IamWeasel Napisano 18 Marzec 2006 Napisano 18 Marzec 2006 Robię moją pierwszą głowę. Za waszą namową polymodelingiem. Mam głowę i jako osobny obiekt zrobiłem ucho. Połączyłem oba obiekty funkcją Attache. Ułożyłem wszystko tak równo, jak tylko się da. Mimo to nie moge zweldować ich razem, po zweldowaniu dwóch werteksów, dwa sąsiednie już się nie dają. Załączam screen: Po przerobieniu tego na Editable Mesh moge zweldować, ale po nadaniu MeshSmootha wygląda okropnie i robią się jakieś dziury. Jak mam to połączyć?
piotrek Napisano 18 Marzec 2006 Napisano 18 Marzec 2006 Usuń face'y z modelu głowy - powstanie dziura, do której przyczepisz ucho.
Lucas Napisano 19 Marzec 2006 Napisano 19 Marzec 2006 A tak w ogóle, zamiast męczyć się z ręcznym ustawianiem tych vertexów to włącz 3d snap, ustaw, żeby przyciągał do vertexów i po sprawie - bo u Ciebie to one wcale nie są tak blisko siebie...
IamWeasel Napisano 19 Marzec 2006 Autor Napisano 19 Marzec 2006 Ale chyba przy robieniu target weld nie ma znaczenia, czy są blisko, czy nie? Moglibyście dokładniej powiedzieć o co chodzi z tym usuwaniem face'ów i jakimi funkcjami mam to zrobić?
Lucas Napisano 19 Marzec 2006 Napisano 19 Marzec 2006 Nie mówiłem o target weld, ale skoro tego używasz to w porządku. A z tymi face'ami to jest tak, że w momencie łączenia dwóch kawałków, muszą one być jakby "dziurawe" - czyli żeby nie było żadnych faceów w miejscu styku obu części, bo wtedy cała powierzchnia nie jest spójna, bo ma niepotrzebne wewnętrzne powierzchnie. A rozwiązanie jest takie, że po prostu zaznaczasz te płaszczyzny i usuwasz je.
polka dot Napisano 19 Marzec 2006 Napisano 19 Marzec 2006 najlepiej przyślij scenę, wystarczą tylko te polygony których zweldować nie możesz drogi Jam Łasico.
IamWeasel Napisano 19 Marzec 2006 Autor Napisano 19 Marzec 2006 Po zrobieniu za radą snapa, zwykły weld połączył kilka wierzchołków, ale też nie wszystkie. Załączam tą scenę, może coś wykombinujecie.
Lucas Napisano 19 Marzec 2006 Napisano 19 Marzec 2006 Ok, już wiem, te dwa elementy maja Normalne ustawione w różne strony - zaznacz wszystkie płaszczyzny i daj Unify Normals (w Editable Mesh) albo zaznacz te z nowego elementu i daj Flip (w Editable Poly). Potem już zwyczajnie zwelduj i powinno działczyć:)
IamWeasel Napisano 19 Marzec 2006 Autor Napisano 19 Marzec 2006 Lucas dzięki, jesteś genialny :) A ja się głupi zastnawiałem, czemu przy próbie weldowania tego edge'ami tak głupio mi odwracał :) Ale wiedza przychodzi z doświadczeniem... Dzięki wszystkim!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się