Napisano 10 Maj 200618 l Witam. Od jakiegoś czasu uczę się na własną rękę Direct3D i związanych z nim zagadnień. Nie mogę jednak znaleźć nigdzie wyjaśnienia, czym są wartości UV i UW tekstury, nakładanej na siatkę obiektu. Czy ktoś mógłby przystępnie wytłumaczyć na czym to polega i z czym to się je? :) Pamiętajcie, kiedyś też byliście początkujący ;)
Napisano 10 Maj 200618 l UV to współrzędne siatki obiektu 3D rozwiniętej na płaszczyźnie 2D. Obiekt powinien byc wpisany we wspórzędnych 0->1 Obrazek powinien dużo wytłumaczyć. Patrz uwaznie.
Napisano 10 Maj 200618 l jest jeszcze to W, a to zapewne index przypisujacy vertexa do wartosci UV jakie ow przyjmuje.
Napisano 10 Maj 200618 l z tym, że siatka może wyjść poza współrzędne 0-1, z resztą, prawie zawsze tak się robi w przypadku terenów etc, tex się najzwyczajniej w świecie tiluje ;)
Napisano 10 Maj 200618 l UV to tak jakby XY, a gdy dochodzi W tak jakby dochodziła oś Z. Czyli 3 trójwymiarowy układ współrzędnych...
Napisano 10 Maj 200618 l Współrzędne W nie są istotne przy klasycznym teksturowaniu. Mapy proceduralne kożystają już nie z 2 ale z trzech współrzędnych UVW dzięki czemu nie trzeba martwić się łączeniem krawędzi itd.
Napisano 10 Maj 200618 l Teoria, nie teoretyka!!!!!!!!!!!!! :) nie jestem purystą językowym no ale błagam... ;) pozdr
Napisano 10 Maj 200618 l Tak na prosty rozum Koordynaty UV powinny być przypisane do każdego wierzcholka, a informuja o tym z którego miejsca ma sie rozpocząc nakladanie textury. Czyli program wczytuje texture potem oznacza ją sobie na rogach wartościami 00, 01, 10, 11 (patrz przykład Gordy) a jak UV mają wartości mniejsze od 1 (np A=0,25;0,25, B=0,25;0,75, C=0,75;0,25, D=0,75;0,75) to znaczy ze na poly nie bedzie nalozona cała textura tylko ja program przytnie tak ze zostanie nałożone 75% tej textury. (program odrzuci brzeg)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto