Posted April 7, 200619 yr aktualnie modeluje statek kosmiczny jest to jedna z moich pierwszych prac i mam problem.... tzn jak tworzyłem i obiekty w sumie miały 120k faces i wszystko ładnie dalej modelowałem ale jak doszło do 190k nagle max zaczął pożerać duże ilości ramu oraz viewport mocno się tnie .Ledwo modeluje dodatkowe detale ale o animacji nie ma mowy ... co do mojego sprzętu to mam 3ghz i radka x800 ramu 2gb i ciągle zostaje coś wolnego w ramie nie wiem co się dzieje dodam iż jak otworzyłem prace na laptopie wszystko działo podobnie a przecierz w latpoie 1,5ghz i zintegrowana karta nie wiem co się dzieje
April 7, 200619 yr Author co masz na myśli >>?? modelowanie warstwa po warstwie ?? i taki szczegół może ale jak słysze że ludzie mają modele po milion faces i im się nic nie tnie na domowych atchlonach to co ja mam powiedzieć gdy muj ma dopiero 300 tys
April 7, 200619 yr Author hehe próbowałem ale i tak zacina poza tym wtedy nie moge nic modelować ani animować 300 tys faces to chyba nie wiele sam nie wiem może to za dużo jak na taki komp??
April 7, 200619 yr Witam. 300 tys faces to chyba nie wiele sam nie wiem może to za dużo jak na taki komp?? Ja mam athlona 2,4 768 ramu i jakoś daje rade choć czasami jest naprawde ciężko. Może masz jakiś błąd w maxie. Ja bym spróbował odinstalować go i wgrać od nowa a jakby to nie pomogło to z nerwów wyzucilbym kompa za okno:)) Pozdrawiam
April 8, 200619 yr nacisnij ''o" na klawiaturze przelancza widok szkieletowy podczas obracania w vievportach
April 8, 200619 yr Spróbuj zmienić sterownik ekranu. Mi ostatnio wywalało maxa jak dodałem trochę wiencej faców. zmieniłem sterownik i gra. Z warstwami osnacza że skończone modele umieszczasz na poszczególnych warstwach. i kiedy nie są potrzebne to poprostu robisz daną warstwę niewidoczną i masz z głowy nadmiar faców w viewporcie. Możesz też ukrywać obiekty poprzez klikanie nań prawym przyciskiem i masz Hide Selection. Puźniej unhide_by_name lub unhide_All
April 10, 200619 yr Hihi, a ja mam athlona 1,8 i 265RAM(hehe, naprawdę, min dla 3DSMaxa7 to 512RAM - producent tak twierdzi))!!! I wiesz co? Jakoś sobię radzę! Trzeba kombinować na wiele sposobów. Może ukryj obiekty zbędne, zmień na same wireframe... ostatecznie kup jeszcze 2 kości GB:)