Matys Napisano 11 Kwiecień 2006 Napisano 11 Kwiecień 2006 witam kiedys na CGtalk zobaczylem to:http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=330271&highlight=necro i sobie pomyslalem ze zaden amerikanin nie bedzie mi tu cwaniakowal i robil niewadomo co! wiec postanowilem zrobic wlasniego necro takiego troszke bardziej fantasy ale mam nadzieje ze ujdzie. pozdrawiam. tylko sie nie smiac
PAINbringer Napisano 11 Kwiecień 2006 Napisano 11 Kwiecień 2006 Hyhy ambitny plan :) jeśli na prawde pobijesz Naymushina to masz u mnie krate wódy ;) Trzymam kciuki Pozdrawiam
Nevariel Napisano 11 Kwiecień 2006 Napisano 11 Kwiecień 2006 no to życza powodzenia łatwo nie będzie ale wierzę w ciebie ;) śmiać się nie ma z czego rece ma chyba za długie na razie tyle więcej wad nie widza pozdro
Matys Napisano 11 Kwiecień 2006 Autor Napisano 11 Kwiecień 2006 no jak to nie gadaj ze moje profesjonalne koncept nie jest wspanialy :D dobrze ze nie zagladaja tu Ci z forum 2D hahaahhah
kurt_hectic Napisano 11 Kwiecień 2006 Napisano 11 Kwiecień 2006 hi ;). kurde juz jest jasne czemu robisz fajne modele> masz talent do rysowania,,,, kur.. wszyscy maja tylko nie ja :\, odnosnie modelu: moim zdaniem duzo za duzo poly poswiecasz na to, zeby model byl owalny, np. twarz> to zrobi normal mapka! moim zdaniem trzeba by to zoptymalizowac, a poly przeznaczyc na detale, kszalty... n.mapka wyokragli wszystko...
Matys Napisano 11 Kwiecień 2006 Autor Napisano 11 Kwiecień 2006 walsnie sie nad tym zastanawialem ale doszedlem do wniosku ze bede chcial zeby ta postac miala jakas mimike twarzy nie wiem czy to nadaje sie do girek ale czasami postacie cos gadaja, mrugaja i takie tam. moze tego nie widac ale siatka jest tylko gestsza na ustach i oczach a tak to jest raczej plaska. no i oczywiscie robi to pierwszy raz wiec cholera wie jak to wyjdzie. raczej dzialam na wyczucie. mam nadzieje ze sie na tym "wyczuciu" nie przejade
Matys Napisano 11 Kwiecień 2006 Autor Napisano 11 Kwiecień 2006 hmmm to juz 2 post co do lapek. Myslicie ze mu niepasuja ? bo rzeczywiscie troszke sa wieksze ale taki z niego grubasek :-) + jeszcz dojda buty wiec bedzie wyzszy... no nic jesli uwazacie ze mu nie pasuja to poprawie zobaczcie update i ocencie. polycount 2500
_michal Napisano 11 Kwiecień 2006 Napisano 11 Kwiecień 2006 Powinieneś popracować nad bryłą. Na koncepcie masz potężnego faceta, z twarzy wygląda na Indianina chyba, ma świetne ostre rysy. Natomiast model to jest gruby Gołota w spódniczce. Popracuj nad brzuszkiem trochę, cycuszki też przydałoby się popieścić i wyostrz mu twarz. Potem dopiero zabiesz się za detal. EDIT: no i mój post nadaje się do wyrzucenia, bo nie widziałem updejtu jak pisałem hyhyhy ;D Teraz jest o wiele lepiej.
ftorek Napisano 11 Kwiecień 2006 Napisano 11 Kwiecień 2006 spx - sie podoba ale z prozdu ma za gruba szyja - wyglada jak buldog (albo jak nieprzymierzajac h. rollins :) - jakby cofal glowe do tylu (robia mu sie trzecie podbroodki) - a w widoku z boku ma calkiem wyraznie zarysowana szczena...
Matys Napisano 11 Kwiecień 2006 Autor Napisano 11 Kwiecień 2006 [edit] empeck - spoko tak czy inaczej dzieki ftorek - z szyja masz 100% racje nie moge tego zrobic zgodnie z konceptem cos staralem sie to poprawic ale jak mu daje waska szyje to bary slabo wygladaja. no nie wiem pomecze jeszcze ta szyje :) dzieki panowie ;)
_michal Napisano 11 Kwiecień 2006 Napisano 11 Kwiecień 2006 Mi głównie chodziło o twarz i bicepsy, trochę też o 'biust', ale większość z tego o czym pisałem zostało poprawione w updejcie (albo lepiej render wygląda ;)). teraz jest fajnie. Choć ramiona ma trochę za szerokie
Matys Napisano 13 Kwiecień 2006 Autor Napisano 13 Kwiecień 2006 dobra nie wiem jak to jest z tym polycounterem bo mam 4230 poly czyli okolo 8k tri tak (w maxie 6 nie moge znalesc tri countere) bo jesli tak to mi sie troszke poje... i bede musial ostro ciac po siatce :D
_michal Napisano 13 Kwiecień 2006 Napisano 13 Kwiecień 2006 przekonwertuj do editable mesh, wówczas polycounter wskaże Tobie prawidłową ilość trójkątów.
PAINbringer Napisano 13 Kwiecień 2006 Napisano 13 Kwiecień 2006 Będziesz robił do tej postaci normal mapy? Bo jesli tak to wersje lowpoly modelu możesz na razie spokojnie odłożyć na później - cage mesha zrobisz w oparciu o wersje hipoly. PS: Stary indiański sposób na wyświetlanie liczby tri a nie poly to convert'owanie siatki z EDITABLE POLY na EDITABLE MESH, a licznik włączysz wciskając "7". Pozdrawiam EDIT: Pozdro dla szybkiego Empecka :)
Matys Napisano 14 Kwiecień 2006 Autor Napisano 14 Kwiecień 2006 dobra powoli zaczynam czaic zbrusha (taki ps tylko ze 3d O_o) ...tak jak doradzil PAINbringer zaczolem robic hipoly zebym wiedzial na czym stoje narazie efekty niezbyt ciekawe ale mam nadzieje ze bedzie lepiej :] ps. (i prosze was nie piszcie nic o anatomi )
PAINbringer Napisano 14 Kwiecień 2006 Napisano 14 Kwiecień 2006 Sweet job man. Bardzo podoba mi się wyraźnie zarysowana masa mięsni i ścięgna. Palce jeszcze trzeba porzeźbić troche, szczególnie kciuk - bardzo niekciukowaty ;) Hehe wiesz ... te "wóda" powyzej to odmiana starosłowiańska od "woda" ;D Pozdrawiam
KLICEK Napisano 14 Kwiecień 2006 Napisano 14 Kwiecień 2006 podoba mi sie edit: sorka nie przeczytalem wczesniej ze mamy nic nie pisac :)
Matys Napisano 14 Kwiecień 2006 Autor Napisano 14 Kwiecień 2006 o kurcze dzieki panowie szczerze mowiac bylem przygotowany na krytyke :) PAINbringer - z tymi lapkami to bede jeszcze sie meczyl a ten kciuk to wina obiektu low poly bo tam juz byl levy :] KLICEK - no dobra wszyscy poza KLICEKiem nie moga pisac nic o anatomi :D ... wielkie dzieki naprawde milo slyszec ze sie podoba :-)
Matys Napisano 18 Kwiecień 2006 Autor Napisano 18 Kwiecień 2006 updates: slabe ale cos trzeb robic. narazie to zostawie i zobacze co z tego wyjdzie na low poly, ale wiem ze to lipnie wyglada :[ ps dzisiaj koncert In flames - czytaj swieto narodowe :D
_michal Napisano 18 Kwiecień 2006 Napisano 18 Kwiecień 2006 super, może trochę bardziej mu obojczyk zaznacz. Fajny bucik.
madman1987 Napisano 18 Kwiecień 2006 Napisano 18 Kwiecień 2006 kazdy element z osobna wyglada super, zwlaszcza raczka i bucik miodzio, a calosc to potem sie zobaczy :) podoba sie (zgiecia na butkach rulez)
PAINbringer Napisano 18 Kwiecień 2006 Napisano 18 Kwiecień 2006 Nieźle :). Wargi popraw tylko troszke i oczodół. Pozdr.
arcade Napisano 18 Kwiecień 2006 Napisano 18 Kwiecień 2006 eh, o ile sam model low poly pozostawia (imho) sporo do życzenia, to te próbki high poly po prostu mnie zabiły :) szczególnie but jest ekstra. Oby tak dalej, zapowiada się nizły wypas :) wszystko to robiłeś w ZB? Czmu ja nie potrafię tyle z niego wyciągnąć ;( (czyt. bardzo fajnie zazdroszczę skila ;)) pozdrawiam
Matys Napisano 18 Kwiecień 2006 Autor Napisano 18 Kwiecień 2006 panowie wielkie DZIEKI postaram sie uwzglednic wasze uwagi i popracowac jeszcze nad ta twarzyczka. ziomuś napisales ze low poly pozostawia sporo do zyczenia napisz mi cos wiecej :) lubie spelniac zyczenia ;P najbardziej meczy mnie ta kiecka, bawilem sie z nia wczoraj i raczej nic konkretnego z tego nie wyszlo :/ zobaczymy jutro jesli bede w stanie. ziomuś - tak wszystko w ZB dopiero poznaje jego zastosowanie ale calkiem niezle sie z nim pracuje. Wiem jaki bedzie juz moj nastepny projekt i to dopiero bedzie wyzwanie (jesli chodzi o ZB) ale to innym razem.
arcade Napisano 18 Kwiecień 2006 Napisano 18 Kwiecień 2006 Matys -> wiesz, nie bardzo leżą mi proporcje - np. za długie ręce, barki jakieś za szerokie, dalej nogi skąstruowane są jakoś tak niezgrabnie. Wygląda jakby miał kolana do środka jak panienka :) Myślę że powineneś bardziej trzymać się jakichś swoich referncji. Poza tym siatka jest bardzo gęsta, co nie tłumaczy się do końca - trochę jest marnotrastwa poly. Cóż, mimo tych niedociągnięć wierzę że będzie z tego świetny model. Jak możesz to powiedz mi jak uczysz się ZBrusha ;) zabierałem się poważnie za ten program, ale niestety moje efekty nie były wystarczająco dobre, powiem więcej - były na tyle kiepskie że wolę już modelować high poly w maxie :) pozdrawiam
Matys Napisano 18 Kwiecień 2006 Autor Napisano 18 Kwiecień 2006 z siatka zgodze sie ze jest za gesta ale mam ten limit 5k tri. wiec nie widzialem powodu by szukac gdzies poly ale moge to zrobic. z proporciami to naprawde walczylem troszke i wcale nie wyglada to tak milo. pomniejszalem, zwiekszalem barki, meczylem sie z karkiem, z ramionami i w wiekszosci przypadkow wygladalo to dziwnie. zgadzam sie ze koles jest troche dretwy ale wlasnie chce zobaczyc jak wyjdzie to ze szczegolami bo to napewno wprowadzi wiele z anatomi i mam nadziej nada mu jakis rozsadnych ksztaltow. naprawde staram sie patrzec na to wszystko dosc krytycznie i nie mam zamiaru zrobic czegos co bedzie karykaturalne czy nieproporcjonalne a jak cos takiego wyjdzie mapewno zostane zobligowany rzeby to poprawic. :) podstawowych opcij brusha uczylem sie ze skryptow a same modele to chyba kwestia anatomi, wyobrazni. naprawde nie wiem. w sumie uzywalme 4 podstawowych opcji: brusha str, smootha, "pinha" czy jakos tak i tyle. ale w pewnym momecie tez sie zastanawialem czy nie uzyc maxa. stwierdzilem jednak ze jakos przebrne. efektem sa te paski na butach :D mialy byc rowne ale wyszly takie koslawe troszke. ps sorka za bledy ort ale na szybko pisalem tego posta.
arcade Napisano 18 Kwiecień 2006 Napisano 18 Kwiecień 2006 heh, moja rada to skołuj sobie jakieś naprawdę dobre referncje - zdjęcia. te referki które wydłubałeś sobie z konceptu mają trochę błędów, z tąd ten problem. Słyszałem kiedyś że im ktoś jest bardziej pro tym bardziej zwraca uwagę na dostosowanie swojego modeliu do referek i na referki w ogóle. Imho coś w tym jest. Dobra, nie przejmój się za bardzo mim kwękaniem, bardzo jestem ciekaw co wyjdzie z tego modelu :) pozdro
Matys Napisano 18 Kwiecień 2006 Autor Napisano 18 Kwiecień 2006 problem w tym ze nie dobiore dobrych referek do tej postaci jedyne rozsadne rozwiazanie jakie mi przychodzi do glowy to jak ktos mi by to narysowal, oczywiscie ktos kto ma do tego talent. Ta postac to naprawde dosc specyficzny pan, taki umiesniony troszke atletyczny grubasek. szukalem na wielu serwisach odnosnie anatomi, znalazlem oczywiscie grubaska i z tego jechalem te pseudo koncepty, ale juz ramion nie moglem zabardzo pojechac bo ni cholery nie przypominalo to kolesia z konceptu. prawda jest tak ze bawilem sie troszke z znatomia i wymiarami co nie dawalo lepszych efektow ...powinienem wiec chyba przestac sie bawic i wziac sie do roboty, zrobic to raz a pozadnie :/ Dobra, nie przejmój się za bardzo mim kwękaniem... pozdro wcale sie nie przejmuje wrecz przeciwnie bardzo sobie te dyskusje cenie, wielu ludzi naprawde nie docenia a nawet ignoruje uwagi innych uzytkownikow... ale nie ma co sie nad tym rozpisywac. w kazdym razie wielkie dzieki.
Matys Napisano 19 Kwiecień 2006 Autor Napisano 19 Kwiecień 2006 btw ziomuś twoj piekny tutorial ma jedna mala wade nie podkresliles w nim ze mapowania obiektow high i low poly maja byc identyczne! bo inaczej slabo to wychodzi... O_o "no co mi to daje..." praktycznie "...ja dopiero zaczolem''
PAINbringer Napisano 19 Kwiecień 2006 Napisano 19 Kwiecień 2006 btw ziomuś twoj piekny tutorial ma jedna mala wade nie podkresliles w nim ze mapowanie oniektow high i low poly maja byc identyczne! bo inaczej slabo to wychodzi... O_o "no co mi to daje..." praktycznie "...ja dopiero zaczolem'' Absolutnie mapowanie nie muszą a nawet nie moga być identyczne, to w pewnym sensie fizycznie niemożliwe. A tak po prostu to mapowanie hp jest niepotrzebne. Pozdr.
KLICEK Napisano 19 Kwiecień 2006 Napisano 19 Kwiecień 2006 ale po co mapowanie w hi poly obiekcie bo czegos nie zaczailem chyba :D
Matys Napisano 19 Kwiecień 2006 Autor Napisano 19 Kwiecień 2006 to raczej ja nie zaczailem. ale powoli sie ucze to chyba i ziomuśowi przeprosiny sie naleza. sorka
Gość Marioza Napisano 19 Kwiecień 2006 Napisano 19 Kwiecień 2006 fajny model, niezle Ci idze w zbrushu, mięsnie na łapkach gites, z normalami będzie wygladal jak Pudzian :D, a jesli chodzi o mapowanie hi poly do normali to gdzies cos mi sie obilo o ucho ;), ze dzieki temu mozna wrzucic na ten hi poly mapę bumpu i genrując normala można miec dodatkowe nie "fejkowane" detale, ale to mi sie tylko obiło może ktoś coś wie czy to dziala na bank bo ja nie siedze w normalach
KLICEK Napisano 19 Kwiecień 2006 Napisano 19 Kwiecień 2006 fajny model, niezle Ci idze w zbrushu, mięsnie na łapkach gites, z normalami będzie wygladal jak Pudzian :D, a jesli chodzi o mapowanie hi poly do normali to gdzies cos mi sie obilo o ucho ;), ze dzieki temu mozna wrzucic na ten hi poly mapę bumpu i genrując normala można miec dodatkowe nie "fejkowane" detale, ale to mi sie tylko obiło może ktoś coś wie czy to dziala na bank bo ja nie siedze w normalach nic nie zczailem ale zaciekawilo mnie to deczko :) ale nie wiem jak z czegos co jest fejkowane mozna zrobic cos nie fejkowanego ? chodzi mi glownie o to ze bump generuje rzeczy fejkowe a Ty mowisz ze uzywajac bumpu ? hmm moze bump +zb podlaczony do displejsa i generowanie normala ? hmmm moze masz gdzies to zrodlo z ktorego obilo Ci sie to o uszy ? :) sora z oftopa jak cos to wykasuje
Gość Marioza Napisano 20 Kwiecień 2006 Napisano 20 Kwiecień 2006 Klicek - z tym fejkowaniem to chodzilo mi o to ze czasem detale jakies dodatkowe "wgłębiania" dodaje sie w pshopie tak jak ziomuś pokazal na tutku, a mnie chodzilo o to ze nakladając na zamapowany hi poly jakiegos bumpa ( w slocie bump a nie normal) i genrując normala otrzymuje sie texture z ładnymi detalami zdaje sie lepszą niz "fejkowana" z pshopa, co prawada to też jest taki oszustwo lekkie ale efket niby lepszy, tak jak wczesnij pisałm nie wiem czy to działa nigdy tego nie próbowalem a jednie gdzies ( juz nawet nie pamietam gdzie) czytalem o takiej możliwości, takze jak coś to sprostój sprawe jesli cos wiesz o tym edit* źródla nie mam niestety, niekiedy dziennie przewalam setki stron i nie zawsze zostawiam sobie linki bo nimi tez juz jestem zasypany
arcade Napisano 20 Kwiecień 2006 Napisano 20 Kwiecień 2006 mario don - też o tym słyszałem (chyba zresztą od Ciebie ;)), ale imho to jest o tyle bez sensu że zajmie Ci dużo więcej czasu niż użycie jakże pięknej zabawki NVidii ;) Myślę że efekty będą baaardzo porównywalne - w końcu obie te metody zasadzają się na wykorzystaniu map 2d :)
Gość Marioza Napisano 21 Kwiecień 2006 Napisano 21 Kwiecień 2006 no i wczoraj sobie sprwdziłem to co opisałem i działa wyśmienicie, ziomuś to odemnie o tym słyszałeś, a czy metoda gorsza to niewiem, hi poly mozna zampowac raz dwa wingiem3d albo unfoldem3d, wygerowany normal z hipoly z nalozonym bumpem wyglada wedlug mnie lepijej ze wzgledu na to ze jest wyrazny jakby to było wygenrowane całkowicie z hipoly, zabawka nvidi niedaje tak wyraznych efektow (moze zalezy od textury) i wprwadza lekkie brudy,pozatym bumpa mozna sobie ladnie przygotowac tak jak tradycyjna texture, w sumie mozna to potraktowac jako ciekwostke ale fajnie ze jest taka mozliwosc :) mam nadzieje ze autor wątku sie nie obrazi za lekkiego oftopa, ewentualnie mozna przeniesc tą dyskusje do wątku o normal mapach
Matys Napisano 21 Kwiecień 2006 Autor Napisano 21 Kwiecień 2006 nie no spoko tylko ja to chetnie bym zobaczyl o czym mowa bo nie czaje o co w tym mialo by biegac i jakie tego byly by efekty.
Gość Marioza Napisano 21 Kwiecień 2006 Napisano 21 Kwiecień 2006 no efekty są takie : http://img185.imageshack.us/my.php?image=sphere02normalsmap1kopia8ia.jpg , te podluzne pasy to jest modeling na kulce hipoly reszta to juz jest zwykły bump który byl nałozony dodatkowo na tą kulke hi poly, i tak powsatał ten wzbogacony normal, w sumie to jest 2 próba którą dzis zrobilem i tak naprawde to juz nie wiem czy jest taka duza rozniaca miedzy tym a nalozeniem dodatkowych bruzd na normala w pshopie
Matys Napisano 21 Kwiecień 2006 Autor Napisano 21 Kwiecień 2006 dobra zaupdatuje cos, niestety narazie bida. duzo rzeczy bym w nim zmienil ale to trzeba by zb ostro pomeczyc. chce sie brac za nastepnego charactera bo z tym kolesiem pipelnilem wiele bledow :/ no ale na czyms uczyc sie trzeba :] postaram sie go szybko skonczyc i jade z nastepnym. btw texturki sa naprawde watpliwe (ale recznie malowane)
KLICEK Napisano 21 Kwiecień 2006 Napisano 21 Kwiecień 2006 mnie sie bardzo podoba jeszcze troche dopieszczenia i bedzie cudo :) Co do fejkowania bumpow to jest prosta motoda ;) bez zadnych nvidi wystarczy zb wrzucasz mape bump jako displejs i odpowiednio ustawiasz tam multipler bejkujesz to do normal mapy razem ze zmianami w modelu ;) nie pisalem wczesniej bo niechcialem robic gigantycznego oftopa ;)
PAINbringer Napisano 22 Kwiecień 2006 Napisano 22 Kwiecień 2006 Naymushin chyba może jeszcze spać spokojnie ... ale do czasu ... dooo czasu ;) IMO zrobiłeś błąd nie robiąc nowego cage'a wg siatki hp, bo przez to jego ręce w porównaniu do tych z ZB wyglądają kiepsko. Niestety tak to właśnie bywa że tu trzeba się nauczyć kilku rzeczy na własnych błędach. Poprawianie ich bywa bolesne, bo dodaje wiele pracy którą trzeba wykonać ponownie. No tekstury jak na razie bardzo poglądowe widze. Powodzenia i pozdrawiam
Matys Napisano 22 Kwiecień 2006 Autor Napisano 22 Kwiecień 2006 PAINbringer a KLICEK'owi sie podoba :D nie no tak powaznie to lipnie to wszystko wyszlo... jeszcze musze mu dac jakiegos gana, zrobic ta korone i bedzie finito. nie bede sie z nim meczyl.
Matys Napisano 23 Kwiecień 2006 Autor Napisano 23 Kwiecień 2006 DOBRA! koniec. tylko nie jedzcie mnie za ostro bo to pierwsza postac low poly jaka zrobilem z zyciu. a koncze bo nastepne projekty czekaja. pozdrawiam i dziekuje wszystkim za zainteresowanie tym skromnym watkiem.
KLICEK Napisano 23 Kwiecień 2006 Napisano 23 Kwiecień 2006 moim zdaniem swietnie sobie poradziles texturki sa ql :) gratulacje edit : teraz na szybko zauwazylem ze laska nie ma texturki ?! :)
PAINbringer Napisano 24 Kwiecień 2006 Napisano 24 Kwiecień 2006 A ja tam lubie narzekać (czyt.: mobilizować) ;) Pozdrawiam
Gość Marioza Napisano 24 Kwiecień 2006 Napisano 24 Kwiecień 2006 nie no postac ogólnie jest ok, tym bardziej że jak piszesz jest to 1 low poly, napewno mozna by cos tam jeszcze podłubac przy niej,szczególnie przy texturach, czegos mi w niej brakuje, może oczu ;), ale i tak isototne jest to ze jest ukonczona i trzyma dobry poziom, no i jest z niego kawał schabika :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się