Skocz do zawartości

[Tutorial] Tworzenie DisplacementMap bieżnika


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Zrobiłem taki oto mini tutorial dla początkujących, o tym jak za pomocą 3d studio max zrobic mapę pod displacement:

 

Ściągamy zdjęcie bieżnika, np takie:

co4x4sportcontactci1l6pn.jpg

 

obrazek ma rozdzielczość 250x250 pixeli, tworzymy plane o takich wymiarach w widoku top.

 

tut14xl.jpg

 

konwertujemy do editable poly, zaznaczamy "edged faces" i "smooth + highlights w widoku" top.

 

tut29hz.jpg

 

włączamy panel properties i odznaczamy "show frozen in gray", nastepnie "freeze selection"

 

tut31sv.jpg

 

następnie tworzymy plane i staramy się odzwierciedlić powtarzającą się część bieżnika (nie musicie dbać o siatkę)

 

tut48xl.jpg

 

kopiujemy ją i sprawdzamy czy dolna krawędź pokrywa się z górną, jeśli nie to nalezy nanieść poprawki.

 

tut53fy.jpg

 

następnie usuwamy poligony, które odpowiadają wgłębieniom na bieżniku.

 

tut68fv.jpg

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

kopiujemy za pomoca array'a, tak aby się stykały poszczególne części i weldujemy vertexy.

 

tut78qj.jpg

 

możemy obrócić model o 90*, upewniamy się że materiał nadany na model nie jest przeźroczysty.

włączamy "show safe frame", następnie dopasowywujemy rozdzielczością renderingu rozmiar ramki,najlepiej tak aby textura nam sie powtarzała.

 

tut80oo.jpg

 

renderujemy (nie liczy się to jak wygląda obrazek), zapisujemy jako targa.

teraz interesuje nas tylko plik w którym została zapisana alpha (nazywa się A_nazwapliku).

 

tut93de.jpg

 

powtarzalność mapy można poprawić np. w Ms Paint.

otwieramy naszą mapę w Photoshopie i nakładamy gradient, i blur.

 

tut100mf.jpg

 

tak wygląda gotowa mapa:

opona26xc.jpg

 

i render:

 

render9jy.jpg

Napisano

oczywiście że można zrobić ją w PS'ie, z prostymi kształtami, takimi jak powyżej napewno bym sobie poradził, ale z takimi jak ma np. Pirelli P-Zero Corsa miałbym problem. IMO jest nad tym większa kontrola, ale komuś się może przyda.

pozdrawiam

  • Like 1
Napisano

dareg fajny tutek :)

Pozdro

Napisano

he he kolego miły i sympatyczny to już o włos od pełnego 3d :p zwykle wrzucam przesunięcia jak mi sie 3d nie chce robić :p no ale w tym szaleństwie też metoda :p

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności