kondrad Napisano 15 Marzec 2006 Napisano 15 Marzec 2006 myslalem ze wiem jak uzywac chamfer... ale jednak chyba sie myliłem... to jest projekt testowy... :) chodzi mi okrawedzi... próbowałem różnych kombinacji... i zawsze jest taki efekt jak dodam ten "otwór"... boleanem... wszystkie krawedzi sie krzacza,,,... wchy??... nie moge dojsc dlaczego... myslalem ze to sprawa vertexów weldowałem ale to nic niedało....
Hynol Napisano 15 Marzec 2006 Napisano 15 Marzec 2006 Przekonwertuj na editable mesh -> resetX form ->Colapse ->Editable Poly i powinno być dobrze. Kwestie ciągłości siatki, podwójnych krawędzi itd. można sprawdzić modyfikatorem STL Check - włączamy po prostu opcje Check Enable.
El Wieczor Napisano 15 Marzec 2006 Napisano 15 Marzec 2006 Usuń Mesh Smooth, skonwertuj do poly i jeszcze raz nałóż MS.
kondrad Napisano 16 Marzec 2006 Autor Napisano 16 Marzec 2006 no nic nie kapuje... dodałem edge i było ok nawet jak zrobiłem ten niby obiektyw... ale jak juz wyciołem dziure na "spust" znowu zaczeło sie krzaczyć. ... nie robiac nic z siadka... z poly zkonwertowałem na mesh i dodałem Xform i potem colaps to tak jak radziliscie.... i potem znowu do poly i mesh smoth i teraz jest ok ??? dlaczego??
Hynol Napisano 16 Marzec 2006 Napisano 16 Marzec 2006 Tego nie wiem :). Metoda została opracowana przypadkiem, gdy po booleanie padła mi bardzo skomplikowana siatka. Od tego momentu nie używam tego badziewia (twój otwór można równie dobrze uzyskać po zastosowaniu funkcji bridge na odpowiednie polygony). Boolean generalnie powoduje błędy w editable poly, które jednak nie przetrzymują konwersji jaką podałem. Sam długo zastanawiałem się co to może być i sprawdzałem wszystkie możliwości - ciągłość siatki, crease na krawędziach, smoothing itd. Nie znalazłem odpowiedzi. Nie pamiętam też czy jest to nowy błąd czy był już w starszych maxach.
Touch Napisano 16 Marzec 2006 Napisano 16 Marzec 2006 Błąd stary jak świat (a raczej jak max;)... Boolean zawsze sprawiał problemy, juz nawet nie pamiętam ile razy przez to cholerstwo wyłączyłem kompa z nerwów;]
Hynol Napisano 16 Marzec 2006 Napisano 16 Marzec 2006 Polemizowałbym. Pracuje od dosowych wersji i nie przypominam sobie aby po wypuszczeniu poprawnej siatki (ręczna edycja w przypadku błędów) pojawiał się problem z zagęszczaniem siatki meshsmoothem. Zwykłych błędów bool'a potrafie uniknąć przez przygotowanie odpowiednich siatek - ale ten błąd ma się nijak do ich poprawności. Błędy o których wspominasz są widoczne na siatce gdy się jej przyjżeć - ten z którym borykał się kolega - nie.
kondrad Napisano 16 Marzec 2006 Autor Napisano 16 Marzec 2006 no ok ale dlaczego błędy były potem jak wykonałem te magiczna czynnosc nagle siatka sie naprawiła.... i jak bym jej nie edytował to te błedy były....
Jim mee Napisano 18 Marzec 2006 Napisano 18 Marzec 2006 moja rada to :) modeluj ile możesz z poly modelingu , a booleany zrób na raz. Wiele brył zattachuj i potem na raz wytnij. tak często robię i działa :). Jeszcze cała moja nadzieja w POWER BOOLEAN , ale jeszcze go nie testowałem.
Rekomendowane odpowiedzi