Napisano 6 Marzec 200619 l Heh, wygląda na to że poduszę trochę to podforum. Pisałem już w poprzednim wątku - chiałbym zrobić grawerowanie. Bumpem mi nie wychodzi... Chciałbym uniknąć rżnięcia siatki, może się znajdzie jakiś wypróbowany sposób i niezbyt trudny dla lamy takiej jak ja :P
Napisano 6 Marzec 200619 l Displacement zamiast bumpa powinien lepiej wyjsc jesli nie chcesz modelowac. Jesli masz wzorek do wygrawerowania na splinach, to moze bedzie sie to dalo jednak w miare bezbolesnie zrobic w modelu?
Napisano 6 Marzec 200619 l Autor Bumpem wychodzi to jak wytloczenie w metalu po prostu. No mam wzorek w splinach bo sam go robię, ale pytanie jak mam spliny dodać do siatki bezboleśnie?
Napisano 6 Marzec 200619 l pokaż obrazek z tym co ci wychodzi a mistrze zaraz ci powiedzą co i jak :D
Napisano 6 Marzec 200619 l no jak grawerowanie w szkle na przykład to może specular mapy + mapa przezroczystosci :) bo właściwie w każdym innym materiale wygląda "jak w metalu"
Napisano 6 Marzec 200619 l Autor Teraz to już w ogóle jestem zamotany. Nałożyłem bumpa i materiał dostał jakiejś dziwnej przezroczystosci. Już nic nie kumam :) Jutro Wam wkleję rendery, bo coś poprzestawiałem i sam nie wiem co. PS Podsyłam co się dzieje :D ten sam materiał - jak jest plane za nim i jak nie ma :D zgłupiałem kompletnie teraz ale chyba rozumiem :)
Napisano 7 Marzec 200619 l Autor No to lecimy :) Oczywiscie material VrayMtl, kanal Refract z VrayMap i kanal Bump z jpg No i teraz odpowiednio zmieniał się parametr Bumpa 30 30 -30 -10 BUMP
Napisano 9 Marzec 200619 l Autor A lepszy jest wrogiem dobrego, tak? :) Ja nie chciałem uzyskać efektu tłoczenia w metalu. To jest prościzna, chociaż przyznaję efekt który uzyskałem mnie zadawala i wygląda to całkiem przyjemnie. Jednak ja tu nie piszę, żeby skakać jak mi coś wyjdzie przypadkiem, tylko po to, żeby wzbogcić swoją wiedzę o teksturowaniu, bo jest mizerna.
Napisano 9 Marzec 200619 l Autor Narysować to będzie ciężko, ale metodą prób i błędów zaczynam coraz fajniejsze rzeczy uzyskiwać. Zmniejszyłem kontur rysunku bumpa i zaczyna to wyglądać sensowniej. Spróbuję dodać szum do tych konturów, moze wyjdzie jeszcze lepiej... PS No cóż, nic nie rodzi się bez bólu :)
Napisano 9 Marzec 200619 l Autor Tym razem zrobilem bump z maskowaniem :) podoba mi się coraz bardziej. Ale mam pytanie odnośnie maskowania. Difuse>Mask> dosteję dwa kanały Map i Mask. Mask - wiadomo, ale Map? Nie dodałem tam nic i efekt widzicie. Pytanie, jak dodać do wymaskowanego pola inny materiał skoro tylko mogę go wymapować? Bump+Difuse/Mask Difuse/Mask (to jest na serio niezłe, pierwsza zabawa z maskowaniem w 3ds :) ) No i inna wersja na próbę :D
Napisano 10 Marzec 200619 l A jak zrobić zeby wygrawerowany "obszar" był innym "kolorem" jak w tym ostatnim zdjęciu ??
Napisano 10 Marzec 200619 l Jest tyle rozwiązań że aż głowa pęka od pomysłów. Na przykład w slocie diffuse mix między dwoma kolorami według bitmapy? Jeżeli powierzchnie mają mieć inne shadery to materiał blend się przyda. A co do maski - ona działa jak decal - nanosi na obszar zaznaczony przez maske bitmape wpakowaną do drugiego slotu - jak ma to być tylko inny kolor wystarczy mapa typu output z zaznaczonym enable color map i ustawionymi wartościami.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto