Skocz do zawartości

POJAZD 3d : Ford Mustang BOSS 302 [ koniec :) ]


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 359
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

No może jeszcze nie mam… ale już niedługo. Myślę, że do soboty ściągnie się cały. W USA jest dostępny od wczoraj, także mam nadzieję, że bety żadnej nie ściągnę.

ps. Pierwsze renderki otoczenia wrzucę jutro.

Napisano

Aktualnie staram się uchwycić jakieś fajne ujęcie pojazdu. Oczywiście po utworzeniu sceny trzeba będzie je skorygować. Zmieniłem również położenie światła, ale niezbyt mi się ono podoba. Napiszcie coś o materiale drogi i o ustawieniu kamerki.

 

ps. Jak widzicie otoczenia brak. Jest tylko kawałek drogi i environment. Sory za \"ogólną jakość\" rendera.

Napisano

Efektowna paca...;) Tylko droga wygląda jakby była posmarowana olejem...:D(za bardzo równomiernie odbija światło). Próbujesz ją zrobić moką?? Całkiem dobra, ale do „real” jeszcze jej brakuje...

Powodzenia

 

Pozdr

Napisano

Jest naprawdę ekstra!!! wreszczie ktoś zrobił obrazek z samochodem a nie po prostu wymodelowal samochód!!!

 

Jesli w tle srobisz taką teksańską pustynię u góry posępne deszczowe chmury i jeszcze dodasz lekki motion blur do otoczenia (tzn. wprowadzisz samochod w ruch i zrobisz zdjecie z kamery poruszającej sie z ta sama predkoscia) to staniesz sie moim bogiem :)

Napisano

hmm, migacze mógłbyś spokojnie dodac... ale tablica :| powiedzmy, że tablica jest z tyłu :D

co do ujęcia to jest bardzo fajne, ale wpadł mi do głowy pomysł, że mógłbyś zrobić później jescze jedno ujęcie od tyłu z kamery znajdującej się blisko tylnego (prawego lub lewego) koła, tak żeby było widać linię boczną samochodu i drogę przed nim [cfaniak]

Napisano

O_O no coz ja tu moge powiedziec... do tej pory zajmowalem sie tylko grafika 2d, ostatnio w moje lapska dostal sie 3dmax, a ze sie w nim \"lekko\" pogubilem - postanowilem szukac tutoriali... i tak przez przypadek dotarlem tutaj...

 

Pierwszy rzut oka byl dosc krótki, bo zaczolem zbierac szczeke z podlogi... Pozniej bylo tylko sledzenie calego topicu od poczatka... wlasnie jestem po tym i objetosc moich oczu wzrosla chyba dwukrotnie, musze tylko pilnowac by mi nie wyskoczyly... :o

 

Mowiac krócej...... B*O*S*K*I*E.

Czlowieku, jestes mistrzem!

 

pozdrawiam [piwo]

Napisano

Bardzo się cieszę, że tak uważasz, ale na tym forum jest mnóstwo grafików, którzy są ode mnie w grafice 3d dziesięć razy lepsi (nie wspominam już nawet o 2d). Żeby być mistrzem trzeba umieć coś więcej niż tylko poprawnie wymodelować jakiś tam obiekt. Nie zmienia to jednak faktu, że bardzo jest mi miło :).

 

PS. Sorry, ale dziś już nic nie wrzucę :(. Cienko u mnie z czasem.

 

Napisano

Jestem pod dużym wrażeniem :)

a tymi lepszymi to jesteś w 1 dziesiątce tu na forum ale poczekam z osądam na nastepna pracke ( moze ta to czysty przypadek ze ci tak wyszła :P )

 

muszisz jeszcze pamietać o \"mgiełece\" unoszącej sie za kołami ( wkońcu ten samochód ma jechać) bo asfalt jest mokry ;)

 

pozdro [piwo]

Napisano

no ta to prawda, samochod wyglada teraz jak by stał w miejscu, ale moze efekt rozmazywania tła usunie ten problem (mozna to zaobserwowac w wielu grach, polecam Toca Race Driver ;) swietnie ten efekt wyglada tam). Zycze powodzenia.

 

A co do innych grafikow to i owszem sa dobrzi, ale mi sie podoba ten styl ;) Az mnie zacheca do nauki tworzenia w 3d. Ale przedemna dluuugaaa droga...

pozdrówka [piwo]

Napisano

Axir : No to życzę powodzenia i czekam na jakiegoś fajnego wipa twojego autorstwa.

 

Blur i „mgiełka” oczywiście będzie, ale później. Chociaż zastanawiam się nad zrezygnowaniem praktycznie w całości z m.blura. Dałbym wtedy zamiast tej mgiełki pojedyncze kropelki wody unoszące się w powietrzu (coś jak zdjęcie o bardzo krótkim czasie naświetlania). Przy pomocy afterburna można by było w miarę sprawnie zrobić taki efekt. Muszę się jeszcze nad tym zastanowić.

 

PS. Mam chyba jakąś manię używania nawiasów i pisania dopisków :|.

Napisano

no no ja to bym powiedzial ze to jest kawal dobrej ,aj knie powiedziec rewelacyjnej grafki. mi sie podoba. tylko daj blura na kołach zeby bylo widac ze sie krecą, bo tlo jest dynamiczne a samocod stoi.

Napisano

ustawienie kamery mi sie podoba ale trudno mi sobie wyobrazic inne :) co do drogi- nie powinna chyba odbijac na calej swojej powierzchni, a na pewno nie tak samo, ostatnio tez sie zastanawialem jak wyglada mokra jezdnia, polecam w deszczowy dzien poogladac jak to wyglada, oczywiscie o polskich drogach mozna napisac elaborat :) ale u ciebi ejest chyba zbyt idealna, takie jest moje zdanie a tymczasem chyle czoła poniewaz model i materiały sa świetne (final render górą :) )

pozdrawiam

Napisano

a rejstracji tez bym nie dawal, kierunki - nie wiem, jak dla mnie jest ok, gdybys chcial zrobic tak zeby sie kazdemu podobalo WSZYSTKO musialbys pewnie z rok jeszcze robic :)

ps.

jeszcze raz podkresle - pracka super

jezeli chodzi o kropelki, nie wiem jak ci to wyjdzie ale pomysl jest super, tylko moze nie do tej scenerii, moze bardziej z bliska na kolo wtedy by te \"kropelki\" bardziej pasowaly, nie wiem

Si Ju lejter

Napisano

Odstaje ponad większość samochodów na tym forum, naprawdę bryczka z pomysłem i klimatem, a nie tylko wierne odwzorowanie blueprintów, gratuluję

Napisano

Nowe pobocze. Nie jest za specjalne, ale i tak będzie rozmyte. Myślę, że da rade. Góry w tle (tak jak już mówiłem) będą domalowane. Konie już są w scenie (modele wzięte z posera), ale wymagają jeszcze kilku poprawek, dlatego jeszcze ich nie pokazuję.

Pojawiły się za to zupełnie nowe problemy. Pierwszy to kolorystka, która aktualnie nie prezentuje się za specjalnie. Drugi problem to gubiący się w tle samochód (na razie musicie mi uwierzyć na słowo). Trzecim problemem jest przeładowanie sceny. Są konie, mokra jezdnia, będzie mgiełka ciągnąca się za samochodem, płomień z rury wydechowej, góry w oddali, oraz burzowe niebo z błyskawicą. Chcąc nie chcąc z części pomysłów będę musiał zrezygnować.

Napisano

khem, czy to jest zdjęcie ?? :o gdybym miał z czegoś zrezygnować to bym chyba zrezygnował z koni, bo skoro mają być góry i błyskawice to już i tak będzie wypas :) trzymaj się [piwo]

Napisano

A to render którego zrobiłem sobie dla zabawy. Jak zawsze nie obyło się bez retuszu (uwielbiam retuszować). Zmieniłem dość mocno kolory, rozświetliłem środek obrazka, oraz dodałem leciutkiego glow`a a to wszystko jak zawsze przy pomocy Paintera 8.

 

Pionier: Pobocze to zmodyfikowany plane z leciutkim modyfikatorem nois. Kamień stworzyłem z geosphere a następnie go sklonowałem (odkrywcze;)). Większe kamienie poukładałem ręcznie, mniejsze naniesione są automatycznie (compound => scatter). Krzaki to zwykłe płaskie tekstury z mapą przezroczystości. Naniesione są przy pomocy cząsteczek (Parray) do wyselekcjonowanych poligonów. Materiał ziemi oparty jest o shader Oren-Nayar-Blinn ze zmiksowanymi bitmapami oraz teksturami proceduralnymi. Ten sam materiał przypisany jest do kamieni.

 

ps. Render bez GI.

 

Napisano

a ja głupi myślałem, że mnie już nic nie zaskoczy :o przestań te zdjęcia wklejać tylko pokaż jakiś render w końcu ;):D

P.S. z tobą to bym nigdy do mini-bitwy nie stanął :]

Napisano

Tak jak już napisałem wcześniej materiałem ziemi jest shader Oren-Nayar-Blinn. Mam w związku z nim pewien problem. Otóż na powierzchni ziemi tworzą się paskudne jasne plamki. Jak sądzę jest to wina położenia słońca które oświetla scenę pod dość dużym kątem. W połączeniu z durzą wartością roughness i diffuse level powodują powstawanie owych Bugów. Co prawda po rozmyciu pobocza m.blurem nie będzie ich widać, ale ciekawi mnie czy da się je jakoś wyeliminować.

PS. SuperSampling nie pomaga.

Napisano
Originally posted by Batou

Bardzo się cieszę, że tak uważasz, ale na tym forum jest mnóstwo grafików, którzy są ode mnie w grafice 3d dziesięć razy lepsi

Juz w to nie wieze :P no chlopie albo dajesz nam tutaj fotki albo naprawde jestes Mistrzem :D

Napisano

No dobra wy takie ochy achy odstawiacie a na szczegoly uwagi nie zwracacie.

