Jump to content

Scena 3D: Baśniowa latarnia morska


Machu
 Share

Recommended Posts

Oto mój najbardziej rozbudowany projekt jaki dotychczas wykonałem. Przedstawia baśniową latarnię i został stworzony w programie 3D Studio MAX 7 (Athlon 64 3000+, 1GB RAM). Kilka efektów lens dodałem w Corel Photo-Paint, kilka w 3DS. Drzewa wykonane przy pomocy pluginu NatFX.

 

 

Latarnia nocą:

noc1.jpg

noc2.jpg

noc3.jpg

noc4.jpg

 

 

Latarnia za dnia:

dzien1.jpg

dzien2.jpg

dzien3.jpg

 

 

Proszę oceńcie tą pracę. Powiedzcie co w niej jest złe a co dobre... już nic w niej nie zmienię, ale dzięki Waszej krytyce moje przyszłe prace będą lepsze...

Link to comment
Share on other sites

Proszę oceńcie tą pracę. Powiedzcie co w niej jest złe a co dobre... już nic w niej nie zmienię, ale dzięki Waszej krytyce moje przyszłe prace będą lepsze...

Hmm, no kurde, brawo za chęci, ale na tym chyba poprzestać trzeba. Propo krytyki, to w zasadzie nie ma co mówić, bo wszystko jest nietak. W grach z roku 1995 były takie rendery. Nie piszę tego żeby Cię zniechęcić, bo każdy zaczynał kiedyś od takich rzeczy, ale zastanów sie czy jest to warte pokazywania. Poćwicz, poćwicz i daj scenę której SZCZERZE nie będziesz miał wiele do zarzucenia.

Jeśli chcesz jednak umieszczać na necie swoje rzecyz żęby się uczyć, to wrzucaj do wipa tam Ci pewnie ludkowie powiedzą konkretniej, nie mówiąc o tym jakbyś sam zadał konkretne pytanie.

 

ps. w animacji najlepszy fragment jest od 0:47 sek do 1:03 ;-) pomyśl o tym.

pps. to jest tylko moje zdanie i nie musisz się z nim zgadzać, ani podążać ścieżką jaką Ci pokazałem ;-)

 

yo!

Link to comment
Share on other sites

3grosze -> powstrzymaj się od takich komentarzy... praca rzeczywiście nie jest pierwszej klasy ale autor jest początkujący i dlatego uważam że proporcjonalnie do jego mozliwosci zrobił w porządku pracę. jest troche niedopracowana i rzeczywiscie powinna sie znalesc w wipie jednak mysle ze skoro autor skonczyl i dal prace do galerii to powinnismy mu pomoc a nie kazac zeby nie dawal tej pracy. dobrze by bylo jakbysmy mu dali wskazowki zeby wiedzial co ma na przyszlosc zmienic, gdzie ma pokazywac swoją pracę jak nie tu?

 

a co do pracy to conieco juz napisalem ale dodam jeszcze ze powinienes popracowac nad materialami i renderem,

 

pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

3grosze -> powstrzymaj się od takich komentarzy... praca rzeczywiście nie jest pierwszej klasy ale autor jest początkujący i dlatego uważam że proporcjonalnie do jego mozliwosci zrobił w porządku pracę. jest troche niedopracowana i rzeczywiscie powinna sie znalesc w wipie jednak mysle ze skoro autor skonczyl i dal prace do galerii to powinnismy mu pomoc a nie kazac zeby nie dawal tej pracy. dobrze by bylo jakbysmy mu dali wskazowki zeby wiedzial co ma na przyszlosc zmienic, gdzie ma pokazywac swoją pracę jak nie tu?

 

a co do pracy to conieco juz napisalem ale dodam jeszcze ze powinienes popracowac nad materialami i renderem,

 

pozdrawiam

Po pierwsze z tego co wyczytałem o nim nie jest taki początkujący i nie znasz jego możliwości. Moja opinia o niedawaniu była fakt może przesadzona, właśnie o wipa mi chodziło bardziej żeby wrzucać, (no ale to moja sugestia i nie wymagam żeby się ze mna zgadzano). Zwłaszcza jeśli chodzi o zrzuty, nie o animę, bo tutaj powiedzmy godzi się na gorszą jakość modeli itd. co by zmniejszyć czas renderingu.

A propo wskazówek, to tak szczerze i zupełnie bez złośliwości to nie wiem co powiedzieć, a Twoje "powinienes popracowac nad materialami i renderem" można dodać do 95% prac.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

A propo wskazówek, to tak szczerze i zupełnie bez złośliwości to nie wiem co powiedzieć, a Twoje "powinienes popracowac nad materialami i renderem" można dodać do 95% prac.

 

Sam nie wiesz jakich wskazówek udzielić a mówisz o radach hkropinskiego że są złe... jeżeli nawet w 95% prac są złe materiały i render to czy mamy tego nie pisać ? Trzeba to pisać zeby Ci co tego nie widzą mogli nad tym popracować, ale to tylko moje zdanie :)

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Sam nie wiesz jakich wskazówek udzielić a mówisz o radach hkropinskiego że są złe... jeżeli nawet w 95% prac są złe materiały i render to czy mamy tego nie pisać ? Trzeba to pisać zeby Ci co tego nie widzą mogli nad tym popracować, ale to tylko moje zdanie :)

 

Pozdrawiam

 

ehh... ręce opadają

 

Ale z wypowiedzi "materiały i render do wymiany" można wnioskować wielkie nic. To zdanie jest BEZ SENSU. NIC nie wnosi konkretnego. To jakby kucharz przygotowując danie dawał Ci co chwila spróbować żarło i się pytał: co jest nie tak. A Ty mówisz : ciasto i owoce do wymiany. I żadnych konkretów.

 

"Trzeba to pisać zeby Ci co tego nie widzą mogli nad tym popracować"

 

Jasne i wielkie goo z tego wychodzi, napisz konkretnie a nei nabijaja posty bezsensownym "pouczaniem" początkujących..

mamo ..

Link to comment
Share on other sites

Co do animacji, taka moja uwaga. Niebo zrobiłeś jako Environment map i to wygląda moze i fajnie na statycznych obrazach ale wogóle nie sprawdza sie w animacji, bo niebo nie jest wtedy 3D i niezalżenie od ustawienia kamery jest tą samą mapą 2d. Potem masz np ciągle te samo odbicie nieba w wodzie itp. Niebo możesz fanie zrobić jako sphere z nałożoną mapą 2-side gwiazd lub czegoś tam i już jest oka wtedy.

Link to comment
Share on other sites

Ok kilka uwag ode mnie...nie czytale tego wszystkiego co inni wypisywali wiec mozge sie powtarzac:

Po pierwsze nie pokazjesz swojego kunsztu modelarskiego - to nie obiekt, ktory warto zobaczyc z kazdej strony tylko scena, wiec zdecyduj sie na jeden kadr... bo teraz ma sie takie wrazenie: wybierzcie sobie co chcecie, moze gdzies mi sie udalo. Dobra grafika to nie tylko modele, ale wlasnie przed wszystkim kadr i oswietlenie....wiec warto zakladac te rzeczy od poczatku.

Tak BTW to najbardziej podoba mi sie ostatnie ujecie to zagladanie przez to okienko przy takim DOFie ma cos w sobie :) tylko ze taka glebia ostrosci charakterystyczna jest dla obiektow bardzo malych (ujecia makro) Sytuacja jaka ma miejsce na pierwszym zdjeciu za dnia (ostra latarnia rozmazany statek)przy tak szerokim ujeciu i obektach tej wielkosci jest prawie nierealna do osiagniecia w rzeczywistych warunkach. Przeczytaj sobie w jakims podreczniku do fotograii od czego zlazy glebia ostrosci. Pamietaj ze jesli chodzi o tematyke sceny warto popuscic wodze fantazji, natomiast takie elementy jak oswietlenie i DOF powinny byc maksymalnie realne.

Druga sprawa to jednak zbyt ubogie modele i slabej jakosci tekstury.

 

Pozdrawiam i wierze ze z kazda praca bedzie lepiej :)

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy