Posted April 9, 200619 yr Problem ten może się wydać wprost banalny no ale jak sami widzicie nie potrafię sobie poradzić. Zrobiłem szklankę a teraz chcę ją napełnić wodą. Czy wie ktoś jak mogę to w łatwy, prosty i przyjemny sposób zrobić ? Za wszelkie sugestie dziękuję...
April 9, 200619 yr Nie, niestety obydwa narzędzia nie są darmowe. Tutaj można ściągnąć demo glu3d, a tutaj można chyba pobrać demo RealFlow (trzeba się zarejstrować).
April 9, 200619 yr W jaki sposób chcesz ją napełnić ? jeżeli ma być to animka, realistyczne "chlapnięcie" itp. to faktycznie trzeba by użyć realflow, glu3d lub podobnego pluga. Ale jeżeli ma to być poprostu szklanka np. do połowy wypełniona wodą to mozna zwyczajnie to wymodelować, do takiej roboty pluginy to strata czasu i zasobów komputera ;] Wygląda to tak że tniesz polygony które są wysokością szklanki w miejscu gdzie ma być tafla cieczy, zaznaczasz wewnętrze poly w szklance które będą odpowiadały za kształt cieczy (czyli denko i wew. ścianki), klikasz "detach" zaznaczasz "as clone". Stworzony obiekt możesz zamknąć "cap'em" potem przypisujesz modyfikator "push" i ustawiasz na bardzo małą ujemną wartość, np. -0.1. Masz teraz obiekt w szklance odpowiadający dokładnie jej kształtowi. Potem trzeba już tylko wymodelować powierzchnię (ew. falki czy menisk) ale to już nie problem jak umiesz modelować i używać mod. noise ;] Pozdrawiam
November 15, 200618 yr Może to pomoże: http://www.aversis.be/extra_tutorials/vray_glass_liquid.htm ;D
November 15, 200618 yr to samo co mówi Vorek, z tym że potem tą tafle wody zaznaczasz całą wszystkie poly (ctrl+A) prawym i flip normals. będzie gut;)
Create an account or sign in to comment