma co pokazywać..

Napisano
tam jest bump niestety za mały a jużi tak na 40 go ustawiłem, ale jak zwiększę to artefakty się pojawiają..displace rozsypuje wsio już zupełnie :/

a robisz osobne mapki dla bump'a i displace'a czy po przeształcasz diffuse na grayscale i wsadzasz w sloty? :]

Napisano

nadal nie wygląda ona za ciekawie na obiekcie. nadal widać, że jest to tiling a nie jednolita pożądnie podkolorowana textura z masą róznorodnych zacieków i przebarwień.

pracuj dalej :)

Napisano

teraz jest o wiele lepiej. popracuj nad mapowaniem na jakimś lepszym obiekcie i domaluj sciemnienia w rogach, przejaśnienia na kantach, jakieś pęknięcia i zacieki pod oknami. przydałoby się też kilka wyrw w takim wiekowym murze.

 

Pozdrawiam

Napisano

o! lepiej jednak moim zdaniem roznorodnosc ksztaltu poszczegolnych blokow jest obowiazkowa... moze malujac taki murek zrobilbys jakis tutek ? /nawet nie czuje jak rumuje ;-D/ keep it up

Napisano

tweety dzięki. Ogólnie praca ma przestawiać ruinę zamku którego fragment będzie się właśnie walił..mam czas do końca semestru..mój gość od animacji jest psycholem

 

oo79 znaczy przerobić czy stworzyć?

 

pozdrawiam!

Napisano

Heja, dawno nic nie wrzucałem. Narazie zostawiłem teksturki,czas zrobić coś co mogę profowi od animacji pokazać-więc modeluję.

 

Po kilku dniach niespiesznej pracy (pochłonęła mię kolczuga którą dłubię :P) mam coś takiego:

 

plan zamku:

http://img128.imageshack.us/img128/4200/planzamku10sw.jpg

 

render:

http://img84.imageshack.us/img84/5930/36dk.jpg

 

siata:

http://img84.imageshack.us/img84/3175/44aa1.jpg

 

Close up:

http://img211.imageshack.us/img211/4549/59dy.jpg

 

C&C welcome

 

pozdrawiam!

Napisano

nooo to mi sie podoba, ciekawe jak bedzie wygladac z teksturami. a codo muru: http://www.mayang.com/textures/Stone/html/Stone%20Walls/index.html /moze znasz juz te strone/, fajno sie zapowiada. dzialj i wklejaj zdjecia...

jedyne co mnie "martwi" to ilosc polygonow /nie lubie pozniej takich obiektow teksturowac ;->/. moze zrob najpierw ogolnie calosc /bez detali/ a pozniej dorobisz /jak ci sie bedzie chcialo/.a zreszta zrobisz jak bedziesz chcial ja sie nie znam....

Napisano

oo79oczywiście że znam,połowę z nich mam już na dysku..

co do poligonów i detali: będę robił dwa modele-piekny nowiusi zamek dla siebie i starą ruinę na pracę semestralną. jeśli chodzi o mapowanie to pewnie będzie troszkę kłopotów, ale dam radę myślę :)

 

xeav napewno :)

 

pozdrawiam!

Napisano
Napisano

dawno mnie nie było,miałem trochę inych prac do zrobienia..drobny update..

 

fhqqq4t9dbs33caw.jpg

 

na dniach zoribę wieże i może bramy..

 

pozdrawiam!

 

sorki ze 4 posty pod sobą, ale nie ma sensu edytowac posta i zostawiać wątku na 2 stronie..tam update'ow nikt nie obaczy..

Napisano

remedy dzięki..co do jakości to nie mam czasu czekać na nie :P jak będzie coś więcej to się podkręci jakość..

 

tymczaem kolejny upgrade..długo nic nie robiłem, ale mało mam ostatnio czasu na modelowanie..powoli wchodzę w detalik. i tak oto:

 

skończony barbakan(bez detali):

 

http://images2.fotosik.pl/46/si6uwrzx6eg12n1r.jpg

 

pierwsze detale zamku:

 

http://images3.fotosik.pl/46/h084y7nvk9bab2al.jpg

 

http://images2.fotosik.pl/46/2vkc07hrh06claq5.jpg

 

wszelkie komentarze jak zwykle mile widziane :)

pozdrawiam, miłego oglądania...

Napisano

o! zamek z warha :)

a tak powaznie, drugi mur musi byc wyzszy od pierwszego, wieze drugiego muru tez musza byc wyzsze,

dobrze jesli ustawisz to an podwyzszeniu

dojscie moze byc ozdobne, ale musi byc obronne, czyli wic sie pod wykuszami, a nie tak dobiegowo z dwoch stron do wejscia :)

 

ale nei przejmuj sie, wszelkei umocnienia stale to pomniki ludzkiej glupoty :)

Napisano

vv3k70r po pierwsze- zamek jest na wzniesieniu więc drugi rząd murów może być tej samej wielkości, i tak jest niżej(znaczy ten zewnętrzny). zewnętrzny mur zresztą będzie zrobiony od nowa,w inym kształcie. jeśli chodzi o drogę, to jedzie tylko z jednej strony i cały czas pod murami, obok fosy (która musisz se wyobrazić jeszcze :P) potem przez barbakan,fosę i pierwszą bramę obok której są Dwie Wieże®.myslę że wystarczy :P

 

 

ale nei przejmuj sie, wszelkei umocnienia stale to pomniki ludzkiej glupoty :)

ejjj to nie było miłe! ;)

 

na dniach coś dojdzie..

pozdrawiam!

Napisano

oceniam co widze,

 

to o pomnikach glupoty to cytat jakiegos madrego generala :) wiec si enei stresuj, umocnienia to po prostu glupota :) lduzei pozniej tylko wymyslaja jeszcze mocniejsze ladunki zeby je zniszczyc za jednym razem :)

 

bron sie rozwija, a umocnienie gnije w ziemi, wiec wynik jest z gory wiadomy :)

Napisano

oceniam co widze

 

nie wątpię, tylko do[powiadałem to czego jeszcze nie widać :)

 

to o pomnikach glupoty to cytat jakiegos madrego generala :) wiec si enei stresuj, umocnienia to po prostu glupota :) lduzei pozniej tylko wymyslaja jeszcze mocniejsze ladunki zeby je zniszczyc za jednym razem :)

 

bron sie rozwija, a umocnienie gnije w ziemi, wiec wynik jest z gory wiadomy :)

 

no tu można by się, pokłucić chiciażby ostatnio modni talibowie którzy w jaskiniach tak się kryją że USA do tej pory się z nimi babra ;) i wątpię żeby szybko się uporali z nimi..

 

bron sie rozwija, a umocnienie gnije w ziemi, wiec wynik jest z gory wiadomy :)

 

no cóż, może i tak, ale dzieki temu mamy teraz troche ruina a i parę pięknych zamków się ostało w stanie całkiem przyzwoitym do dziś :) wiec pozostaje dziekować za ludzką głupotę ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności