Jump to content

Teoretyka teksturowania. Czym są wartości UV i UW?


L_Devil
 Share

Recommended Posts

Witam.

Od jakiegoś czasu uczę się na własną rękę Direct3D i związanych z nim zagadnień. Nie mogę jednak znaleźć nigdzie wyjaśnienia, czym są wartości UV i UW tekstury, nakładanej na siatkę obiektu. Czy ktoś mógłby przystępnie wytłumaczyć na czym to polega i z czym to się je? :) Pamiętajcie, kiedyś też byliście początkujący ;)

Link to comment
Share on other sites

Współrzędne W nie są istotne przy klasycznym teksturowaniu. Mapy proceduralne kożystają już nie z 2 ale z trzech współrzędnych UVW dzięki czemu nie trzeba martwić się łączeniem krawędzi itd.

Link to comment
Share on other sites

Tak na prosty rozum

Koordynaty UV powinny być przypisane do każdego wierzcholka, a informuja o tym z którego miejsca ma sie rozpocząc nakladanie textury. Czyli program wczytuje texture potem oznacza ją sobie na rogach wartościami 00, 01, 10, 11 (patrz przykład Gordy) a jak UV mają wartości mniejsze od 1 (np A=0,25;0,25, B=0,25;0,75, C=0,75;0,25, D=0,75;0,75) to znaczy ze na poly nie bedzie nalozona cała textura tylko ja program przytnie tak ze zostanie nałożone 75% tej textury. (program odrzuci brzeg)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy