Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Od jakiegoś czasu uczę się na własną rękę Direct3D i związanych z nim zagadnień. Nie mogę jednak znaleźć nigdzie wyjaśnienia, czym są wartości UV i UW tekstury, nakładanej na siatkę obiektu. Czy ktoś mógłby przystępnie wytłumaczyć na czym to polega i z czym to się je? :) Pamiętajcie, kiedyś też byliście początkujący ;)

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

UV to współrzędne siatki obiektu 3D rozwiniętej na płaszczyźnie 2D.

Obiekt powinien byc wpisany we wspórzędnych 0->1

Obrazek powinien dużo wytłumaczyć. Patrz uwaznie.

 

uv4lu.jpg

Napisano

z tym, że siatka może wyjść poza współrzędne 0-1, z resztą, prawie zawsze tak się robi w przypadku terenów etc, tex się najzwyczajniej w świecie tiluje ;)

Napisano

Współrzędne W nie są istotne przy klasycznym teksturowaniu. Mapy proceduralne kożystają już nie z 2 ale z trzech współrzędnych UVW dzięki czemu nie trzeba martwić się łączeniem krawędzi itd.

Napisano

Tak na prosty rozum

Koordynaty UV powinny być przypisane do każdego wierzcholka, a informuja o tym z którego miejsca ma sie rozpocząc nakladanie textury. Czyli program wczytuje texture potem oznacza ją sobie na rogach wartościami 00, 01, 10, 11 (patrz przykład Gordy) a jak UV mają wartości mniejsze od 1 (np A=0,25;0,25, B=0,25;0,75, C=0,75;0,25, D=0,75;0,75) to znaczy ze na poly nie bedzie nalozona cała textura tylko ja program przytnie tak ze zostanie nałożone 75% tej textury. (program odrzuci brzeg)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności