Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Problem ten może się wydać wprost banalny no ale jak sami widzicie nie potrafię sobie poradzić.

 

Zrobiłem szklankę a teraz chcę ją napełnić wodą. Czy wie ktoś jak mogę to w łatwy, prosty i przyjemny sposób zrobić ? Za wszelkie sugestie dziękuję...

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

W jaki sposób chcesz ją napełnić ? jeżeli ma być to animka, realistyczne "chlapnięcie" itp. to faktycznie trzeba by użyć realflow, glu3d lub podobnego pluga. Ale jeżeli ma to być poprostu szklanka np. do połowy wypełniona wodą to mozna zwyczajnie to wymodelować, do takiej roboty pluginy to strata czasu i zasobów komputera ;]

 

Wygląda to tak że tniesz polygony które są wysokością szklanki w miejscu gdzie ma być tafla cieczy, zaznaczasz wewnętrze poly w szklance które będą odpowiadały za kształt cieczy (czyli denko i wew. ścianki), klikasz "detach" zaznaczasz "as clone". Stworzony obiekt możesz zamknąć "cap'em" potem przypisujesz modyfikator "push" i ustawiasz na bardzo małą ujemną wartość, np. -0.1. Masz teraz obiekt w szklance odpowiadający dokładnie jej kształtowi. Potem trzeba już tylko wymodelować powierzchnię (ew. falki czy menisk) ale to już nie problem jak umiesz modelować i używać mod. noise ;]

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności