Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Heh, wygląda na to że poduszę trochę to podforum.

Pisałem już w poprzednim wątku - chiałbym zrobić grawerowanie. Bumpem mi nie wychodzi...

Chciałbym uniknąć rżnięcia siatki, może się znajdzie jakiś wypróbowany sposób i niezbyt trudny dla lamy takiej jak ja :P

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Displacement zamiast bumpa powinien lepiej wyjsc jesli nie chcesz modelowac. Jesli masz wzorek do wygrawerowania na splinach, to moze bedzie sie to dalo jednak w miare bezbolesnie zrobic w modelu?

Napisano

Bumpem wychodzi to jak wytloczenie w metalu po prostu.

 

No mam wzorek w splinach bo sam go robię, ale pytanie jak mam spliny dodać do siatki bezboleśnie?

Napisano

no jak grawerowanie w szkle na przykład to może specular mapy + mapa przezroczystosci :) bo właściwie w każdym innym materiale wygląda "jak w metalu"

Napisano

Teraz to już w ogóle jestem zamotany. Nałożyłem bumpa i materiał dostał jakiejś dziwnej przezroczystosci. Już nic nie kumam :) Jutro Wam wkleję rendery, bo coś poprzestawiałem i sam nie wiem co.

 

PS Podsyłam co się dzieje :D ten sam materiał - jak jest plane za nim i jak nie ma :D zgłupiałem kompletnie teraz ale chyba rozumiem :)

Napisano

No to lecimy :)

Oczywiscie material VrayMtl, kanal Refract z VrayMap i kanal Bump z jpg

 

No i teraz odpowiednio zmieniał się parametr Bumpa

 

 

 

 

30

proba004.jpg

 

30

proba005.jpg

 

-30

proba006.jpg

 

-10

proba007.jpg

 

BUMP

bump.jpg

Napisano

A lepszy jest wrogiem dobrego, tak? :)

 

Ja nie chciałem uzyskać efektu tłoczenia w metalu. To jest prościzna, chociaż przyznaję efekt który uzyskałem mnie zadawala i wygląda to całkiem przyjemnie. Jednak ja tu nie piszę, żeby skakać jak mi coś wyjdzie przypadkiem, tylko po to, żeby wzbogcić swoją wiedzę o teksturowaniu, bo jest mizerna.

Napisano

Narysować to będzie ciężko, ale metodą prób i błędów zaczynam coraz fajniejsze rzeczy uzyskiwać. Zmniejszyłem kontur rysunku bumpa i zaczyna to wyglądać sensowniej. Spróbuję dodać szum do tych konturów, moze wyjdzie jeszcze lepiej...

 

 

PS No cóż, nic nie rodzi się bez bólu :)

Napisano

Tym razem zrobilem bump z maskowaniem :) podoba mi się coraz bardziej.

Ale mam pytanie odnośnie maskowania.

Difuse>Mask> dosteję dwa kanały Map i Mask. Mask - wiadomo, ale Map? Nie dodałem tam nic i efekt widzicie. Pytanie, jak dodać do wymaskowanego pola inny materiał skoro tylko mogę go wymapować?

 

Bump+Difuse/Mask

proba008.jpg

Difuse/Mask (to jest na serio niezłe, pierwsza zabawa z maskowaniem w 3ds :) )

%7Ekermit.proba008.jpgproba009.jpg

 

%7Ekermit.proba009.jpg

No i inna wersja na próbę :D

proba010.jpg

proba011.jpg

proba012.jpg

Napisano

Jest tyle rozwiązań że aż głowa pęka od pomysłów. Na przykład w slocie diffuse mix między dwoma kolorami według bitmapy? Jeżeli powierzchnie mają mieć inne shadery to materiał blend się przyda. A co do maski - ona działa jak decal - nanosi na obszar zaznaczony przez maske bitmape wpakowaną do drugiego slotu - jak ma to być tylko inny kolor wystarczy mapa typu output z zaznaczonym enable color map i ustawionymi wartościami.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności