dariusz Posted May 14, 2006 Share Posted May 14, 2006 Witam. Zrobiłem taki oto mini tutorial dla początkujących, o tym jak za pomocą 3d studio max zrobic mapę pod displacement: Ściągamy zdjęcie bieżnika, np takie: obrazek ma rozdzielczość 250x250 pixeli, tworzymy plane o takich wymiarach w widoku top. konwertujemy do editable poly, zaznaczamy "edged faces" i "smooth + highlights w widoku" top. włączamy panel properties i odznaczamy "show frozen in gray", nastepnie "freeze selection" następnie tworzymy plane i staramy się odzwierciedlić powtarzającą się część bieżnika (nie musicie dbać o siatkę) kopiujemy ją i sprawdzamy czy dolna krawędź pokrywa się z górną, jeśli nie to nalezy nanieść poprawki. następnie usuwamy poligony, które odpowiadają wgłębieniom na bieżniku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dariusz Posted May 14, 2006 Author Share Posted May 14, 2006 kopiujemy za pomoca array'a, tak aby się stykały poszczególne części i weldujemy vertexy. możemy obrócić model o 90*, upewniamy się że materiał nadany na model nie jest przeźroczysty. włączamy "show safe frame", następnie dopasowywujemy rozdzielczością renderingu rozmiar ramki,najlepiej tak aby textura nam sie powtarzała. renderujemy (nie liczy się to jak wygląda obrazek), zapisujemy jako targa. teraz interesuje nas tylko plik w którym została zapisana alpha (nazywa się A_nazwapliku). powtarzalność mapy można poprawić np. w Ms Paint. otwieramy naszą mapę w Photoshopie i nakładamy gradient, i blur. tak wygląda gotowa mapa: i render: Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek Posted May 14, 2006 Share Posted May 14, 2006 Fajny tutek, tylko czemu tej mapy nie można przygotować w PS'ie, tylko bawić w maxie? :p Link to comment Share on other sites More sharing options...
dariusz Posted May 14, 2006 Author Share Posted May 14, 2006 oczywiście że można zrobić ją w PS'ie, z prostymi kształtami, takimi jak powyżej napewno bym sobie poradził, ale z takimi jak ma np. Pirelli P-Zero Corsa miałbym problem. IMO jest nad tym większa kontrola, ale komuś się może przyda. pozdrawiam 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
krzyhhh Posted May 14, 2006 Share Posted May 14, 2006 bardzo fajny tut;) dzięki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest obo Posted May 14, 2006 Share Posted May 14, 2006 dareg fajny tutek :) Pozdro Link to comment Share on other sites More sharing options...
-=S3B=- Posted May 15, 2006 Share Posted May 15, 2006 Bardzo fajny tutek. Technika tez ciekawa. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
damusTo Posted August 29, 2006 Share Posted August 29, 2006 he he kolego miły i sympatyczny to już o włos od pełnego 3d :p zwykle wrzucam przesunięcia jak mi sie 3d nie chce robić :p no ale w tym szaleństwie też metoda :p Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zbychowaty Posted August 29, 2006 Share Posted August 29, 2006 Fajove:D Wielkie dzieki:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
dariusz Posted August 29, 2006 Author Share Posted August 29, 2006 damusTo nie każdy ma takiego kompa jak Ty:) wole miec w viewporcie mniej poly Link to comment Share on other sites More sharing options...
illy Posted August 29, 2006 Share Posted August 29, 2006 wyslij do Adka bo pomysl conajmniej ciekawy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now