Chodzi mi o to ze tlo ma byc takie piekne a na widocznym boku odbija sie prosta linia tu tez powinny sie odbijac gory albo chociaz takie pobocze jak w tle.

 

Pozdro[piwo]

 

Napisano

Zgodze sie z toba ze uwypukla linie ale to jakos nie naturalnie wyglada. Tu gory obok bezkresna pystynia.

Decyzje zostawiam tobie to twoja pracka.

 

A tak po za tym to gratulacje za umiejetnosci i wytrwalosc.[piwo]

 

Pozdro[piwo]

Napisano

hmm, no to teraz ja się doczepię :) z tego co wiem to teraz robisz już tylko otoczenie a model auta jest już skończony... a więc dlaczego połówki są niezweldowane ?? :] dopiero teraz zwróciłem na to uwagę :D

Napisano

coz moge powiedziec jestem chwilowo w kafejce i monitor tu jest do d... ale to co widze sprowadzilo mnie do parteru!! baaaaardzo ladnie, tlo jest super, nic dodac nic ujac, gratuluje wytrwalosci.... szczena mi opadla i potoczyla sie obo rak ktore tam lezaly chwilke wczesniej :)

ja bym zrezygnowal z gor...

aczkolwiek jedno mi niepasuje w takiej scenerii, tzn sama kompzycja - ladna pogoda, slonce, blekitne niebo, konie galopujace domyslam sie ze mustangi, gory (ewentualnie) etc i mokra jezdnia troche nie pasuje moze jakies refleksy na drodze by to zmienily nie wiem czepiam sie dobra ide po szczeke z pod stolu...

pozdrawiam

Napisano

Quadysz: Pogoda w ostatecznej wersji będzie pochmurna. Nad górami w oddali unosić się będą burzowe chmury.

Oświetlenie i kolory się jeszcze zmienią. Poprzedni render wykonałem sobie dla zabawy i ma on niewiele wspólnego z mrocznym i lekko surrealistycznym klimatem, jaki chcę uzyskać w ostatecznej wersji pracy.

 

Loozack: Połówki oczywiście zwelduję ale później. Nie wiem czy jeszcze nie pogrzebie trochę przy modelu.

Napisano

Mam kolejny problem. Tym razem z motion blurem. Próbowałem już każdego sposobu i nic. Najpierw próbowałem object motion blur, który daje w miarę dobre efekty, ale niestety rendering trwa potwornie długo (poza tym często się sypie). Trochę szybciej (o dziwo) działa multipas. Jak wiadomo przelicza on kilku krotnie ten sam obrazek z tym, że u mnie czas przeliczania pojedynczej klatki trwa znacznie dłużej aniżeli bez multipass. Jeśli ten wydłużony czas przemnożę dodatkowo razy 20 (tak aby jakość była dobra) to w efekcie na końcowy efekt muszę czekać 10 godzin. Próbowałem również image motion blur ale efekt był delikatnie mówiąc paskudny. Aktualnie jestem w kropce i nie wiem, co dalej robić. Może jest jakiś plugin, który tworzy taki efekt w miarę szybko i dokładnie.

 

ps. Już sobie poradziłem :).

 

Napisano

odradzam grzebanie w modelu... jak raz zaczniesz to nigdy nie skonczysz, wiem jak to jest bo w swoim mercedesie wytknalbym jeszcze wiele bledow choc ich tak bardzo nie widac, gdybym chcial je wszystkie poprawic to pewnie zmarnowalbym tydzien a nikt by tego nie zauwazyl( nawet zaczalem ale potem porownalem rendery i nie widzialem roznicy :D ) , ja uwazam ze twojemu modelowi nic nie brakuje, podoba mi sie baaardzo taki jaki jest, chyba ze chcesz go jakos stuningowac, a co do scenerii to chyba faktycznie jeszcze na poczatku pisales cos o klimacie, sorki jezeli tak bylo...

co do blura to nie mam zbyt wielkiego doswiadczenia wiec nie moge pomoc, skoro lubisz photoshopa moze moglbys sie pokusic o zrobienie go photoshopie ale pewnie musialbys wyrenderowac dodatkowo obrazek oddzielnie, nie wiem ja bym chyba tak zrobil, aczkolwiek trudno mi sobie wyobrazic efekty, dawno nie uzywalem fotozloma do retuszu...

greets

ps. moze za dlugo juz patrzysz na ta scene dlatego chcesz zmieniac cos co jest dobre :)

 

ps2.

tradycyjnie juz maly elaboracik :D

Napisano

zgadzam się z Quadyszem (kurna, wygląda to tak jakbym śledził twoje posty ;)) Batou, nic już nie zmieniaj w modelu auta, skończ ten projekt i weź się za co innego zamiast rozgrzebywać ten, bo tu już się chyba nic nie da ulepszyć :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności