Gedeon Napisano 9 Kwiecień 2006 Share Napisano 9 Kwiecień 2006 Problem ten może się wydać wprost banalny no ale jak sami widzicie nie potrafię sobie poradzić. Zrobiłem szklankę a teraz chcę ją napełnić wodą. Czy wie ktoś jak mogę to w łatwy, prosty i przyjemny sposób zrobić ? Za wszelkie sugestie dziękuję... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 9 Kwiecień 2006 Share Napisano 9 Kwiecień 2006 PLuginem Glu3d, programem RealFlow... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gedeon Napisano 9 Kwiecień 2006 Autor Share Napisano 9 Kwiecień 2006 Czy ten plugin jest darmowy ? Skąd i czy wogóle można go pobrać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrek Napisano 9 Kwiecień 2006 Share Napisano 9 Kwiecień 2006 Nie, niestety obydwa narzędzia nie są darmowe. Tutaj można ściągnąć demo glu3d, a tutaj można chyba pobrać demo RealFlow (trzeba się zarejstrować). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vorek Napisano 9 Kwiecień 2006 Share Napisano 9 Kwiecień 2006 W jaki sposób chcesz ją napełnić ? jeżeli ma być to animka, realistyczne "chlapnięcie" itp. to faktycznie trzeba by użyć realflow, glu3d lub podobnego pluga. Ale jeżeli ma to być poprostu szklanka np. do połowy wypełniona wodą to mozna zwyczajnie to wymodelować, do takiej roboty pluginy to strata czasu i zasobów komputera ;] Wygląda to tak że tniesz polygony które są wysokością szklanki w miejscu gdzie ma być tafla cieczy, zaznaczasz wewnętrze poly w szklance które będą odpowiadały za kształt cieczy (czyli denko i wew. ścianki), klikasz "detach" zaznaczasz "as clone". Stworzony obiekt możesz zamknąć "cap'em" potem przypisujesz modyfikator "push" i ustawiasz na bardzo małą ujemną wartość, np. -0.1. Masz teraz obiekt w szklance odpowiadający dokładnie jej kształtowi. Potem trzeba już tylko wymodelować powierzchnię (ew. falki czy menisk) ale to już nie problem jak umiesz modelować i używać mod. noise ;] Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtekj5 Napisano 15 Listopad 2006 Share Napisano 15 Listopad 2006 A jak zrobić do tego materiał wody ? Tylko prosiłbym o jakąś instrukcje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Liber Napisano 15 Listopad 2006 Share Napisano 15 Listopad 2006 Może to pomoże: http://www.aversis.be/extra_tutorials/vray_glass_liquid.htm ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orangegraphics Napisano 15 Listopad 2006 Share Napisano 15 Listopad 2006 to samo co mówi Vorek, z tym że potem tą tafle wody zaznaczasz całą wszystkie poly (ctrl+A) prawym i flip normals. będzie gut;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się