L_Devil Napisano 10 Maj 2006 Napisano 10 Maj 2006 Witam. Od jakiegoś czasu uczę się na własną rękę Direct3D i związanych z nim zagadnień. Nie mogę jednak znaleźć nigdzie wyjaśnienia, czym są wartości UV i UW tekstury, nakładanej na siatkę obiektu. Czy ktoś mógłby przystępnie wytłumaczyć na czym to polega i z czym to się je? :) Pamiętajcie, kiedyś też byliście początkujący ;)
Gordy Napisano 10 Maj 2006 Napisano 10 Maj 2006 UV to współrzędne siatki obiektu 3D rozwiniętej na płaszczyźnie 2D. Obiekt powinien byc wpisany we wspórzędnych 0->1 Obrazek powinien dużo wytłumaczyć. Patrz uwaznie.
kengi Napisano 10 Maj 2006 Napisano 10 Maj 2006 jest jeszcze to W, a to zapewne index przypisujacy vertexa do wartosci UV jakie ow przyjmuje.
madman1987 Napisano 10 Maj 2006 Napisano 10 Maj 2006 z tym, że siatka może wyjść poza współrzędne 0-1, z resztą, prawie zawsze tak się robi w przypadku terenów etc, tex się najzwyczajniej w świecie tiluje ;)
Machu Napisano 10 Maj 2006 Napisano 10 Maj 2006 UV to tak jakby XY, a gdy dochodzi W tak jakby dochodziła oś Z. Czyli 3 trójwymiarowy układ współrzędnych...
Hynol Napisano 10 Maj 2006 Napisano 10 Maj 2006 Współrzędne W nie są istotne przy klasycznym teksturowaniu. Mapy proceduralne kożystają już nie z 2 ale z trzech współrzędnych UVW dzięki czemu nie trzeba martwić się łączeniem krawędzi itd.
arcade Napisano 10 Maj 2006 Napisano 10 Maj 2006 Teoria, nie teoretyka!!!!!!!!!!!!! :) nie jestem purystą językowym no ale błagam... ;) pozdr
Lopss Napisano 10 Maj 2006 Napisano 10 Maj 2006 Tak na prosty rozum Koordynaty UV powinny być przypisane do każdego wierzcholka, a informuja o tym z którego miejsca ma sie rozpocząc nakladanie textury. Czyli program wczytuje texture potem oznacza ją sobie na rogach wartościami 00, 01, 10, 11 (patrz przykład Gordy) a jak UV mają wartości mniejsze od 1 (np A=0,25;0,25, B=0,25;0,75, C=0,75;0,25, D=0,75;0,75) to znaczy ze na poly nie bedzie nalozona cała textura tylko ja program przytnie tak ze zostanie nałożone 75% tej textury. (program odrzuci brzeg)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się