Skocz do zawartości

Oswietlenie sufitowe na duzych powierzchniach (biurowce itd)


y2d

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam do oswietlenia model jednego pietra biurowca o wymiarach 50x50m

 

Model ma byc oswietlony swiatlem sztucznym, w nocy (zadnego swiatla z zewnatrz itd). I teraz mam problem, to ma byc animacja, wiec nie moge sobie pozwolic na to, zeby jedna klatka renderowala sie godzinami.

 

Probowalem m.in. uzyc jednego photometric target area light (pietro podzielone jest na 3 sekcje, wiec 3 swiatla bylyby w sam raz) o wymiarach dosc znacznych (bylo cos okolo 19x45m) ale swiatlo jest strasznie ziarniste i nic na to nie pomaga, ani wlaczenie GI ani FG, ani zmiana ustawien w nich

 

Potrzebuje jakiegos 'taniego' rozwiazania, moze ktos kiedys spotkal sie z tym problemem i moze podzielic sie spostrzezeniami

 

uzywam mental raya i maxa

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

kome: nad tym myslalem, poszperam teraz w temacie, ale o ile mi sie wydaje musialbym wypalic tekstury wszystkich obiektow w calej scenie... a jest ich od cholery... az boje sie o tym myslec ile to babrania z tym moze byc ;)

 

hynol: problem w tym, ze totalnie nie znam sie na vray'u a ze scanline'em tez za duzo doswiadczenia nie mam jesli chodzi o radiosity... no i nie wiem czy skok predkosci bylby na tyle duzy, zeby warto bylo sie tym zajac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy od skomplikowania sceny i docelowej jakości imho. Na Vraya można przejść z Mentala w dzień (prosze mnie nie bić - oczywiście że nie da się dowiedzieć wszystkiego i wypróbować tej mnogości opcji, ale do podstawowych materiałów architektonicznych, metali, szkła, plastików i opcji podstawowych GI można się przyzwyczaić bardzo szybko po kilku tutorialach). Prędkość pracy jest nieporównywalna a ilość błędów przy ustawianiu materiałów dużo mniejsza. Tak mi się przynajmniej wydaje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustaw duże wartości w FG min/max, samples dużo nie dawaj. Samplowanie renderu ustaw na 1/4/4. Zamiast zwyklych fotometrykow wstaw sobie ładne IESy. Dostosuj photony do wydajności i powinno być dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vraylight swietnie pasuje do tego co chce zrobic, bede musial teraz pogrzebac w ustawieniach i znalezc jakies optimum

 

po wczorajszych szybkich testach rozwazam tez uzycie wypiekania tekstur, ale musze sie temu jeszcze konkretniej przyjrzec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności