y2d Napisano 1 Marzec 2006 Napisano 1 Marzec 2006 Witam, mam do oswietlenia model jednego pietra biurowca o wymiarach 50x50m Model ma byc oswietlony swiatlem sztucznym, w nocy (zadnego swiatla z zewnatrz itd). I teraz mam problem, to ma byc animacja, wiec nie moge sobie pozwolic na to, zeby jedna klatka renderowala sie godzinami. Probowalem m.in. uzyc jednego photometric target area light (pietro podzielone jest na 3 sekcje, wiec 3 swiatla bylyby w sam raz) o wymiarach dosc znacznych (bylo cos okolo 19x45m) ale swiatlo jest strasznie ziarniste i nic na to nie pomaga, ani wlaczenie GI ani FG, ani zmiana ustawien w nich Potrzebuje jakiegos 'taniego' rozwiazania, moze ktos kiedys spotkal sie z tym problemem i moze podzielic sie spostrzezeniami uzywam mental raya i maxa pozdrawiam
polka dot Napisano 1 Marzec 2006 Napisano 1 Marzec 2006 wstaw ile świateł chcesz, tak żeby wyglądało ładnie, potem wypal to do tekstur i dopiero animuj :)
Hynol Napisano 1 Marzec 2006 Napisano 1 Marzec 2006 Mental ray nie jest tu dobrym pomysłem - vray lub scanline z radiosity.
y2d Napisano 1 Marzec 2006 Autor Napisano 1 Marzec 2006 kome: nad tym myslalem, poszperam teraz w temacie, ale o ile mi sie wydaje musialbym wypalic tekstury wszystkich obiektow w calej scenie... a jest ich od cholery... az boje sie o tym myslec ile to babrania z tym moze byc ;) hynol: problem w tym, ze totalnie nie znam sie na vray'u a ze scanline'em tez za duzo doswiadczenia nie mam jesli chodzi o radiosity... no i nie wiem czy skok predkosci bylby na tyle duzy, zeby warto bylo sie tym zajac
Hynol Napisano 1 Marzec 2006 Napisano 1 Marzec 2006 To zależy od skomplikowania sceny i docelowej jakości imho. Na Vraya można przejść z Mentala w dzień (prosze mnie nie bić - oczywiście że nie da się dowiedzieć wszystkiego i wypróbować tej mnogości opcji, ale do podstawowych materiałów architektonicznych, metali, szkła, plastików i opcji podstawowych GI można się przyzwyczaić bardzo szybko po kilku tutorialach). Prędkość pracy jest nieporównywalna a ilość błędów przy ustawianiu materiałów dużo mniejsza. Tak mi się przynajmniej wydaje ;)
SWRSC Napisano 1 Marzec 2006 Napisano 1 Marzec 2006 ustaw duże wartości w FG min/max, samples dużo nie dawaj. Samplowanie renderu ustaw na 1/4/4. Zamiast zwyklych fotometrykow wstaw sobie ładne IESy. Dostosuj photony do wydajności i powinno być dobrze.
y2d Napisano 2 Marzec 2006 Autor Napisano 2 Marzec 2006 vraylight swietnie pasuje do tego co chce zrobic, bede musial teraz pogrzebac w ustawieniach i znalezc jakies optimum po wczorajszych szybkich testach rozwazam tez uzycie wypiekania tekstur, ale musze sie temu jeszcze konkretniej przyjrzec
buczer Napisano 2 Marzec 2006 Napisano 2 Marzec 2006 vraylight w dużej ilości imho bardzo spowolni renderowanie
y2d Napisano 2 Marzec 2006 Autor Napisano 2 Marzec 2006 tak sie dobrze zlozylo, ze cala scenke moge zakryc jednym vraylightem :) zdaje sie, ze dziala swietnie (odpukac - przyjdzie czas na teksturowanie, wtedy sie okaze)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się