dariusz Napisano 14 Maj 2006 Napisano 14 Maj 2006 Witam. Zrobiłem taki oto mini tutorial dla początkujących, o tym jak za pomocą 3d studio max zrobic mapę pod displacement: Ściągamy zdjęcie bieżnika, np takie: obrazek ma rozdzielczość 250x250 pixeli, tworzymy plane o takich wymiarach w widoku top. konwertujemy do editable poly, zaznaczamy "edged faces" i "smooth + highlights w widoku" top. włączamy panel properties i odznaczamy "show frozen in gray", nastepnie "freeze selection" następnie tworzymy plane i staramy się odzwierciedlić powtarzającą się część bieżnika (nie musicie dbać o siatkę) kopiujemy ją i sprawdzamy czy dolna krawędź pokrywa się z górną, jeśli nie to nalezy nanieść poprawki. następnie usuwamy poligony, które odpowiadają wgłębieniom na bieżniku.
dariusz Napisano 14 Maj 2006 Autor Napisano 14 Maj 2006 kopiujemy za pomoca array'a, tak aby się stykały poszczególne części i weldujemy vertexy. możemy obrócić model o 90*, upewniamy się że materiał nadany na model nie jest przeźroczysty. włączamy "show safe frame", następnie dopasowywujemy rozdzielczością renderingu rozmiar ramki,najlepiej tak aby textura nam sie powtarzała. renderujemy (nie liczy się to jak wygląda obrazek), zapisujemy jako targa. teraz interesuje nas tylko plik w którym została zapisana alpha (nazywa się A_nazwapliku). powtarzalność mapy można poprawić np. w Ms Paint. otwieramy naszą mapę w Photoshopie i nakładamy gradient, i blur. tak wygląda gotowa mapa: i render:
piotrek Napisano 14 Maj 2006 Napisano 14 Maj 2006 Fajny tutek, tylko czemu tej mapy nie można przygotować w PS'ie, tylko bawić w maxie? :p
dariusz Napisano 14 Maj 2006 Autor Napisano 14 Maj 2006 oczywiście że można zrobić ją w PS'ie, z prostymi kształtami, takimi jak powyżej napewno bym sobie poradził, ale z takimi jak ma np. Pirelli P-Zero Corsa miałbym problem. IMO jest nad tym większa kontrola, ale komuś się może przyda. pozdrawiam 1
-=S3B=- Napisano 15 Maj 2006 Napisano 15 Maj 2006 Bardzo fajny tutek. Technika tez ciekawa. Pozdrawiam
damusTo Napisano 29 Sierpień 2006 Napisano 29 Sierpień 2006 he he kolego miły i sympatyczny to już o włos od pełnego 3d :p zwykle wrzucam przesunięcia jak mi sie 3d nie chce robić :p no ale w tym szaleństwie też metoda :p
dariusz Napisano 29 Sierpień 2006 Autor Napisano 29 Sierpień 2006 damusTo nie każdy ma takiego kompa jak Ty:) wole miec w viewporcie mniej poly
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się