Jump to content

Postac LP: necro (wip)


Matys
 Share

Recommended Posts

witam kiedys na CGtalk zobaczylem to:http://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=330271&highlight=necro

i sobie pomyslalem ze zaden amerikanin nie bedzie mi tu cwaniakowal i robil niewadomo co! wiec postanowilem zrobic wlasniego necro takiego troszke bardziej fantasy ale mam nadzieje ze ujdzie. pozdrawiam.

 

204yk.jpg

tylko sie nie smiac

Link to comment
Share on other sites

hi ;). kurde juz jest jasne czemu robisz fajne modele> masz talent do rysowania,,,, kur.. wszyscy maja tylko nie ja :\,

odnosnie modelu: moim zdaniem duzo za duzo poly poswiecasz na to, zeby model byl owalny, np. twarz> to zrobi normal mapka! moim zdaniem trzeba by to zoptymalizowac, a poly przeznaczyc na detale, kszalty... n.mapka wyokragli wszystko...

Link to comment
Share on other sites

walsnie sie nad tym zastanawialem ale doszedlem do wniosku ze bede chcial zeby ta postac miala jakas mimike twarzy nie wiem czy to nadaje sie do girek ale czasami postacie cos gadaja, mrugaja i takie tam. moze tego nie widac ale siatka jest tylko gestsza na ustach i oczach a tak to jest raczej plaska. no i oczywiscie robi to pierwszy raz wiec cholera wie jak to wyjdzie. raczej dzialam na wyczucie. mam nadzieje ze sie na tym "wyczuciu" nie przejade

Link to comment
Share on other sites

hmmm to juz 2 post co do lapek. Myslicie ze mu niepasuja ? bo rzeczywiscie troszke sa wieksze ale taki z niego grubasek :-) + jeszcz dojda buty wiec bedzie wyzszy... no nic jesli uwazacie ze mu nie pasuja to poprawie zobaczcie update i ocencie.

47xy.jpg

polycount 2500

Link to comment
Share on other sites

Powinieneś popracować nad bryłą. Na koncepcie masz potężnego faceta, z twarzy wygląda na Indianina chyba, ma świetne ostre rysy. Natomiast model to jest gruby Gołota w spódniczce.

 

Popracuj nad brzuszkiem trochę, cycuszki też przydałoby się popieścić i wyostrz mu twarz. Potem dopiero zabiesz się za detal.

 

EDIT: no i mój post nadaje się do wyrzucenia, bo nie widziałem updejtu jak pisałem hyhyhy ;D

 

Teraz jest o wiele lepiej.

Link to comment
Share on other sites

spx - sie podoba ale z prozdu ma za gruba szyja - wyglada jak buldog (albo jak nieprzymierzajac h. rollins :) - jakby cofal glowe do tylu (robia mu sie trzecie podbroodki) - a w widoku z boku ma calkiem wyraznie zarysowana szczena...

Link to comment
Share on other sites

[edit]

empeck - spoko tak czy inaczej dzieki

 

ftorek - z szyja masz 100% racje nie moge tego zrobic zgodnie z konceptem cos staralem sie to poprawic ale jak mu daje waska szyje to bary slabo wygladaja. no nie wiem pomecze jeszcze ta szyje :)

dzieki panowie ;)

Link to comment
Share on other sites

Mi głównie chodziło o twarz i bicepsy, trochę też o 'biust', ale większość z tego o czym pisałem zostało poprawione w updejcie (albo lepiej render wygląda ;)). teraz jest fajnie.

 

Choć ramiona ma trochę za szerokie

Link to comment
Share on other sites

dobra nie wiem jak to jest z tym polycounterem bo mam 4230 poly czyli okolo 8k tri tak (w maxie 6 nie moge znalesc tri countere) bo jesli tak to mi sie troszke poje... i bede musial ostro ciac po siatce :D

53gi1.jpg

Link to comment
Share on other sites

Będziesz robił do tej postaci normal mapy? Bo jesli tak to wersje lowpoly modelu możesz na razie spokojnie odłożyć na później - cage mesha zrobisz w oparciu o wersje hipoly.

PS: Stary indiański sposób na wyświetlanie liczby tri a nie poly to convert'owanie siatki z EDITABLE POLY na EDITABLE MESH, a licznik włączysz wciskając "7".

Pozdrawiam

 

EDIT: Pozdro dla szybkiego Empecka :)

Link to comment
Share on other sites

dobra powoli zaczynam czaic zbrusha (taki ps tylko ze 3d O_o) ...tak jak doradzil PAINbringer zaczolem robic hipoly zebym wiedzial na czym stoje narazie efekty niezbyt ciekawe ale mam nadzieje ze bedzie lepiej :]

ps. (i prosze was nie piszcie nic o anatomi )

63bq.jpg

Link to comment
Share on other sites

Sweet job man. Bardzo podoba mi się wyraźnie zarysowana masa mięsni i ścięgna. Palce jeszcze trzeba porzeźbić troche, szczególnie kciuk - bardzo niekciukowaty ;)

Hehe wiesz ... te "wóda" powyzej to odmiana starosłowiańska od "woda" ;D

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

o kurcze dzieki panowie szczerze mowiac bylem przygotowany na krytyke :)

PAINbringer - z tymi lapkami to bede jeszcze sie meczyl a ten kciuk to wina obiektu low poly bo tam juz byl levy :]

 

KLICEK - no dobra wszyscy poza KLICEKiem nie moga pisac nic o anatomi :D

... wielkie dzieki naprawde milo slyszec ze sie podoba :-)

Link to comment
Share on other sites

eh,

o ile sam model low poly pozostawia (imho) sporo do życzenia, to te próbki high poly po prostu mnie zabiły :) szczególnie but jest ekstra. Oby tak dalej, zapowiada się nizły wypas :) wszystko to robiłeś w ZB? Czmu ja nie potrafię tyle z niego wyciągnąć ;( (czyt. bardzo fajnie zazdroszczę skila ;))

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

panowie wielkie DZIEKI postaram sie uwzglednic wasze uwagi i popracowac jeszcze nad ta twarzyczka. ziomuś napisales ze low poly pozostawia sporo do zyczenia napisz mi cos wiecej :) lubie spelniac zyczenia ;P

najbardziej meczy mnie ta kiecka, bawilem sie z nia wczoraj i raczej nic konkretnego z tego nie wyszlo :/ zobaczymy jutro jesli bede w stanie.

 

ziomuś - tak wszystko w ZB dopiero poznaje jego zastosowanie ale calkiem niezle sie z nim pracuje. Wiem jaki bedzie juz moj nastepny projekt i to dopiero bedzie wyzwanie (jesli chodzi o ZB) ale to innym razem.

Link to comment
Share on other sites

Matys -> wiesz, nie bardzo leżą mi proporcje - np. za długie ręce, barki jakieś za szerokie, dalej nogi skąstruowane są jakoś tak niezgrabnie. Wygląda jakby miał kolana do środka jak panienka :) Myślę że powineneś bardziej trzymać się jakichś swoich referncji.

Poza tym siatka jest bardzo gęsta, co nie tłumaczy się do końca - trochę jest marnotrastwa poly.

Cóż, mimo tych niedociągnięć wierzę że będzie z tego świetny model. Jak możesz to powiedz mi jak uczysz się ZBrusha ;) zabierałem się poważnie za ten program, ale niestety moje efekty nie były wystarczająco dobre, powiem więcej - były na tyle kiepskie że wolę już modelować high poly w maxie :)

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

z siatka zgodze sie ze jest za gesta ale mam ten limit 5k tri. wiec nie widzialem powodu by szukac gdzies poly ale moge to zrobic. z proporciami to naprawde walczylem troszke i wcale nie wyglada to tak milo. pomniejszalem, zwiekszalem barki, meczylem sie z karkiem, z ramionami i w wiekszosci przypadkow wygladalo to dziwnie. zgadzam sie ze koles jest troche dretwy ale wlasnie chce zobaczyc jak wyjdzie to ze szczegolami bo to napewno wprowadzi wiele z anatomi i mam nadziej nada mu jakis rozsadnych ksztaltow. naprawde staram sie patrzec na to wszystko dosc krytycznie i nie mam zamiaru zrobic czegos co bedzie karykaturalne czy nieproporcjonalne a jak cos takiego wyjdzie mapewno zostane zobligowany rzeby to poprawic. :)

 

podstawowych opcij brusha uczylem sie ze skryptow a same modele to chyba kwestia anatomi, wyobrazni. naprawde nie wiem. w sumie uzywalme 4 podstawowych opcji: brusha str, smootha, "pinha" czy jakos tak i tyle.

ale w pewnym momecie tez sie zastanawialem czy nie uzyc maxa. stwierdzilem jednak ze jakos przebrne. efektem sa te paski na butach :D mialy byc rowne ale wyszly takie koslawe troszke.

ps sorka za bledy ort ale na szybko pisalem tego posta.

Link to comment
Share on other sites

heh, moja rada to skołuj sobie jakieś naprawdę dobre referncje - zdjęcia.

te referki które wydłubałeś sobie z konceptu mają trochę błędów, z tąd ten problem.

Słyszałem kiedyś że im ktoś jest bardziej pro tym bardziej zwraca uwagę na dostosowanie swojego modeliu do referek i na referki w ogóle. Imho coś w tym jest.

Dobra, nie przejmój się za bardzo mim kwękaniem, bardzo jestem ciekaw co wyjdzie z tego modelu :)

pozdro

Link to comment
Share on other sites

problem w tym ze nie dobiore dobrych referek do tej postaci jedyne rozsadne rozwiazanie jakie mi przychodzi do glowy to jak ktos mi by to narysowal, oczywiscie ktos kto ma do tego talent. Ta postac to naprawde dosc specyficzny pan, taki umiesniony troszke atletyczny grubasek. szukalem na wielu serwisach odnosnie anatomi, znalazlem oczywiscie grubaska i z tego jechalem te pseudo koncepty, ale juz ramion nie moglem zabardzo pojechac bo ni cholery nie przypominalo to kolesia z konceptu. prawda jest tak ze bawilem sie troszke z znatomia i wymiarami co nie dawalo lepszych efektow ...powinienem wiec chyba przestac sie bawic i wziac sie do roboty, zrobic to raz a pozadnie :/

 

Dobra, nie przejmój się za bardzo mim kwękaniem...

pozdro

wcale sie nie przejmuje wrecz przeciwnie bardzo sobie te dyskusje cenie, wielu ludzi naprawde nie docenia a nawet ignoruje uwagi innych uzytkownikow... ale nie ma co sie nad tym rozpisywac. w kazdym razie wielkie dzieki.

Link to comment
Share on other sites

btw ziomuś twoj piekny tutorial ma jedna mala wade nie podkresliles w nim ze mapowania obiektow high i low poly maja byc identyczne! bo inaczej slabo to wychodzi... O_o

"no co mi to daje..." praktycznie "...ja dopiero zaczolem''

Link to comment
Share on other sites

btw ziomuś twoj piekny tutorial ma jedna mala wade nie podkresliles w nim ze mapowanie oniektow high i low poly maja byc identyczne! bo inaczej slabo to wychodzi... O_o

"no co mi to daje..." praktycznie "...ja dopiero zaczolem''

Absolutnie mapowanie nie muszą a nawet nie moga być identyczne, to w pewnym sensie fizycznie niemożliwe. A tak po prostu to mapowanie hp jest niepotrzebne.

Pozdr.

Link to comment
Share on other sites

Guest Marioza

fajny model, niezle Ci idze w zbrushu, mięsnie na łapkach gites, z normalami będzie wygladal jak Pudzian :D, a jesli chodzi o mapowanie hi poly do normali to gdzies cos mi sie obilo o ucho ;), ze dzieki temu mozna wrzucic na ten hi poly mapę bumpu i genrując normala można miec dodatkowe nie "fejkowane" detale, ale to mi sie tylko obiło może ktoś coś wie czy to dziala na bank bo ja nie siedze w normalach

Link to comment
Share on other sites

fajny model, niezle Ci idze w zbrushu, mięsnie na łapkach gites, z normalami będzie wygladal jak Pudzian :D, a jesli chodzi o mapowanie hi poly do normali to gdzies cos mi sie obilo o ucho ;), ze dzieki temu mozna wrzucic na ten hi poly mapę bumpu i genrując normala można miec dodatkowe nie "fejkowane" detale, ale to mi sie tylko obiło może ktoś coś wie czy to dziala na bank bo ja nie siedze w normalach

 

nic nie zczailem ale zaciekawilo mnie to deczko :) ale nie wiem jak z czegos co jest fejkowane mozna zrobic cos nie fejkowanego ? chodzi mi glownie o to ze bump generuje rzeczy fejkowe a Ty mowisz ze uzywajac bumpu ? hmm moze bump +zb podlaczony do displejsa i generowanie normala ? hmmm moze masz gdzies to zrodlo z ktorego obilo Ci sie to o uszy ? :)

 

sora z oftopa jak cos to wykasuje

Link to comment
Share on other sites

Guest Marioza

Klicek - z tym fejkowaniem to chodzilo mi o to ze czasem detale jakies dodatkowe "wgłębiania" dodaje sie w pshopie tak jak ziomuś pokazal na tutku, a mnie chodzilo o to ze nakladając na zamapowany hi poly jakiegos bumpa ( w slocie bump a nie normal) i genrując normala otrzymuje sie texture z ładnymi detalami zdaje sie lepszą niz "fejkowana" z pshopa, co prawada to też jest taki oszustwo lekkie ale efket niby lepszy, tak jak wczesnij pisałm nie wiem czy to działa nigdy tego nie próbowalem a jednie gdzies ( juz nawet nie pamietam gdzie) czytalem o takiej możliwości, takze jak coś to sprostój sprawe jesli cos wiesz o tym

 

edit*

źródla nie mam niestety, niekiedy dziennie przewalam setki stron i nie zawsze zostawiam sobie linki bo nimi tez juz jestem zasypany

Link to comment
Share on other sites

mario don - też o tym słyszałem (chyba zresztą od Ciebie ;)), ale imho to jest o tyle bez sensu że zajmie Ci dużo więcej czasu niż użycie jakże pięknej zabawki NVidii ;) Myślę że efekty będą baaardzo porównywalne - w końcu obie te metody zasadzają się na wykorzystaniu map 2d :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Marioza

no i wczoraj sobie sprwdziłem to co opisałem i działa wyśmienicie, ziomuś to odemnie o tym słyszałeś, a czy metoda gorsza to niewiem, hi poly mozna zampowac raz dwa wingiem3d albo unfoldem3d, wygerowany normal z hipoly z nalozonym bumpem wyglada wedlug mnie lepijej ze wzgledu na to ze jest wyrazny jakby to było wygenrowane całkowicie z hipoly, zabawka nvidi niedaje tak wyraznych efektow (moze zalezy od textury) i wprwadza lekkie brudy,pozatym bumpa mozna sobie ladnie przygotowac tak jak tradycyjna texture, w sumie mozna to potraktowac jako ciekwostke ale fajnie ze jest taka mozliwosc :)

 

mam nadzieje ze autor wątku sie nie obrazi za lekkiego oftopa, ewentualnie mozna przeniesc tą dyskusje do wątku o normal mapach

Link to comment
Share on other sites

Guest Marioza

no efekty są takie : http://img185.imageshack.us/my.php?image=sphere02normalsmap1kopia8ia.jpg , te podluzne pasy to jest modeling na kulce hipoly reszta to juz jest zwykły bump który byl nałozony dodatkowo na tą kulke hi poly, i tak powsatał ten wzbogacony normal, w sumie to jest 2 próba którą dzis zrobilem i tak naprawde to juz nie wiem czy jest taka duza rozniaca miedzy tym a nalozeniem dodatkowych bruzd na normala w pshopie

Link to comment
Share on other sites

dobra zaupdatuje cos, niestety narazie bida. duzo rzeczy bym w nim zmienil ale to trzeba by zb ostro pomeczyc. chce sie brac za nastepnego charactera bo z tym kolesiem pipelnilem wiele bledow :/ no ale na czyms uczyc sie trzeba :]

postaram sie go szybko skonczyc i jade z nastepnym.

94wl.jpg

btw texturki sa naprawde watpliwe (ale recznie malowane)

Link to comment
Share on other sites

mnie sie bardzo podoba jeszcze troche dopieszczenia i bedzie cudo :)

 

Co do fejkowania bumpow to jest prosta motoda ;) bez zadnych nvidi wystarczy zb wrzucasz mape bump jako displejs i odpowiednio ustawiasz tam multipler bejkujesz to do normal mapy razem ze zmianami w modelu ;) nie pisalem wczesniej bo niechcialem robic gigantycznego oftopa ;)

Link to comment
Share on other sites

Naymushin chyba może jeszcze spać spokojnie ... ale do czasu ... dooo czasu ;)

IMO zrobiłeś błąd nie robiąc nowego cage'a wg siatki hp, bo przez to jego ręce w porównaniu do tych z ZB wyglądają kiepsko.

Niestety tak to właśnie bywa że tu trzeba się nauczyć kilku rzeczy na własnych błędach. Poprawianie ich bywa bolesne, bo dodaje wiele pracy którą trzeba wykonać ponownie.

No tekstury jak na razie bardzo poglądowe widze.

Powodzenia i pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

DOBRA!

koniec. tylko nie jedzcie mnie za ostro bo to pierwsza postac low poly jaka zrobilem z zyciu. a koncze bo nastepne projekty czekaja.

pozdrawiam i dziekuje wszystkim za zainteresowanie tym skromnym watkiem.

204yk.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Marioza

nie no postac ogólnie jest ok, tym bardziej że jak piszesz jest to 1 low poly, napewno mozna by cos tam jeszcze podłubac przy niej,szczególnie przy texturach, czegos mi w niej brakuje, może oczu ;), ale i tak isototne jest to ze jest ukonczona i trzyma dobry poziom, no i jest z niego kawał schabika :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy