KdeZoo Napisano 6 Marzec 2006 Napisano 6 Marzec 2006 Heh, wygląda na to że poduszę trochę to podforum. Pisałem już w poprzednim wątku - chiałbym zrobić grawerowanie. Bumpem mi nie wychodzi... Chciałbym uniknąć rżnięcia siatki, może się znajdzie jakiś wypróbowany sposób i niezbyt trudny dla lamy takiej jak ja :P
polka dot Napisano 6 Marzec 2006 Napisano 6 Marzec 2006 a dlaczego bumpem nie wychodzi? to dla ciebie chyba najlepsza metoda :)
Chalek Napisano 6 Marzec 2006 Napisano 6 Marzec 2006 Displacement zamiast bumpa powinien lepiej wyjsc jesli nie chcesz modelowac. Jesli masz wzorek do wygrawerowania na splinach, to moze bedzie sie to dalo jednak w miare bezbolesnie zrobic w modelu?
KdeZoo Napisano 6 Marzec 2006 Autor Napisano 6 Marzec 2006 Bumpem wychodzi to jak wytloczenie w metalu po prostu. No mam wzorek w splinach bo sam go robię, ale pytanie jak mam spliny dodać do siatki bezboleśnie?
Shogun 3D Napisano 6 Marzec 2006 Napisano 6 Marzec 2006 Dajesz ujemną wartość bumpa i masz wklęsłość.
polka dot Napisano 6 Marzec 2006 Napisano 6 Marzec 2006 pokaż obrazek z tym co ci wychodzi a mistrze zaraz ci powiedzą co i jak :D
muody Napisano 6 Marzec 2006 Napisano 6 Marzec 2006 no jak grawerowanie w szkle na przykład to może specular mapy + mapa przezroczystosci :) bo właściwie w każdym innym materiale wygląda "jak w metalu"
KdeZoo Napisano 6 Marzec 2006 Autor Napisano 6 Marzec 2006 Teraz to już w ogóle jestem zamotany. Nałożyłem bumpa i materiał dostał jakiejś dziwnej przezroczystosci. Już nic nie kumam :) Jutro Wam wkleję rendery, bo coś poprzestawiałem i sam nie wiem co. PS Podsyłam co się dzieje :D ten sam materiał - jak jest plane za nim i jak nie ma :D zgłupiałem kompletnie teraz ale chyba rozumiem :)
KdeZoo Napisano 7 Marzec 2006 Autor Napisano 7 Marzec 2006 No to lecimy :) Oczywiscie material VrayMtl, kanal Refract z VrayMap i kanal Bump z jpg No i teraz odpowiednio zmieniał się parametr Bumpa 30 30 -30 -10 BUMP
Marcin Napisano 8 Marzec 2006 Napisano 8 Marzec 2006 nie rozumiem w czym problem ;] bump wygląda dobrze
KdeZoo Napisano 9 Marzec 2006 Autor Napisano 9 Marzec 2006 A lepszy jest wrogiem dobrego, tak? :) Ja nie chciałem uzyskać efektu tłoczenia w metalu. To jest prościzna, chociaż przyznaję efekt który uzyskałem mnie zadawala i wygląda to całkiem przyjemnie. Jednak ja tu nie piszę, żeby skakać jak mi coś wyjdzie przypadkiem, tylko po to, żeby wzbogcić swoją wiedzę o teksturowaniu, bo jest mizerna.
polka dot Napisano 9 Marzec 2006 Napisano 9 Marzec 2006 omg :) to napisz albo lepiej narysuj to co chcesz osiągnąć.
KdeZoo Napisano 9 Marzec 2006 Autor Napisano 9 Marzec 2006 Narysować to będzie ciężko, ale metodą prób i błędów zaczynam coraz fajniejsze rzeczy uzyskiwać. Zmniejszyłem kontur rysunku bumpa i zaczyna to wyglądać sensowniej. Spróbuję dodać szum do tych konturów, moze wyjdzie jeszcze lepiej... PS No cóż, nic nie rodzi się bez bólu :)
KdeZoo Napisano 9 Marzec 2006 Autor Napisano 9 Marzec 2006 Tym razem zrobilem bump z maskowaniem :) podoba mi się coraz bardziej. Ale mam pytanie odnośnie maskowania. Difuse>Mask> dosteję dwa kanały Map i Mask. Mask - wiadomo, ale Map? Nie dodałem tam nic i efekt widzicie. Pytanie, jak dodać do wymaskowanego pola inny materiał skoro tylko mogę go wymapować? Bump+Difuse/Mask Difuse/Mask (to jest na serio niezłe, pierwsza zabawa z maskowaniem w 3ds :) ) No i inna wersja na próbę :D
Lukasz_D Napisano 10 Marzec 2006 Napisano 10 Marzec 2006 A jak zrobić zeby wygrawerowany "obszar" był innym "kolorem" jak w tym ostatnim zdjęciu ??
KdeZoo Napisano 10 Marzec 2006 Autor Napisano 10 Marzec 2006 Ty się mnie pytasz? Czy się tylko nabijasz ze mnie :)
Hynol Napisano 10 Marzec 2006 Napisano 10 Marzec 2006 Jest tyle rozwiązań że aż głowa pęka od pomysłów. Na przykład w slocie diffuse mix między dwoma kolorami według bitmapy? Jeżeli powierzchnie mają mieć inne shadery to materiał blend się przyda. A co do maski - ona działa jak decal - nanosi na obszar zaznaczony przez maske bitmape wpakowaną do drugiego slotu - jak ma to być tylko inny kolor wystarczy mapa typu output z zaznaczonym enable color map i ustawionymi wartościami.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się